torstai 8. maaliskuuta 2012

Vauvapäivä

Käytiin eilen ensimmäistä kertaa Tiaran kanssa tuolla meidän läheisessä perhetalossa ja voi että mua oikeestaan naurattaa se että miksen oo mennyt sinne aiemmin! Siis kuinka kivaa siellä olikaan, Tiara ei vierastanut ollenkaan ja saipa hän ensimmäisen oikean pusunkin kun blogikollegani Saran ihana Elias -poika konttasi neidin luo ja pussasi mojovan muiskauksen. Tiara kihersi innosta ja jutteli ja leikki ihan innoissaan monta tuntia. Musta tuntuu että aletaan vierailemaan tuolla kyllä hieman useammin kuin kerran viidessä kuukaudessa, paikka on nimittäin jokapäivä auki ja tunnelma oli todella rento. Sai tehdä mitä itse halusi eikä ollut mitään pakollista ohjelmaa, kukaan ei tuputtanut mitään mutta jos halusi niin sai osallistua myös ryhmätoimintaan. Ja saipa sieltä hyvää pullaakin!
                    Tiara oli niin väsynyt monen tunnin leikeistä että kun oltiin lähdössä ja puin neitiä ulkovaatteisiin se nukahti sinne kerhon eteisen lattialle. Vauvakerhoilun jälkeen lähdettiin vaunulenkille merenrantaan ja käytiin pikaisella vierailulla Piilo -kirppikselläkin. Piilosta ei tosin tällä kertaa löytynyt oikein mitään meille sopivaa, kaikkea ihanaa kyllä mutta ei oikeassa koossa. Musta tuntuu että tää ikä on silleen aika vaikea kirppisshoppailun kannalta, tuntuu että kaikissa vaatteissa on yläosat sosetahroissa ja alaosista polvet rikki tai kuluneita. Mutta sitten taas niitä vähän isompia vaatteita löytyy paljon enemmän. No jospa me selvitään tästä ikävaiheesta kauppojen valikoimalla ja tehdään niitä löytöjä sitten isompana taas! Yksi löytö pitäis kyllä tehdä, ihan sama kirppikseltä vaiko kaupasta mutta mä haluan ostaa Tiaralle pallon. Tiara leikki eilen eka kertaa elämässään pallolla ja voi että se tykkäsi kovasti! Hankintalistalla siis pehmeä, iloisen värinen ja sopivan kokoinen pallo, vinkkejä, anyone?

 Kuvat © Sara







Tultiin kotiin kaupan kautta joskus viiden aikoihin ja mä laitoin meille ruokaa, loppuilta kului löhöillessä ja leikkiessä Tirriäisen kanssa. Neiti oli aivan naatti ja nukahti yhdeksän aikoihin olkkariin. Tänään mä oon siivoillut, ottanut vähän kuvia ja tehnyt osan huomisesta ruokapostauksesta. Mä oon ihan innoissaan siitä, en tiiä onko kukaan muu mut mä oon ihan onnessani joka päivä kuvaillut meidän ruokia ja kirjotellut reseptejä ylös! 






Tämmöset kolahti eilen postiluukusta Oton kummitädiltä ja -sedältä. Aivan kertakaikkisen ihanat ja vielä tismalleen oikeeta kokoakin. Mä rakastuin ton villatakin taskuihin, noi paljetit ja rusetit on ehkä sulosimpia ikinä!



              Eilen oli vauvapäivä ja tänään on naistenpäivä, saapa nähdä saanko mä mitään kivaa ylläriä kunhan tuo perheen kaksilahkeinen saapuu töistä kotiin. Toivottavasti! Mun mielestä tällaset "juhlapäivät" on ihania ja tuo piristystä arkeen vaikkei ne niin tarpeellisia oliskaan. Naistenpäivän kunniaksi mä toivon saavani pienen hetken ihan omaa aikaa, omassa kodissa. Yleensä jos mä vietän ihan omaa aikaa, mä oon jossain muualla kuin kotona ja mulla on ehkä iskenyt vähän koti-ikävä. Tottakai mä saan omaa aikaa päivisin kun Tiara nukkuu tai silloin kun Otto leikkii Tiaran kanssa, mutta silti mulla on aina silloin päällimmäisenä mielessä Tiara.                 
              "Milloinkohan se herää, onkohan sillä nälkä, ai hitto noi pullot pitäis keittää". Koti-ikävällä mä tarkoitan sitä että voisin vaikka käpertyä teemukin kanssa peiton alle ja syventyä hetkeksi johonkin ihanaan hömppäkirjaan, tai vaikka lukea sen keskeytyksettä yhdeltä istumalta loppuun niinkuin aina ennen tein. Mutta se ei kyllä ole kenestäkään muusta kiinni kuin musta itsestäni että saanko mä sitä omaa aikaa vai en, yleensä vaikka kuinka Otto sanois että "tee vaan sitä blogia, mä oon neidin kanssa" niin mä käyn silti pussailemassa neitiä vähintään minuutin välein ja kutittelemassa sitä. Mun keskittyminen kaikkeen muuhun paitsi Tiaraan on herpaantunut ja mä en osaa kotona olla vaan itseni kanssa. 
                Milloinkohan oon viimeksi ollut esimerkiksi ypöyksin kotona? Varmaan pari viikkoa ennen kun Tiara syntyi eli noin puoli vuotta sitten. Se on pitkä, mutta silti niin lyhyt aika. Mun mielestä tää on tosi ristiriitaista koska samalla kun mä haluaisin kotona olla pienen hetken itteni kanssa, mä tiedän että en luultavasti kumminkaan pysty siihen silloin kun Tiara on  kotona. Koska se neiti vaan menee kaiken edelle. En mä silti koe että mä oisin unohtanut itteni, kyllä mun minuus hengaa tässä mukana ihan kiitettävästi, vaikka mä käytänkin suurimman osan ajasta äitinä olemiseen. Äitiys on suurin osa mua, ennen se oli halu tulla äidiksi ja nykyään se että mä ihan oikeesti oon äiti. Mutta silti en oo vaan äiti, mä oon niin paljon muutakin ja ennen kaikkea oon Iina. Äiti, avovaimo, bloggaaja, shoppailuhullu, ystävä, kaveri, kummitäti, tytär, lapsenlapsi, naapuri ja vaikka mitä muuta. Ja juuri näin mä oon tyytyväinen.

Äidit, milloin olette olleet viimeksi yksin kotona? Kaipaatteko omalta ajalta ennemmin sitä että saisitte olla ihan rauhassa kotona vaikka pari tuntia yksin vai vaikkapa shoppailu -tai baarireissua?

Ihan mieletöntä naistenpäivää kaikille ihanille naisille<3 Mä palailen huomenna vihdoin sen ruokapostauksen merkeissä, ootte ihan parhaita<3

44 kommenttia:

  1. Yksin kotona, mitä se on? :D Viimeksi olen ollut yksin kotona ennen neidin syntymää ja meidän tyttöhän tulee pian 1v 5kk.. Omaa aikaa saan kyllä, mutta en kotona. Sillon mun pitää mennä esim lenkille tai kauppaan. Mies ei IKINÄ käy tytön kanssa kaksin jossain, vaikka kotona hänen kanssaan on mielellään..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D No meillä on yleensä ihan sama että Otto on kyllä ihan mielellään neidin kanssa kotona jos meen jonnekkin itse mutta yksin en oo saanu olla kotona, paitsi eilen Otto teki poikkeuksen ja lähti kävelylle Tiaran kanssa! :D

      Poista
  2. Munkin yks vaikeimmistä asioista on tuo heittäytyminen. Koko ajan mietin pikku jäpykkää ja sitä onko sillä varmasti asiat hyvin, vaikka ei se varmastikaan kuole jos se on musta erossa :D Se on vaan jännä juttu miten noihin pikkuisiin kiintyy aivan uudella tavalla, onhan ne kuitenkin itsestä lähtösin, eli vähän niinkuin palanen omaa itseä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, säpä sen sanoit! Mulla on silleen helppo et jos mä meen jonnekin yksin niin sillon pystyn just heittäytymään ja miettimään ihan omia juttuja mut kotona mietin kokoajan Tiaraa :D On ne niin ihania nuo pienet<3

      Poista
  3. Mä nykyään saan olla joka toinen viikonloppu yksin ja muutamana arki-iltana pari tuntia kun Iida on isillä. :) Toisaaltaan se on kyllä hyvä, mä jopa koen jaksavani nyt paremmin yksin Iidan kanssa näin että saan olla rauhassakin välillä ihan kotoan vaan ja tehdä mitä haluan. Kun että jos ajattelee elämää ennenkun K muutti pois, niin ei sitä omaa aikaa ollut sillon läheskään näin paljon :)
    Ja viimeeks olinkin eilen yksin kotona :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä se varmasti auttaa jaksamaan kun saa välillä aivan omaa aikaa :) Kyllä mäkin saan omaa aikaa jos haluan mutta yleensä en koskaan ole yksin kotona, paitsi eilen Otto teki poikkeuksen ja lähti Tiaran kanssa kävelylle :DD

      Poista
  4. Jos haluut tuollaisen pallon mikä tuossa kuvassa on niin eläinkaupasta saa ainakin just tollasia :D :D Mulla on koiralla juurikin samanlainen pallo ja ostinkohan se jopa jostai s-marketista tai muusta vastaavasta eläinosastolta.. Ja ei ole hinnallakaan pilattu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä. Koirien käsittelyä nuo pallot eivät tosin tahdo kestää (ne menee rikki aika nopeasti ja sitten tulee täytteet pihalle), mutta en sitten vauvoista tiedä. :D

      Poista
    2. Hahaa nonni, arvasinhan et se oli koiran pallo :D! Kiitos vinkistä, voisin mä tollasen hankkia ja en usko että Tiara ainakaan vielä pitkään aikaan sais sitä rikki :D

      Poista
  5. Olen itse niin isosta perheestä etten uskaltaisi edes nukkua yksin eli vähintään koira on talossa oltava :D
    Ja yksin olen (joutunut) olemaan viimeksi Mmmhh.. Sillon, ku olin raskaana ja Henri meni vk-lopuksi kaverillensa. Vuonna -09?
    Jumpassa kyllä käyn kaks kertaa viikossa, mutta ei sitä lueta, minun tapauksessani ainakaan, yksin olemiseksi ja rentoutumiseksi :D
    Ihanaa, kun löysit läheltä tollasen vauvakerhon! Meidänkin kylällä kokoontuu äiti-lapsikahvila, mutta siellä on todella vähän lapsia, kun asumme niin pienessä kylässä.. Mutta kuitenkin lapset tykkäävät ja itse pääsee juoruamaan xD
    Kauniita kuvia Tiarasta ja susta. Jotenkin hieno valaistus. Ja toivottavasti saat jotain ihanaa Otolta. Mäkin vihjasin jotain eilen naistenpäivästä, mutta katotaan unohtaako mies sen.
    Ruokapostausta taas odotellessa!
    Ihanaa päivän jatkoa ja Hyvää naistenpäivää!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en mäkään kyllä haluaisi yksin nukkua :D Lähinnä meinasin vaan että oisin yksin vaikka pari tuntia, en mä nyt koko päivää/yötä haluais :D. Ja mäkin haluisin alkaa käymään salilla tai jumpassa, se ois ihanaa :)

      Tuolla oli kyllä ihan hirveesti lapsia tuolla vauvakerhossa, varmaan parit kymmenet vaunut siinä pihalla! Mutta on se varmasti kiva käydä myös semmosessa missä on vähän vähemmän lapsia niin saa olla enemmän rauhassa :D Kiitos paljon, Sara osasi ottaa kyllä kuvia niin paljon paremmin kun minä!

      Otto toi mulle kukkia ja aivan ihanan kortin jossa oli kaikkea kivaa, esittelen sen varmaan myöhemmin täällä ;D Toivottavasti säkin sait jotain kivaa :)

      Nyt on ruokapostaus valmis, toivottavasti miellyttää ja ihanaa päivää sinne!

      Poista
  6. Hyvä syy lähteä ikeaan on mennä ostamaan pehmeä pallo, joka meillä on tosin koiran käytössä kun ei toi mukelo oo vielä syntynyt :)

    sinappinenkone.blogspot.com

    VastaaPoista
  7. voi että tuo teidän neiti sen ku kasvaa vaan <3 Hyvää naistenpäivää sulle! :)

    Mä saan onneks olla kotona yksin vaikka kerran viikossa jos haluan mut yleensä se oma-aika menee aina siellä salilla..jotenki kaipaa kotona ympärille muitaki mut on se kiva jos pariki kertaa kuussa saa olla ihan itsekseen, saunoa, lukea tai ihan mitä vaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin kyllä kasvaa, on se jo nii iso että ei meinaa tajuta edes :DD Ihanaa naistenpäivää sullekin!

      Ja just noita samoja asioita mäkin kaipaan yksinolossa, tosin meillä ei oo saunaa :( Mutta joo kyllä mäkin kotona kaipaan muita ympärille mutta just joskus ois ihana olla vaan omissa oloissa pari tuntia :) Tosin eilen Otto meni Tiaran kanssa kävelylle ja mä en ees tienny mitä tekisin ku en oo ollut yksin niin pitkään aikaan :DDD!

      AAaa mua jännittää niin paljon et millon teidän pieni syntyyy<3 Jaksamisia ja ihanaa loppuodotusaikaa!

      Poista
  8. Oi että! Ihana toi lahja jonka Tiara sai♥ Ihanan värinenki :) Mä ite henk.kohtasesti haluun hyvää ja tasavertasta kohteluu nyt naistenpäivänä! En välttämättä tartte mitää lahjaa ees vaan hyvää käytöstä ;)
    Must tuntuu(ja tää on tottaki) et kirjotan nykyään paljon lyhyempii kommenttei ku esim. enne... ): Mut mul ei vaa oo kunnolla aikaa,ni pyydän anteeks!♥♥ Naistenpäivän jatkoi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ollukin! Aivan ihana lahja kyllä :) Hyvän käytöksen pitäis olla jokapäivänen juttu, kaikki muu on vaan ekstraa ;D

      Ja hei ei sun tarvii pyytää anteeksi, musta on ihanaa että kiireistä huolimatta jaksat silti aina käydä kommentoimassa, vaikka vain jotain pientäkin :)

      Ihanaa viikonloppua!

      Poista
  9. Teidän vauva on kyllä ehkä suloisin näkemäni!

    VastaaPoista
  10. Hyvää naistenpäivää Iinalle ja Tiaralle<3

    VastaaPoista
  11. Me bongattii just tänään meijän neidille oma pallo Anttilasta :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäisköhän käydä sit siellä kurkkimassa, kiitos vinkistä :)

      Poista
  12. Voi ei miten suloinen Tiara onkaan !!! Ja hyvää naisten päivää!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kyllä niin ihana pallero<3 Kiitos paljon ja ihanaa viikonloppua!

      Poista
  13. Moi!'
    olen yksi vakio lukioistasi 18v tyttönen länsisuomesta, itelläni ei ole lapsia mutta krooninen vauvakuume ollut aina! Tuo pallo aihe pakotti kommentoimaan, tuli tuosta pallosta ekana mieleen brion ylisöpöt pehmopallot! tässä linkki brion kotisivuille http://www.brio.fi/ToPlay/0-18months/My_Very_First/30459000_PlayBall.aspx ovat kai hieman markettipalloja kalliimpia, joskus jossain nähnyt ehkä 12e? mutta on kyllä söpöt, niinkun on teidän Tiarakin! niin söötti prinsessa:) Aurinkoista kevättä teille !
    terkuin Ilona =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihanaa että tulit kommentoimaan!

      Noi Brion pallot on kyllä aivan ihania, rakastuin! Ja meillä on muutenkin brion leluja niin sopis hyvin niiden seuraksi, eikä ees oo kalliitakaan :) Ihanan aurinkoista kevättä sinnekin ja kiitos vinkistä Ilona! :)

      Poista
  14. Mul on nähtävästi joku on/off nappula jossain, sillä jos lähden moikkaa kavereita, kauppaan tai baariin niin mulla ei kyllä oo lapset mielessä. Nyt mul tuli paha mieli et oonko nyt ihan paska :D oon ehkä kaksosten äitinä ollu vaa niin kiinni lapsissa, et heti kun mahdollista ajattelen kaikkea muuta. Ja tiedän että mieskin pärjää yksin, vaikka kyl mä ainakin kerran soittelen perään :p

    Kotona oon ollut kerran yksin nyt 1v3kk aikana, yleensä joudun siis lähtemään kotoa, mikä ei kyllä mua haittaa.
    Kun saan lapset nukkumaan niin tässä on muutama tunti hyvää aikaa ottaa iisisti ennen nukkumaan menoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis on mullakin silleen että jos lähden itte muualle nii sillon pystyn kyllä rentoutumaan, kotona en pysty :D ELi jos sä oot paska nii mäki oon :----D

      Se on kyllä totta että iltaisin kun lapsi/lapset nukkuu niin saa hyvin sitä omaa aikaa, mut on se silti jotenkin eri juttu kuin olla ihan ihan yksin :Dd

      Poista
  15. Meillä on meiän neidille vaaleanpunanen pallo, koirille suunnattu vinkupallo. :--D oli kyllä hyvä ostos, pakko sanoa.
    Hitsit ku Tiara on kasvanu niin nopeesti ! Meiän tyllerö täyttää jo vuoden, mihin se aika menee? ):

    Oon todella harvoin yksin kotona, ilman neitiä ja miestä. Kerran kuussa meillä on aina yksi vapaa viikonloppu tytöstä ja yleensä vaan ollaa kahestaan kotona tekemättä mitään, ihanan rauhallista. Vaikka kaipaanki aika nopeesti sitä hälinää tytön kanssa 'voiku se tulis jo kotiin mummolasta'. :-D

    Hyvää naistenpäivää sinnekkin~ :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mistä te ostitte sen! Mäki haluan :DD
      Ja hui noi molemmat neidit on kyllä kasvanu aivan hirveen paljon! Aika menee niin nopeaa :D

      Ihanaa että teillä on tommonen vapaa viikonloppu kerran kuussa, ois kyl kiva jos meilläkin joskus olis, vaikka en tiiä kykenisinkö olemaan koko viikonloppua ilman Tiaraa kun oon vasta ollut yhden yön ilman sitä :DDd Mutta kyl mä ehkä pystyisin!

      Ihanaa viikonloppua teille :)

      Poista
    2. Cittarista ostettiin, lemmikkien osastolta vai mikskä sitä kutsutaan. :--D

      Poista
  16. hyvää naistenpäivää Iina! <3

    VastaaPoista
  17. Joo en miekää muista milloin oisin viimeeks ollu omassa ja ihan omassa rauhassa! Voin sanoo nyt että voisin kaivata sitä, ees yks päivä. mut se nyt ei vain ole heti mahdollista koska mihin passittasin peten ja mihin laittaisin inkun? :D Ehkä sitten joskus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voin kertoa että pienikin hetki on jo kiva, eilen Otto ja Tiara meni kahdestaan puolen tunnin kävelylenkille ja mä jäin yksin kotiin = se aika tuntui kahdelta tunnilta! Mä kattelin jo kelloo silleen et tulispa ne jo kotiin :D Laitat säki ne vaan vaunulenkille nii saat ihan omaa vapaata :)

      Poista
  18. Ihanaa naistenpäivää sinne teidän perheen naisille <3 oottelen kovasti huomista ruokapostausta :)
    Minä oon ollu muutaman kerran yksin tässä tänä vuonna ku mies on menny pojan kans käymään äitinsä luona et saan tehä koulujuttuja.. ekalla kerralla katoin melkeen itku silmässä ku poika niin reippaana käveli isin kans autolle ja soitin monta kertaa et millon tuutte kotiin :D Enkä edes saanu koulujuttuja tehtyä ku siivosin ja kävin koiran kans lenkillä ja kaupassa.. Seuraavalla kerralla meni jo helpommin :)
    Pyysinki itseasiassa just tänään mieheltä et vois ulkoilla pojan kans viikonloppuna et saisin rauhassa siivoilla ja lukea ens viikon tenttiin :)

    Teidän kerhoilu päivä kuulosti kivalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa viikonloppua ja kiitos naistenpäiväntoivotuksista!
      No mä olin kans eilen eka kertaa yksin, en tiiä lukiko otto mun ajatukset vai tän postauksen mutta yks sen lahjoista mulle oli se että se lähti Tiaran kanssa vaunulenkille ja mä sain hetken omaa aikaa :D Olin kyllä ihan huuli pyöreenä että mitä sitä pitäis tehdä :----D

      Toivottavasti saat vapaata aikaa! Ja terkkuja :)

      Poista
  19. Cittarissa oli ainakin viime syksynä samankokoisia pehmopalloja kuin tuossa kuvassa, muumiaiheisia :) Taisi maksaa n. 5€ kpl.

    Innolla odotan huomista ruokapostausta!

    Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oioi muumeja! Jes! Pitääkin kattoa tuosta meidän lähi cittarista :) Kiitos vinkistä! Ja toivottavasti ruokapostaus miellyttää :)

      Terkkuja ja ihanaa viikonloppua :)

      Poista
    2. Kiitos samoin!

      Johanna

      Poista
  20. Mä en kyllä muista koska olisin ollut kotona yksin...
    Tekisi varmaan hyvää tällekkin mammalle olla välillä omassa rauhassa, mutta luultavasti äkkiä tulisi ikävä jo pikkusta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah no mulle kävi just niin eilen kun sain olla puol tuntii yksin että sitte kattelin kelloa että millon ne oikeen tulee kotiin ku tuntu varmaan vuodelta se puol tuntia :Dd Mut teki se kyllä hyvää :)

      Poista
  21. Harvemmin sitä tulee oltua ihan yksin kotona :) joskus tosin mies menee esim. mummilaan ainon kanssa ja itse jään kotiin. Eilen naistenpäivän kunniaksi olin yli neljä tuntia yksin kotona, se oli ihanaa kun sai kuunnella musiikkia & siivoilla yms. Ja tänään pääsen menee viihteelle ekaan kertaan varmaan neljään kuukauteen, ihanaa! Kyl sitä välillä oikeesti kaipaa omaakin aikaa, kun yleensä on 24/7 lapsen kanssa :) Tosin salilla käyn myös 3-4 krt viikossa niin siinä saa arjessa vähän tuulettua kun menee esim. neidin päikkäriaikana tms.

    Mut sitä kanssa kaipaan, että voisi miehen kanssa lähteä yhdessä juhlimaan/tehä jotain spesiaalia kaksin. Ollaan kerran käyty tän 9kk aikana mitä tytsy on meijän kaa ollut<3 Mut ehkä sit kesämmällä, kun tytsy on isompi, ei olla nyt raaskittu jättää hoitoon tms.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥