perjantai 5. lokakuuta 2012

Tänään pääosassa minä!

Mä ajattelin tänään vähän höpötellä itsestänikin välillä! Mä en ehkä niin paljoa ole täällä blogissa tuonut esille sitä kuinka lähellä mun sydäntä muoti on, mutta tänään ajattelin vähän valottaa sitä osastoa. Tätä postausta kirjoittaessani olen enemmän kuin onnellinen siitä että päätin nappaista anonyymikommentoinnin vihdoin pois, eipä tarvitse kuunnella ikäviä laukaisuja mun tyylistäni! Mä aloitin vaatteiden suunnittelun 6-vuotiaana, jonka jälkeen käytinkin suunnilleen jokaikisen kotona itsekseen vietetyn sekunnin joko siihen tai muotitietouden tankkaamiseen kirjoista. Järkälemäisen MUOTI - suunnittelijoiden vuosisata 1900-1999 -teoksen lainasin mummolan maailman parhaasta kirjastosta ensimmäisen kerran kesälomallani 9-vuotiaana vuonna 2001 ja sen kesäloman aikana kahlasin sen kannesta kanteen, useampaankin otteeseen. Nykyisin mun muoti-innostus on laantunut huomattavasti, varsinkin se suunnittelupuoli siinä, mutta kyllä mä edelleenkin mietin vaateasioita aika paljon ja luen kyllä muotilehtiä huomattavasti enemmän kuin mitään muita lehtiä.
                Mulle muoti ei tarkoita sitä että seuraisin omassa pukeutumisessani orjallisesti ainoastaan hetken trendejä, ei tosiaankaan. Mulle muoti on enemmänkin ihana ja rakas harrastus, musta on ihanaa edelleenkin lukea muodin historiasta, seurata katumuotia ja katsastaa netistä haute couturen helmet. Mun pukeutumisessani muodikkuus ei ole se pääasia, vaan se että imen vaikutteita joka puolelta ja poimin omaan tyyliini vain ne jutut jotka koen itselleni sopiviksi. Ja sitten taas jos tykästyn johonkin, saatan käyttää samaa mallia vuodesta toiseen välittämättä siitä onko se juuri sillä hetkellä kovinkaan pinnalla. Mun tyyli on välillä ollut kaukana muodikkaasta, enkä koe välttämättä tälläkään hetkellä olevani kovin muodikas, käytännöllisyys on nykyisin usein mulla mielessä kun vaatteita ostelen, mutta pyrin silti näyttämään aina siistiltä enkä seinästä revityltä. Teiniaikojen vaatekokeilut olivat välillä aika tai todella halvan näköisiä, teinivuosina ehkä ajauduinkin kauimmas muotimaailmasta, mitä koskaan olen ajautunut. Äitiyden ja bloggaamisen myötä on tyylikkyys taas alkanut kiinnostaa huomattavasti enemmän.
                 Syy miksi otin koko muotiasian esille, on eilen H&M:lle ilmestynyt muoti-ikoni Anna Dello Russon upea asustemallisto jota olen odottanut jo kuukausia!  Mulla on lähestulkoon jokaisesta H&M:n designer -mallistosta jotakin; mm. Karl Lagerfeldin upea pliseerattu hame ja Victor & Rolfin satiinialusvaatteet, Stella McCartneyn toppi and the list goes on. Anna Dello Russo ei ehkä ole designer samalla tavalla kuin edellämainitut, mutta upea tyylitaju hänellä kyllä on. Anna Dello Russon asustemallisto sai mut pitkästä aikaa innostumaan todella paljon ja suuntasinkin eilen heti aamusta Aleksanterinkadulle Suomen ainoaan H&M:n josta mallistoa oli saatavilla. Into piukassa tutkin malliston tuotteet läpi ja nappasin lopulta itselleni täydelliset korvakorut joita oli enää muutama pari jäljellä vaikka avajaisista oli alle tunti!


Pieni pala luksusta arkeen ja tämänkin äidin muodinnälkä on hetkeksi sammutettu. Mutta vain hetkeksi! Ja sitten todellisuuteen ja niihin käytännöllisiin juttuihin joista mainitsinkin. Mä kovasti himoitsin itselleni talveksi pastelliväristä villakangastakkia, mutta koska mietin sydäntalven pulkkareissuja joita olen tässä helmikuusta 2011 asti odottanut saavani kokea Tirriäisen kanssa, päädyin ostamaan Gina Tricotista beigen unelmanpehmeän ja superlämpimän parkatakin. Takki on niin lämmin ettei vielä hetkeen (ainakaan toivottavasti, en odota innolla kylmiä ilmoja) pääse käyttöön, mutta näyttää se ihanalta tuolla eteisessäkin. Helpottaa kun tiedän ettei mun tarvitse palella talvella!


Talvipakkasiin asti mä lämmittelen mun käsiä hupaisilla leopardihansikkailla, jotka eilen bongasin myöskin H&M-reissullani. Ne on ihanan pirteät, erilaiset ja hyvällä tavalla hassut!


Toinen asia jota en ole välttämättä mainostanut täällä kovinkaan paljoa, on mun suunaton rakkauteni sieniin! Otto taas puolestaan inhoaa sieniä yli kaiken, mikä tarkoittaa sitä että mä syön nykyään sieniä äärimmäisen harvoin, ainoastaan silloin kun ollaan ravintolassa tai Otto ei ole kotona. Tänään Otto on työpaikkansa juhlissa, joten me päätettiin äidin kanssa kokkailla ihanaa suppilovahvero-kinkkupastaa ja arvatkaas mitä! Mä voitin tän sienijutun ihan 6-0 Ottoa vastaan, Tiara nimittäin rakastui sieniin ja söi aivan onnesta soikeana koko oman annoksensa!

Mä syön sieniä sen verran harvoin että silloin kun niitä saan en säästele kerman tai voin määrässä! Mun pastakastikereseptiin kuuluu n. 1 litra suppilovahveroita tai muita (metsä)sieniä, yksi sipuli, ruohosipulia väriä antamaan, kinkkusuikaleita tai paketillinen pekonia, paljon paljon voita, purkillinen kuohukermaa, pari ruokalusikallista Dijon-sinappia, sekä ripaus mustapippuria ja avot! Se vei kielen mennessään vaikka itse sanonkin! Iina-postauksen lopuksi lisään vielä pari maailman suloisinta otosta meidän hienosta neidistä joka onnekseni tykkää siis myös sienistä!


Sellaista tällä kertaa, päätin laittaa kuvat nyt ihan kokonaisina kollaasien sijaan koska vaihtelu virkistää! Toivottavasti piditte postauksesta vaikka se mahdollisesti olikin kaikin puolin vähän "erilainen". Mä toivottelen ihanaa viikonloppua kaikille! Oon niin iloinen siitä että mulla on noin upeita tyyppejä lukijoina kuin te, teille on ilo kirjoittaa!

Mikä teille tuo pientä luksusta arkeen? Löytyykö samanlaisia muotitietouden orjia kuin minä? Löysikö joku muukin kenties tiensä Anna Dello Russon malliston luokse?

43 kommenttia:

  1. eikää, Tiarasta on yhtäkkiä tullut ihan super iso pikku-neiti!<3

    VastaaPoista
  2. IHANA takki!! <3 oot niin kaunis (:

    VastaaPoista
  3. ihana toi sun takki! mä odotan omaa h&m parkaani vielä ku siinä oli tosi myöhänen toimitusaika :( mistä toi tiaran ihanainen mekko on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! H&M:n toimitusajat on kyllä välillä ihan sanonko mistä :D! Tirriskän mekko on Benettonin, saatiin jo vuosi sitten lahjaksi mutta vasta nyt oli sopiva kun Tirriskä on ollu niin lyhyt pieni pätykkä :D♥

      Poista
  4. Hyvää viikonloppua sinne myös! Takki sopii sulle tosi hyvin!:)

    VastaaPoista
  5. Heti sen perään, kun olin lukenut tämän postauksesi, siirryin lukemaan toista vakkariblogiani ja hups! tulipa toisenlainen näkökulma. Tämä on aika iso periaate-kysymys ja tulipa mieleen, että tässä olisi aihetta vaikka omaan postaukseen. Mitä ajatuksia tämän linkin väittämät sinussa herättää? http://www.eioototta.fi/2012/10/lapsiblogit-lukkojen-taakse.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyllä aika jyrkkiäkin mielipiteitä, jokaisen oma asia kuitenkin.
      Mun mielestä ainakin Iinan laittamat kuvat Tiarasta on ollut ihan soveliaita eikä just mitään näppyläkuvia, esineellistämistä tms.
      Näistä postauksista välittyy kyllä sekin, että Tiaralle osoitetaan rakkautta muutenkin kuin tän blogin kautta.

      Poista
    2. Tämä on tää kaikkien lemppariaihe mielipidekirjoituksissa, saako niitä lasten nimiä ja kuvia julkaista vaiko ei :D Ei oo tosiaan ensimmäinen kerta kun tälläinen mulle linkataan. Eiköhän mun mielipide tule tässä jo esille kun edelleen jatkan blogini kirjoittamista entiseen tapaan :)´Mä oon eri mieltä aika monestakin asiasta, lähinnä siksi että kirjoittaja on perusteluillaan yrittänyt päästä meidän vauvabloggaajien pään sisälle ja tehnyt oletuksia siitä MIKSI me kirjoitamme tällä tavalla ja miksi julkaisemme kuvia lapsistamme. En väitä etteivätkö väittämät voisi jonkun surullisen ihmisyksilön kohdalla olla tottakin, mutta ainakaan mun kohdallani ne eivät toteudu.

      Ensinnäkään, täällä ei ole listattu läheskään kaikkia neidin lapsuusmuistoja, ei tosiaankaan enkä niin koskaan tekisikään. Mun blogi on vain pintaraapaisu meidän kaikkien elämästä, vaikka se kuinka saattaa ulkopuolisen silmissä siltä vaikuttaa että täällä on kerrottu kaikki. Täällä ei myöskään mitään vaippaihottumakuvia ole, enkä ymmärrä mitä ovat "prinsessahörhelöiset muotikuvat" tai miksi sellaisista pitäisi olla vihainen :D

      Negatiiviset kommentit lapseen kohdistuen on mun blogissa täysin pannassa eikä Tiara tule sellaisia koskaan näkemään joten en näe siinäkään mitään ongelmaa. Voisin kääntää tämän myös toisinpäin, miettikääpä kuinka suuri egoboosti voi olla lukea mun blogista kymmeniä tuhansia positiivisia kommentteja koskien itseään? Lapsen ei tarvitse kestää negatiivista julkisuutta, mutta kuinka mukavalta se voikaan tuntua kun kaikki ovat kehuneet? Tiara ei todellakaan ole mulle harrastus tai ammatti jota julkisesti analysoin tai esittelen ainoastaan. Tiara on osa mun elämää ja mun blogi kertoo mun elämästä johon Tiara kuuluu aika perkeleen isona osana.

      Toi julkisuusargumentti on kyllä mun mielestä aivan puuta heinää, Suomessa kun ollaan. Suomessa kun ei ole muutenkaan yhtäkään julkkista jos ihan tosissaan rupeaa miettimään ja bloggaajia en kyllä todellakaan koe julkisuuden henkilöiksi. Jos Suomessa julkisuuden haitat olisivat samaa luokkaa kun Jenkeissä niin silloin harkitsisin kyllä useampaan kertaan alanko julkisesti meidän elämästä kertomaan, mutta Suomessa julkisuus on niillä kuuluisimmillakin sitä luokkaa että pari pikkutyttöä hihittelee ratikassa niin en koe sen olevan mitenkään kovin haitallista. Mun mielestäni Tiara ei siis todellakaan peri mitään julkisuutta mun blogista.

      Toi "Blogi ei ole ainoa tapa osoittaa rakkautta" sai kyllä ehkä eniten raivon kiehahtamaan. Mä en kirjoita blogia osoittaakseni rakkautta Tiaralle, en todellakaan. Blogi EI OLE tapa osoittaa rakkautta vaan paikka jossa kirjoittelen mun mielessä olevista jutuista ja juttelen muiden samanhenkisten kanssa. Rakkauden kanssa sillä ei kyllä todellakaan ole mitään tekemistä muuten kuin että se on mulle rakas harrastus. Mulle jää kyllä aikaa osoittaa Tiaralle aivan tarpeeksi rakkautta vaikka bloggaankin, kuten myös kaikilla muilla vanhemmilla jotka bloggaavat vaikkapa luomuruuasta tai traktoreistakin.

      "Lapsesta kasvaa normaali ihminen vaikka hänestä ei ole blogia". Eikä, siis ihan oikeestiko?!! Se kasvaako lapsesta normaali ihminen vai ei on kyllä kiinni jostain ihan muusta kuin siitä onko hänen vanhemmallaan blogia vai ei ja liittyykö se lapseen vai ei. Kyllä voin väittää että lapsesta kasvaa ihan normaali myös vaikka hänen äidillään onkin blogi jossa lapsestakin kerrotaan, jos ei kasva niin en kyllä usko että se silloin on kiinni siitä blogista, vaan joistain ihan muista asioista.

      Siinäpä ne ajatukset joita se mussa herätti, lähinnä huvitusta ja raivoa siinä loppupuolella. Toivottavasti onnistuin perustelemaan mun argumentit vähän paremmin kuin alkuperäisen tekstin kirjoittaja :).

      Poista
    3. Hei Iina ja kiitos kommenteistasi! Olet lämpimästi tervetullut myös omaan blogiini kertomaan vastineesi postaukseeni. Siellä keskustelu on neutraalimpaa, koska lukijoissa on sekä lapsiblogien faneja että niiden arvostelijoita.

      Ymmärrän hyvin, että olet vihainen. Tiedän myös hyvin, että postaukseni jokainen kohta ei koske sinua.

      Uskon silti, että postauksestani yksi tai kaksi kohtaa koskee jokaista lapsibloggaajaa.

      Se kannattaa muistaa, että lapsiblogista voidaan keskustella myös anonyymeillä keskustelupalstoilla. Niiden kommentointisävy voi olla äärimmäisen julma, ja kun lapsi googlaa niitä isompana, hänen silmiensä eteen voi päätyä kurjaa törkyä. Tämän voi ehkäistä sillä, että laittaa blogin tunnusten taakse ja jakaa pääsyn vain tutuille ihmisille.

      Poista
  6. Tää on jo toinen kerta kun kommentoin tän saman asian, mutta tuo tiaran hymy on kyllä maailman valloittavin! Jo noissa ihan vauvakuvissa :) En voi käsittää miten jollakin voi olla noin kaunis ja hurmaava hymy (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no se on kyllä, sillä on niin sellanen superiloinen hymy! :D♥ Meidän pieni kaunokainen :)!

      Poista
  7. Jes joku muuki rakastaa sieniä!! Musta tuntuu että kukaa muu ei koskaa tykkää ku minä :Dd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sienet on kyllä ihan parhaita!!! :D Ärsyttää kun ne on niin aliarvostettuja :D

      Poista
    2. Niin on!! Muut ei tajua :D

      Poista
  8. Oot sä kyllä ihan supermamma :D Tollasia ravintolaruokia sä väsäät ja sit vielä harrastat muotia. Ja tietenkin oot äiti. Vau!

    Ja hyvän päätöksen teit kun otit sen anonyymien kommentointimahdollisuuden pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei höpönhöpön!! Toi ruoka on maailman iisein!! Ja muoti on mun rakkaus ollu pienestä asti. Mutta kiitoksia silti, olet ihana! :D♥

      Munkin mielestä se oli hyvä päätös, en tajua miksen oo jo aiemmin tehnyt niin!

      Poista
  9. ihana postaus ! ois kiva kuulla useemminkin vaan sun kuulumisia ja noin vaikka Tiara onkin ihana :-) tämmösii postauksia oon odottanut !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pitääpä ottaa neuvosta vaarin ja tehdä vaikka kerran viikkoon semmonen minäminäminä -postaus! :D Kiva että tykkäsit♥

      Poista
  10. Ihanat korvikset!!:) ihailin noit jo fb. Pukeudut kyllä tosi kivasti, et oo teinimäinen etkä mammamainen - vaan just oma ittes!

    Tirre on kyllä niiiin ihana ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia paljon♥♥ :)

      Ja ihana lempinimi, Tirre! Teiltä lukijoilta on kyllä tullu ihan parhaita lempinimiä neidille! :D♥

      Poista
  11. Voi kun on hieno takki. :-) Pitäis löytää itsellenikin sopiva talvitakki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia!! :) Cubuksessa oli kans tosi kivoja ja Gina Tricotissa tietty toi minkä ostin :)! Kantsii käydä kattoon! :)

      Poista
  12. Mäkin tykkään tosi paljon sieniruuista:P Ja kiva postaus oli!

    VastaaPoista
  13. Oi että, mä rakastan sieniä! En ymmärrä, miten joku voi olla tykkäämättä niistä.. :-D Ja vielä just noin, että paljon, paljonpaljon voita sekaan! Ja aromisuolaa, niin vie kyllä kielen mennessään :-D Ootko ikinä kokeillut paistaa paistinpannussa ison voimäärän (ja aromisuolan!)kera? Ai että, nyt tuli kauhea himo syödä sieniä :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, en tajua että miten niistä ei voi tykätä!! ;DD Aromisuolaa en oo kokeillutkaan, kiitos vinkistä ;D Mäki haluun lisää sieniä!!

      Poista
  14. Paljo oot pitkä? Haluaisin itekin tollasen takin mut oon niin lyhyt etten tiiä sopisko toi mulle :s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon 167cm että aika keskimittanen kai :D Cubuksessa oli mun mielestä vähän lyhyempiä Parka-malleja ainakin! :)

      Poista
  15. Haha! Samaistuin tohon sun sieni juttuun.. Mä niiiiin rakastan sieniä, mut mun poikaystävä vihaa niitä... Mua niin harmittaa kun tekis mieli tehdä vaikka mitä ruokaa sienistä mut ei viitsi kun niitä ei sitten kukaan muu syö :/ No, se on sitten harvinaista herkkua kun ravintolaan pääsee ja saa tilata jotain missä on sieniä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mikä noita miehiä vaivaa!!! Sienet on ihan parhaita! :D Mut joo ravintolassa onneksi voi aina ottaa sieniherkkuja ;D

      Poista
  16. voi kun herkullisen näköistä ruokaa :D nam!
    ja aivan ihana benettonin mekko Tirriskällä :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia :)!! Se on kyllä ihana mekko, vihdoinkin pääsi käyttöön vuoden odottelun jälkeen! :)

      Poista
  17. Kiva kun teit välillä postauksen itsestäsi. :) Minäki rakastan sieniä!

    VastaaPoista
  18. Äääk miten ihanat korvikset, pakkkko saada:) Meillä tyttö ja mies tykkää sienistä(poika ei oo viel maistanutkaan:D), mutta itse en voi sietää niitten hajuakaan :s

    Mulle luksusta arkeen tuo pirteen värinen kynsilakka, kauniit rannekorut tai joku tosisuperkiva asu. Muotia en oo oikeestaan koskaan seuraillut, mitä nyt naistenlehdistä luen. Vaatteet kyllä muuten kiinnostaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Mä en tiiä saako niitä enää mistään, mut ne on kyllä ihanat :)!! Ja voi sua! Sienet on tosi hyviä!! Mut eihän kaikki voi tykätä kaikesta :D

      Ja oi mä haluun uutta kynsilakkaa nyt kun mainitsit!! :D Vaatteet on ihania :)

      Poista
  19. Meidän neidillä oli tuo täsmälleen sama Benettonin mekko joskus! Aivan ihana mekko.
    Ja hirmu suloinen Tiara. Hih, meidän neidillä on samantapainen ilme ja just alhaalla kaks hammasta näkyvissä ja ylhäällä näkyvissä nuo neljä :D Hassua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihana mekko! Mekin saatiin se jo vuosi sitten lahjaksi mutta oli vasta nyt sopiva :D Hauska sattuma kun neideillä on samat hampit puhjennu :D!

      Poista
  20. Nyt kun Tirriskästä on tehty postaus, susta on tehty postaus, niin oisko sitten seuraavana vuorrossa Otto? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti ei ainakaan tähän hätään jos se musta riippuu. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi♥