maanantai 25. heinäkuuta 2011

Masua ja ostoksia

Pakko todeta taas kerran et mulla on maailman ihanimpia lukijoita! Mulle oli oikeesti tosi vaikee paikka laittaa toi video mut teidän kommenttien jälkeen oon tosi ilonen että tein sen. Ihan turhaan oon hävenny mun ääntä ja pelänny videopostauksia sun muita missä joudun puhumaan julkisesti. Kiitos paljon teille ihanat ja varmasti teen jatkossakin videopostauksia kun kerran sain noin ihanaa ja positiivista palautetta :)♥ Mietin jo et pitäis kuvata teille video mun masusta sillon ku pikkuneiti potkii ku mun masu heiluu sillon joka suuntaan ja se on nii hassun näköstä. Tolla pikku ilkimyksellä on tapana vaan aina lopettaa heti ku siihen kiinnittää huomioo, tyyliin heti jos Otto tulee kattomaan tai silitteleen masuu nii se heti lopettaa parin liikkeen jälkeen :D. Mut pitää koittaa jos onnistuisin vaik seuraavaan masupäivitykseen kuvaamaan sellasen.
                      Tänään ollaan oltu tosi ahkeria ja hoidettu kaiken maailman asioita. Mun piti käydä myös Hair Mail -kampaamotukussa ostamassa pidennysteippiä ja uus shampoo ja hoitoaine. Mietin ekaks et ostaisin sieltä hiusvärinkin mut päädyin sit kumminkin ostamaan ihan perus ton Lorealin Casting Sublime Moussen ku se on nii helppo ja toi sävy on ollu täydellinen jo kaks kertaa. Oli kans pakko pyörähtää H&M:llä kun siellä oli tarjous et normaalihintasen lastenvaatteen ostajalle 5€ lahjakortti. Löydettiin ihan super ihana mekko prinsessalle.
                        Tultiin sit vihdoin kotiin muutama tunti sitten nälkäsinä ja väsyneinä ja just ku oltiin päästy ovesta sisään nii sain tekstiviestin et mun Elloksen paketti on tullu. Keräiltiin siinä vähän aikaa itteemme rankan päivän jälkeen ja käytiin äsken kipasemassa toi paketti. Tulipahan tehtyy viel pieni iltalenkki, tosin ostettiin kyl jäätelöt matkalla et en sit tiedä oliks lenkistä kauheesti hyötyä, mut kyl kesällä saa syödä jätskii! Olin jo kerenny unohtaa mitä tilasin ja oli sit ilonen yllätys kun sieltä löytyi kaikkea kivaa ja tarpeellista. On muuten kivaa olla ensikertalainen Ellos-tilaajana; saatiin KUUS (!!) alennuskoodia seuraavia tilauksia varten ja niiden arvo oli varmaan pari sataa euroo yhteensä. Eikä ne ees ollu mitää sellasii idioottimaisii et pitää ostaa tonnilla et saa 5€ alennusta vaan esim et 80€ tilauksesta 20€ alennus mikä on mun mielestä ihan kohtuullista.

Matrix Amplify color xl voluumi/värjättyjen hiusten shampoo ja Matrix color.smart -hoitoaine, Sublime Mousse Syvä tummanruskea ja kaks rullaa 1cm levystä B'long supertapea.

Ihana mekko pikkuselle H&M:ltä.



Unihaalari, Hello Kitty -body ja raitapökät neidille Ellokselta

"Suurkaupunki" -pussilakanat Ellokselta

Pinkit kylpypyyhkeet, Ellos.
Tänään mulla alkaa viimeinen raskauskolmannes (ainakin mun amerikkalaisen raskaussovelluksen mukaan :D) eli 29. raskausviikko. Kuinka nopeesti tää aika oikeen menee?? Masu kasvaa hullua vauhtia ja huomasin pari päivää sitten ekan haaleen raskausarven mun vasemmassa jenkkakahvassa. Se on kyl vielä tositosi pieni ja haalee ja oon ahkerasti rasvannu, toivottavasti ei kauheesti pahenis tästä. Ja eihän ne tuol takana haittaa muutenkaan ku en itte nää niitä :D.

29. raskausviikko
29. raskausviikko
Sikiön paino: 1100 g
Sikiön pituus päästä peppuun (CRL): 24,5 cm
Koko pituus: 33,5 cm
SIKIÖ
"Tämän viikon alussa sikiö on 26 viikkoa vanha ja sen aivoaaltojen kuviot ovat jo lähes samanlaiset kuin vastasyntyneen. Sikiö osaa jo paremmin avata ja sulkea silmiään, imeä ja niellä. Keuhkot pystyvät nyt hengittämään ilmaa ja sikiö tekee säännöllisiä hengitysharjoituksia. Keuhkot alkavat olla paremmin valmistautuneet kohdun ulkopuoliseen elämään. Keskushermosto alkaa myös olla jo niin kehittynyt, että sikiö pystyy itse säätelemään ruumiinlämpöään.
Jokainen kuluva päivä parantaa mahdollisuuksia saada terve lapsi, vaikka synnytys käynnistyisi liian aikaisin. Sikiölle on kuitenkin parempi edelleen pysyä kohdussa, kunnes se kasvaa isommaksi. Sikiön kehosta on rasvaa 2 - 3 %. Pojilla kivekset laskeutuvat kivespusseihin."

Teksti ja kuva: Vau.fi

Rv 28+0
Siinä on kuva mun jättimasusta, kyl huomaa jo itekki sen et ei se enää oo ihan pieni. Aloin kirjottaa tätä blogia pikkusen alle 3kk sitten, suunnilleen saman verran mulla on jäljellä ennen laskettua aikaa. Päivät vaan kuluu ja mä en pysy perässä. Miten me ehditään saada kaikki valmiiks näin lyhyessä ajassa?! Vaunut ja turvakaukalo pitää ostaa, kuten myös hoitoalusta pesukoneen päälle, vauvaöljyt ja kosteuspyyhkeet ja vaippoja pitää olla ja kaiken maailman d-vitamiinitippoja ja pinnasänkyyn pitäis laittaa prinsessaverho ja ei meillä oo ees leikkimattoa! Noiden lisäksi pitäis viel matkustaa Ouluun mun tädin häihin, pitää Baby showerit elokuussa ja juhlia vielä mun 20v -synttäreitä alle kuukautta ennen laskettua aikaa. En kyllä usko et siinä vaiheessa jaksan enää kovin railakkaasti juhlia mut jos ees kakun leipois.
                          Jännitys kasvaa päivä päivältä samalla kun masukin, mut niin kasvaa myös kärsimättömyys. Vaikka oon onnellinen että meillä on vielä aikaa valmistautua ja hoitaa kaikki asiat valmiiksi vauvan tuloa varten oon samalla niin kärsimätön ja en millään jaksais oottaa et saan pitää meidän omaa pikkusta sylissä. Mut nopeestihan tää aika menee.

Mut joo enköhän mä oo höpötellyt jo enemmän kuin tarpeeksi, voisin mennä tästä syömään iltapalaa ku kauhee murina kuuluu mahasta :D. Sellaset kysymykset ois vielä tähän loppuun et Millasia Baby showereita teillä on ollut vai onko ollut? Mitä mieltä ootte tästä Jenkeistä Suomeenkin rantautuneesta tavasta juhlia vauvan odotusta?

16 kommenttia:

  1. AIVAN LIIAN IHANA TOI MEKKO H&M:LTÄ <3
    ja noi muutki vaatteet. ja sun masu<3

    VastaaPoista
  2. mä oon ollu ihan paniikis koko illan et sulle on käyny jotai ku et oo vastannu puhelimees :( mut hyvä huomata et eii :) ja toi mekko on maailman söpöin mist kerroit ♥♥

    VastaaPoista
  3. Musta baby showerit ono ihan kiva juttu, ja vastapainoa jos mies vaikka juhlii varpajaisia. ite en kyllä varsinaisia babyshowereita pitäny :)

    VastaaPoista
  4. ihania vaatteita lapsosella ja ihana toi sun masu :') ♥

    http://beww.blogspot.com/

    VastaaPoista
  5. Meillä on sama juttu, hetiku huudan A:lle että "tuu kattoo kui paljo mun maha heiluu ja kumpuilee" (ku siis vauva nii paljo voimistelee ja jumppaa ja tekee vaikka mitä siellä) niin sitku A tulee niin liikkeet loppuu samantein! Sitteku oon sanonu että tää on ollu taas aivan mahoton koko päivän ku riehunu ja potkiskellu masussa nii paljo, mut sitku A tulee kotiin töistä niin ei mitään, sit ollaa niin sievästi että! :D

    VastaaPoista
  6. Aivan ihana tuo mekko! Miten ihmeessä moiset alet saa? Onko mullakin mahdollisuus!? Voi vitsi, kun mua ihan sattuu katsoa, kuinka sun vatsas pyöristyy noin kauniisti! Tahtoo oman :D

    VastaaPoista
  7. Musta kans tuntuu että aika menee tosi nopeeta ja että miten tässä kerkee mitään laittaa valmiiksi (meillä vielä muuttokin vähän kesken), mutta eiköhän sitä tässä pikkuhiljaa kerkee! Itestä kyllä jo välillä tuntuu ihan tosissaan että voisin käyä synnyttään jo ku meinaa vähä hankalaa olla, mutta onneksi tässä ei kauaa enää ookkaa jäljellä :)

    VastaaPoista
  8. Oot aivan ihana Iina, ja toi raskaus sopii sulle, oikeen hehkut :) KAIKKEA HYVÄÄ SULLE!!!! en jaksa oottaa että saan lukee teijän kolmen perhearkea syksyllä!

    VastaaPoista
  9. Mitä sun jaloille on käyny, onko sun itseruskettava kulunu pois vai liittyykö värisävy jotenkin raskauteen? En kysy pahal vaan oon utelias

    VastaaPoista
  10. Apua oon ihan koukussa sun blogiin :D Musta on ihanaa nähdä miten onnellinen joku voi olla! Anonyymit vittuun, ei niiden mielipiteet kiinnosta ketää. En tajuu miten ne jaksaa, kun kuitenkin sun tekstejä lukemalla huomaa, että susta tulee hyvä ja vastuullinen äiti eikä mikään lapsellinen teiniäiti.

    Oon tänki jo sanonu mut whatever: Raskaus sopii sulle niiiiiin hyvin! Oikeesti ihan hehkut :D Susta huomaa niin selkeesti, miten onnellinen oot :) Paljon tsemppiä loppuajallekin!♥ Teidän tytär saa ihanan perheen.

    VastaaPoista
  11. Paljon painat nykyään? :)

    VastaaPoista
  12. Eveliina: Voi kiitos ♥ Mäki rakastuin siihen mekkoon ku näin sen! :D

    Derya: Voi muru ei ollut mitään käyny♥♥ Ihana oot! Ja eiks ookki söpöli mekko :D♥

    Jensku: Niin mäki aattelin et ois ne kiva juhlia ja mä tykkään muutenki järkätä juhlia nii miksen sit pitäis noitakin :))

    AINO: Kiitoskiitos kovasti ♥♥

    Laura: Se on ihan super ärsyttävää! :D:D Meillä on just sama homma :D:D Hei onnea loppuodotukseen sulle♥ :)

    Katja: Eiks ookki! :D Siis jos tilaa Ellokselta sielt netistä vaik nii ne lähettää sen paketin mukana niit etukuponkeja ja on sullakin mahdollisuus! :D. Ja miksi sua sattuu en haluu et suhun sattuu _( :D♥

    Sanna: No mut teil on sentään jo vaunut! Niin no sulla ei kyl oo enää pitkästi, ihan vähä päälle kuukausi.. Mulla on vielä yli kaks kuukautta :( Mut toisaalta ihan kiva ku on aikaa vielä valmistautuu. Me tullaa Ouluun kohta, pitää nähä!

    Anonyymi 16.19: Kiitos paljon ihana♥ En mäkää jaksais odottaa et saan kirjottaa meidän kolmen arjesta! :D

    Anonyymi 16.46: Itseruskettavat on kulunu tositosi rumasti kun en ollut vielä kuorinu ihoa :D:D:D

    Andree: Ihana oot oikeesti♥ Kiva ku oot koukussa mun blogiin ja viel kivempi et jaksoit tulla kommentoimaan näi ihanasti ja pitkästi♥ Kiitos tosi paljon ja toivon sulle kaikkea hyvää :)♥♥

    Anonyymi 19.13: Mä en tiedä kyl kun en oo neuvolassa taas käyny pariin viikkoon, 11.8. on seuraava neuvola nii sillon selviää :)

    Nukke: Aww kiitti♥♥

    VastaaPoista
  13. Aivan tajuttoman söpö toi sun masu !! :') kaikkee hyvää loppumetreille, ja muista sit laittaa paljon kuvia tytöstä kun hän syntyy! Kaikkea hyvää iina <3 ! äläkä lannistu niiden anonyymien takia!

    -E

    VastaaPoista
  14. J-E: Aww kiitos paljon♥ Mä en lannistu, ne ei tunne mua eikä tiiä mistä ne puhuu. Laitan miljoona kuvaa heti kun pikkunen on maailmassa♥ Kaikkea hyvää sullekin ihana ja tuu useemminki kommentoimaan :)♥

    VastaaPoista
  15. Ihana vauvamaha sulla :)Kaikkea hyvää teille!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥