tiistai 20. joulukuuta 2011

Neljännesvuosi

Kuulostaa kauhean pitkältä kun sen noin ilmottaa, mut Tirriskä täytti tänään kolme kuukautta! Tasan kolme kuukautta sitten, tiistaina 20.9. tähän aikaan mä olin sairaalassa tuskissani ja odotin malttamattomana että saan neidin mun rinnalle. Nyt oon saanu pidellä tota maailman ihaninta pientä ihmettä mun sylissä jo kolme pitkää kuukautta, jotka on tosin menny ihan hujauksessa! Ja pikkunen on kasvanu niin hirmusen paljon että ihan kauhistuttaa! Mutta on se vaan ihanaa kun neiti kasvaa ja oppii uusia taitoja kokoajan. Mä aattelin nyt omistaa lähes kokonaisen postauksen vain meidän pienen kuulumisille, mut loppuun laitan vielä parit asukuvat kun niitä on kovasti pyydelty viimeaikoina! Mutta nyt alkaa Tiaran oma postaus:

"Moi oon neiti nappisilmä♥"

"Mä rakastan potkii jaloilla jokasuuntaan ku oon nii innossani!"

"Äiti on ihan hömppä ku se aina räpsii musta kuvia!"

"Mulla on taas niin paljon asiaa etten tiiä mitä oikeen sanoisin, niinpä tyydyn vaan ölisemään hulluna!"

"Tässä on teille mun leveä hampaaton hymy!"

Moi äitin lukijat! Mä täytin tänään kolme kuukautta ja oon jo iso tytsy! Aattelin nyt kertoa teille mitä kaikkee mä osaan, mistä tykkään ja millanen mä oon.


Mä osaan:
  • Hymyillä ja nauraa iloisesti
  • Huitoa leluja leikkimatolla, lemppareita on norsu josta kuuluu ihana melodinen ääni ja tärisevä toukkahelistin
  • Seurata katseella mitä ympärillä tapahtuu ja jos vaikka katselen peilistä ja äiti kääntää mua nii katse pysyy kokoajan nauliintuneena peiliin, pää vain kääntyy
  • Jutella, mulla tulee ihan hirmusesti erilaisia äänteitä suusta ja kurkusta kuuluu kunnon kurlutusta vähän väliä, jokasen äänteen välissä mä väläyttelen maailman sulosimpia korvasta korvaan -hymyjä
  • Pitää tuttipullosta kiinni, joskus äiti päästää pieneksi hetkeksi irti ja pitelen itse vaan pulloa suussa ja oon iso tyttö joka syö ihan itse mut yleensä äiti kyllä pitää kiinni
  • Syödä mun sormia ja nyrkkejä jotka maistuu tosi hyvälle
  • Kannatella päätä jo aika hyvin masulleen ollessa ja muutenkin, vaikka kyllä äiti ja isi vielä varookin mun niskaa varmuuden vuoksi
  • Kääntyä masulta selälleen hienosti
  • Kääntyä selältä masulleen? (Oon kääntyny jo kaksi kertaa)
  • Nukkua 9h yöunet putkeen
  • Nukahtaa itse omaan sänkyyn
Mä tykkään:
  • Nuolla peittoja ja lakanoita jos makaan masulleen vaik äiti ei yhtään tykkää ja se koittaa estää mua
  • Kuolata ihan vimmatusti
  • Katsella äidin kanssa kuva -ja lorukirjoja joita se lueskelee mulle
  • Jutella äidin ja isin kanssa
  • Katsella peilistä, ku oon niin nätti vaikken tiiäkkää oikeesti et siel peilis on meitsi
  • Kun vaihdetaan vaippaa, sillon aina naurattaa ihan hirveesti
  • Pukeminen on kans kivaa, paitsi jos oon ihan superväsyny ja äiti on laittamassa mua päikkäreille
  • Syödä mun nyrkkejä ja sormia
  • Kuunnella musiikkia äidin kanssa, kun  äiti aina samalla laulaa mulle ja tanssii mun kanssa
  • Nukkua vaunuissa parvekkeella
  • Katsella ympärilleni vaunuista jos ollaan kaupungilla
  • Katsella pinkkiä pehmeää lintu-vaunulelua
  • Käydä kylvyssä
  • Jutella norsulle leikkimatolla
  • Maidosta, se on tosi nannaa
  • Joulukuusesta, ne valot on niiiiiiin ihanat
  • Äitin joulukalenterin isosta Hello Kitty -naamasta
  • Olkkarin pinkki-musta-valkoisesta verhosta, se on nii kiva ja aina tuijotan sitä
  • Olkkarin naulakosta, se on niin mahtava ja mielenkiintonen et voin tuijottaa sitä vaikka kymmenen minuuttia putkeen
Mä oon:
  • Äidin arvioiden mukaan tällä hetkellä n. 5,5kg painoinen
  • Pituutta äiti uskoisi multa löytyvän semmoset n. 60-62 cm (3kk nla vasta 28.12.)
  • Käytän vaatekokoja 56 & 62, kaikki 56-kokoiset on vielä sopivia ja osa 62-kokoisista mut suurin osa 62-kokoisista on vielä ihan liian isoja
  • Iloinen, tyytyväinen ja rauhallinen
  • Hyvä nukkumaan (ainakin toistaiseksi)
  • Puhelias ja nauravainen
  • Maailman sulosin äidin ja isin rakas tyttö♥
"Hui, kamera on jännä!"

"Oon mä aika tomera täti!"

"Ölöääöliööööö!!!!"

"Mä näytän kieltä, hahhah!"

"Ätshiuhhhh! Oho, tuli aivastus!"

"Mulla on jo ihanat pienet räpsyripsetki!"

"Sitten tuli uni kun niin kovasti esittelin mun taitoja!"

"Masulleen on ihana nukkua pikkupäikkäreitä♥"

"Oho, sukka lähti! Mut kattokaa mun söpöjä pieniä minivarpaita♥"

"Mulla on myös ihanat pienet minikädet ja on turvallista pitää äitin sormesta kiinni ku nukkuu♥"
 XOXO, Tiara♥

Eilen käytiin Itiksessä ostelemassa vielä viimeisiä puuttuvia joululahjoja ja sain jo paketoitua melkeen kaikki, Otolla vieläkin (VINKVINK!) on paketoimatta pari mun lahjaa joista en yhtään tiiä mitä ne on ja haluisin hirveesti tietää mut Otto on piilottanu ne! En tajuu miten jaksan oottaa vielä neljä yötä! Mut tässä on osa meidän muista paketeista paketoituna, sekalaisen kirjava joukko:

Tässä on joku parikymmentä pakettia, Oulussa taitaa tulla vielä jokunen paketti lisää :)
Sitten ois vielä mun ja Tiaran päivänasut tän päivän kauppareissulta:


 Päivän asu:
Takki, kengät, vyö - H&M
Neuletakki - Ellos
Shortsit - Vero Moda
Sukkikset - Seppälä



Tiaran päivänasu: 
Neuletakki, pipo - H&M
Vakosamettihousut - Esprit
Kypäräpipo, Uggit - Name It

Pakko sanoa noista mun shortseista että lämmittää kyllä näin synnyttäneen naisen mieltä kun mahtuu 14-vuotiaana ostettuihin tiukkoihin satiinishortseihin, ai että! Vois olla huonomminkin kolme kuukautta synnytyksen jälkeen ilman minkäännäköistä liikuntaa (paitsi satunnaiset vaunulenkit/kauppareissut ym) tai säännöllisiä ruokailutottumuksia. Mut kyllä mä silti haluaisin jo pikkuhiljaa alkaa harrastaan säännöllistä liikuntaakin, pitää katsoa joulun jälkeen kuntokeskusten tarjouksia läpi, vuoden alussa kun tuppaa oleen aina hyvät "joulukilojen karistamis" -tarjoukset.

Mä kommentoin nyt tässä edellisen postauksen kommenttiboxiin syttynyttä sosesotaa, mutta erikseen en todellakaan ala tätä soseasiaa koskeviin kommentteihin vastailemaan.  Vaikka suurin osa kommenteista olikin asiallisia tai näennäisen asiallisia niin tästä tuli aivan järkyttävän naurettava soppa. Mä en ole tilivelvollinen kenellekään, varsinkaan anonyymeille jotka eivät uskalla edes omalla nimellään tulla nillittämään, siitä miksi me tehdään tai ei tehdä jotain. Me ollaan Tiaran vanhemmat ja ajatellaan kaikessa sen parasta. Mä usein kysynkin vinkkejä täältä monessakin asiassa, jos en tiedä jotain ja musta on mukavaa että mua neuvotaan silloin kun apua tarvitsen ja pyydän. Musta on myös mukavaa jos joku joskus huomaa jonkun asian mistä voisi antaa vinkin miten jokin asia hoituisi paremmin, kuten vaikkapa tuo lusikka -vinkki edellisessä postauksessa.
                  Kukas sen parempi neuvomaan kuin toinen äiti. Mutta toinen äiti on myös se pahin neuvoja. KAIKKI äidit ovat erilaisia ja toimivat eri tavalla, kuten myös vauvat. Jos sinä toimit niinkuin toimit, niin go for it! Mahtavaa! Mutta se ei tarkota että kaikkien muidenkin pitäisi toimia niinkuin sun. Jos tuo soseasia olisi jäänyt vaikka muutamaan eriävän mielipiteen sisältävään kommenttiin niin fine, mutta mikä ihme on se asia joka ajaa kymmeniä ihmisiä jättämään lähes täysin identtisen kommentin samoilla, tyhjillä argumenteilla tismalleen samasta asiasta? Eikö se riitä että yksi tai kaksi sanoo mielipiteensä? Mä en tajua mikä siinä on että kun  yks sanoo että "sulla on hieno punanen hame" nii sen jälkee kaikki muutki alkaa hokemaan toinen toisensa perään että "Hieno punanen hame". Ihan oikeesti niitä aivoja saa käyttää.
                  Mulla on nyt taas se fiilis että mä en uskalla kirjottaa tänne mitään koska heti on kauhea hyökkäys kaikkea vastaan mitä mä teen tai sanon. Sen ei pitäisi olla niin, tää on mun blogi jonne mulla on vapaus kirjoittaa mitä mä itse haluan eikä mun tarvis joutua jokaisen postauksen jälkeen pelkäämään "aikuisten" ihmisten naurettavaa pätemistä. Varsinkaan kun tekin ihan itse olette kommenteissanne todenneet että ollaan hyvät vanhemmat ja Tiara vaikuttaa onnelliselta, tyytyväiseltä ja hyvin hoidetulta lapselta. Mä ymmärtäisin kommenttihyökkäyksen sellaisen äidin blogiin joka vaikka kertoisi vahingoittaneensa lastaan jotenkin tai tehneensä jotain muuta oikeasti väärää, mutta tää soseasia on ihan täysin mielipidekysymys eikä mikään hirveä vääryys tai Tiaran tulevaisuuden pilaaminen. That's it.
                  Mä seison täysin meidän valintojen takana ja niin tekee Ottokin, eikä mulla ole mitään tarvetta teille puolustella sitä miksi Tiara on syönyt elämässään yhteensä kaksi teelusikallista sosetta. Tiara tulee aivan tasan varmasti maistelemaan silloin tällöin soseita jatkossakin ja neljän kuukauden iässä viimeistään syömään niitä ihan säännöllisesti, näin on toimittu mun lähipiirissä aina ja mä toimin omien kokemusteni pohjalta. Ikinä ei ole kenellekään mitään ongelmia tällaisesta järjestelystä tullut ja suurin osa näistä "vauvoista" joille on 3kk iässä soseita alettu maistattamaan on jo melkein mun ikäisiä, täysin terveitä ihmisiä.
                   Tää blogi ei ole mikään vauva.fi tai suomi24 ja mä toivon että jatkossa jos tollasta "taistelua" tulee niin siirrytte jatkamaan keskustelua vaikka jompaan kumpaan kyseisistä nettisivuista. Jos joku nyt tästä pahoittaa mielensä, niin mua ei itseasiassa kiinnosta koska mä ainakin todella pahoitin mieleni siitä että aikuisilla ihmisillä ei ole mitään kunnioitusta mua tai mun blogia kohtaan (ja mua haukutaan teiniksi♥). Kiitos ja kuittaus, mä en ota tähän asiaan kantaa enää.

Nyt hyvää yötä kaikille ihanille, kannustaville lukijoille ja JES! enää neljä yötä jouluun♥ Oon muuten kuvannut jo blogikirppiskohteet ja tällä viikolla laittelen kirppistä pystyyn jos vain mitenkään kerkeän. Moikkamoiii♥

48 kommenttia:

  1. SOSESOTA :D ai että nauratti :'D haha asiaa iina!
    ja hyvät joulut teidän perheelle :)

    VastaaPoista
  2. En oo mikään mielettömän lapsirakas ihminen, mut en kestä kuinka sulonen Tiara on noissa kahessa vikassa kuvassa! :)
    Ihanaa jouluviikkoa teidän perheelle ♥

    VastaaPoista
  3. voii oot ihana, Tiara myös <3
    ja älä välitä ikävistä kommenteista :(

    VastaaPoista
  4. ANTEEKSI Iina että lähdin siihen sotaan mukaan, mutta mua vaan otti niin päähän ne täydelliset äidit ja ihmiset, että oli pakko sanoa muutama sana!! :-D Mutta jospa tästä edes en puuttuis mihinkään asiaan ;-) Ainakaan ketään vastaan. Oman mielipiteeni ku oon tottunu ilmasemaan aina melko selvästi ja kuuluvasti ja niin tein sen nytkin.. PAHOITTELUT :) ei sun blogi tätä tappelua varten ole.

    VastaaPoista
  5. Sun tyttö on kyllä tosi ihana :) Oot ihana äiti ja paras just sun tyttärelles!

    VastaaPoista
  6. Olen yksi edelliseen postaukseen soseiden liian aikaista aloittamista moittineista anoista (joskin rohkenen väittää, että kommenttini oli yksi asiallisimmista). Haluan pyytää anteeksi pahan mielen aiheuttamista, foorumi tosiaan oli väärä moiselle keskustelulle (plus se ei teihin suoranaisesti edes liittynyt, koska te tosiaan maistatitte ettekä syöttäneet)! Tarkoitus omalta osaltani ei siis ollut epäillä kykyjänne vanhempina, sillä uskon teidän olevan parhaat mahdolliset isä ja äiti Tiaralle. Blogisi on aivan ihana ja vaikutatte koko perhe oikein sympaattiselta.

    Kaikkea hyvää ja ihanaa joulua!

    -M

    VastaaPoista
  7. Moi murut !

    ONNEA TIARA 3 kk !!! Oot mummun rakas ! Ihania kuvia! <3 Pusuhalit kaikille ! t. Mummu

    VastaaPoista
  8. Ääh miten Tiara osaakin olla niin söötti!! <3 :)

    VastaaPoista
  9. Hyvä Iina! Oon jo ennenki sanonu mutta silti ihailen sun vahvuutta:) jatka samaan malliin eli tee niinku ite parhaaksi näät ja säily omana itsenäs! Oot paras nuin:)

    VastaaPoista
  10. On kyllä niin paljon tyttös kasvanu! :) Ihana!
    Mä täällä jo kauhistelin, että miten tarkenet mennä kauppaan noilla vaatteilla, itelläni on jo paksut villakalsarit farkkujen alla ja joskus saatan mennä jopa jo toppahousuilla kauppaankin :DD Oon hirvee palelemaan ;D Mutta ihana asu, sopii sulle todella hyvin! :)

    VastaaPoista
  11. Voin kertoa, että et tule törmäämään tähän äiti neuvoo - ahdistuneisuuteen pelkästään blogissasi.
    Sitä on kaikkialla.
    Onko sinulla siskoja?
    Minulla on yksi ja voin kertoa, että ei perkele..
    Koska olen siskoani melkein 10 v nuorempi hän tietää kaiken, miten minun poikani kanssa pitäisi menetellä.
    Olenkin aina sanonut, että on kiva ottaa vastaan vinkkejä, mutta kun toinen tarjoaa vinkkejä sillä tavalla, että hänen vinkkinsa olisi se 1 ja ainut oikea vaihtoehto maailmassa, voi itse miettiä vähäsen, että voi olla muunkinlaisia ja kaikki ei kaikille sovi.
    Me kaikki elämme elämämme omalla tavallamme ja tyylillämme ja vituttaa ihmiset, jotka alkavat sanomaan, että tekee väärin siinä ja siinä.
    Itse aloitin soseet poikani ollessa n. 3,5 kk.
    Poikani oli isokokoinen, joten piti siksikin aloittaa ajoissa, koska pelkkä maito ei olisi välttämättä riittänyt niin tuhdille äijälle.
    Mutta silti, jos joku aloittaa soseet silloin ja tällöin, minua ei se kiinnosta. MITEN JOKU JAKSAA?
    Onko ihmisillä kenties tarvetta päteä? Miksi niin paljon jaksaa vouhata toisen toiminnasta, etenkään kun se toiminta ei ole mitään erikoista tai esim. lasta vahingoittavaa? :D

    VastaaPoista
  12. Oi miten iso tyttö jo, mihin se aika on oikeen menny :D aika juoksee koko ajan! :) ihaniia pkettejakin oot pakannu, ei oo mitään tavallisia perus punasia :D kohta se joulu jo on! :)

    VastaaPoista
  13. Oi ei miten suloisia kuvia Tiarasta! Aivan ihana söpöläinen, nuo silmät ja tuo hymy ja voi että.♥ Sydän suli aivan totaalisesti. :D Ja kylläpä aika tosiaan menee vauhdilla, kolmen kuukauden ikäinen tyttönen jo!

    Tuohon sosesotaan haluan kyllä sanoa sen verran, että en tosiaan tiennyt itkeäkö vai nauraa, kun lueskelin niitä kommentteja läpi tässä yksi päivä. Juttu taisi paisua HIEMAN turhan suureen mittakaavaan! Kyllä osasta anonyymi-kommenteista tuli selkeästi ilmi se, ettei kirjoittaja halunnut kyseenalaistaa tai tuomita teitä vanhempina, ja se on hienoa. Mutta kylläpä silti mielestäni jotkut niistä viesteistä oli melko ikävään sävyyn kirjoitettuja. Ja aivan ilman syytä. Toki mielipiteensä saa ilmaista, mutta sen voi tehdä hienovaraisesti! Juttu meni siihen, niin kuin mainitsitkin, että anot vain toistelivat fiksuina toistensa sanomisia peräjälkeen. Ja se väittely olikin sitten jo ihan omaa luokkaansa, eikä todellakaan olisi kuulunut blogiisi.

    Mutta täytyy kyllä ihailla sinun asennettasi ja itseilmaisuasi. Kerroit kantasi tähän(kin) asiaan todella fiksusti ja uskon, että viimeistään nyt nuo nahistelijat ymmärtävät miten kurjalta sinusta varmasti tuntuu, kun tuollainen meuhkaaminen piti järjestää.

    No, tuli aiottua pidempi vuodatus. Tiivistän loppuun mielipiteeni: Olet ihailtavan vahva ihminen ja vaikutat upealta persoonalta. Kaikkea hyvää teidän perheellenne ja ihanaa joulunaikaa. ♥

    -K

    VastaaPoista
  14. Se että joku opus sanoo että 4-6kk:den iässä niin se on tottakai totta,lapsethan ei missään nimessä ole yksilöitä vaan kaikki on samanlaisia,samankokoisia ja samanlaisella ruokahalulla...not!!

    VastaaPoista
  15. ompas tytöllä paljon karstaa...
    Laita kuvaa sun vatsasta minkä näkönen on nyt :)

    VastaaPoista
  16. Tiaralla on ihan supersöpö pipo viimeisissä kuvissa. :) <3

    VastaaPoista
  17. Heips!
    Sun blogia on tosi kiva lukea!:)
    huomasin, että Tiaralla on karstaa päässä ja ajattelin antaa sinulle neuvon siihen, miten sen saa pois, jos kiinnostaa :)
    Minun omalla tytöllä oli myös vähän päälaella ja tämä auttoi.
    Laita vauvaöljyä (esim.liberon) vauvan päähän ja anna olla sen jonkin aikaa (voi olla vaikka yönkin yli), sen jälkeen "rapsutat" kammalla karstaa pois. Voit myös laittaa pipon vauvan päähän öljyn aikana.
    T. M.K

    VastaaPoista
  18. Voiih kun Tiara on kasvanu nii kauheeta vauhtia ja osaa vaikka millasia asioita jo :) Ihan järjettömän iso soppa kyllä synty tuosta edellisestä postauksesta ja ihan suotta. Kuten meitä ihmisiäkin on erilaisia, on myös jokaisella oma tapansa toimia. Neuvoja saa toki antaa mutta arvostelu ja muiden loukkaaminen on mielestäni ihan turhaa. Olet ihana ihminen ja Tiaralle paras mahdollinen äiti mitä voi vaan kuvitella. Olet myös ihailtavan vahva ihminen ja sillä pärjää jo pitkälle. Teette niinkuin itse näette ja koette parhaaksi..se riittää :) 3 yötä jouluun enäää hui. Hyviä Jouluja sinne kaikille teille! :)

    -Nina

    VastaaPoista
  19. Tuosta karstasta antaisin kanssa vinkin, meillä oli aika paljon sitä eikä saatu sitä babyoililla lähteen, mutta sain neuvolasta näyte tuubin sellasesta rasvasta millä on meillä se lähtenyt tosi hyvin. Nimeä en enään muista, mutta kannattaa siis kysellä neuvolasta siitä rasvasta jos ei lähde babyoililla. :)

    VastaaPoista
  20. mä luin kans noi edellisen postauksen kommentit läpi, mut olit varmaan siis jo poistanu kaikki ne törkeydet, mitä anot oli laittanu. en nimittäi löytäny mitää sellasia vaa ihan asiallisia kirjotuksia oli kaikki. musta siel oli hyviäki perusteit siitä miks kiinteit ei kandeis alkaa liia aikasin ja mä en oo ainakaa tienny et siit voi tulla joku diabeetes. mut joo, en tiiä lapsista just muutakaa. mut siit en oo samaa mieltä et kaikki vanhemmat tietäis mikä lapsille on paras. ku kattoo vaik noit meidän rapun mutseja ketä huutaa ja röökaa ja kaikkee ni iha hirveet kuraa saa lapset kestää. mut niit ei varmaa paljo kiinnosta. otol tais vähä palaa kii:D:D:D:D:DDDDDD

    VastaaPoista
  21. Voi herraisä ku toi Tiara on kasvanu! :o Ja hiuksiaki on jo! ♥ Tuituitui! :D
    Ja kivat noi shortsit! Ite en kyl tarkenis talvella noilla :D Mut noi ois ihan sika siistit kesällä/keväällä!
    ''3 yötää jouluun on...lallalallaaa!'' :D en tiiä miten se laulu jatku! :D Mulla kyl alkaa joulu jo huomenna! äää! en malta oottaa

    VastaaPoista
  22. Oota vaa ni kohta joku kommetoi ettei saa nukuttaa mahallaa ku lisää kätkytkuolemariskiä :DDDDDD

    VastaaPoista
  23. voi rakastuin toho Tiaran pipoon<3 en voi kyl uskoo et siitä on jo kolmekuukautta kun Tiara synty, aika on menny hurjan nopeesti!

    kiva ku laitoit päivänasun:)

    VastaaPoista
  24. Ihana pipo Tiaralla! Tyttö näyttää jo niin isolta tossa kun nukkuu.
    Noista soseista niin etköhän sä ite päätä annatko niitä Tiaralle kun se on 3kk vai vasta sitten kun on 4kk. Aikasemminhan oli että 3kk ikäisenä sais antaa, mut EU määrää sen 4kk, mut hyvin oon minä pärjänny vaikka 15 vuotta sitte sain soseita jo 3 kuukautisena. :)
    Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta sinne! (:

    VastaaPoista
  25. Jatka vain samaan malliin, Iina! Kaikkia ei todellakaan voi miellyttää, mutta eiköhän kaikista tärkein miellytettävä tässä yhtälössä ole teidän ihana Tiaranne ja koska hän näyttää oikein iloiselta ja terveltä vauvalta en olisi ollenkaan huolissani. :) Viettäkää oikein mukava ja lämmin joulu perheen kesken ja onnea uudelle vuodelle ja uusille seikkailuille!

    PS. Teijän joulukuusi on IHANA!! <3

    VastaaPoista
  26. Voi että sä oot oikesti ihana!!! :) Noi sun kommentit näihin typeriin ääliömäisiin kommentteihin on niin parasta viihdettä! :D Meillä on kans poitsulla karstaa ja laitoin tosiaan sitä öljyä ja pipon. Pari tuntia niin harjasin ja sitte kylpyyn :) Ja mulla on vanhempi poika 4vee ja sille oon antanut kiinteitä 3kk iästä ja niin tein toisellekkin! Ja jos joku tuosta diapeteksestä on puhunu niin kas kummaa ku se ei oo sen yleisempää niilläkään jotka on saanu 3kk iästä lähtien eli meidän ikäluokkaa. Aion antaa kyllä soseita jatkossakin niin kun vauva itse haluaa. En siis tuouta niinku et varmaan sinäkään vaan niin paljon (vähän) kun itse haluaa! Sä oot vaan niin paras!!! :) :)

    VastaaPoista
  27. en oo KOSKAAN nähny yhtä ilmeikästä, sulosta ja muutenkin noin IHANAA vauvaa<3<3<3 pidätän melkein hengitystä ku katon noita kuvia! voi eikä....
    Aleksandra

    VastaaPoista
  28. voi, Tiara on niin sulonen ja tyytyväisen näkönen kuvissa! Hyvää joulua teidän perheelle<3 :)

    VastaaPoista
  29. Jaksaisin kiitellä sua tuhat kertaa tästä ihanasta blogista ja mä tuun niin onnelliseks joka kerta kun luen sun postauksen ku teillä on niin ihana perhe! <3 Ja älä tosiaan välitä nuista ikävistä anoista jotka alkaa jotai tuommosta valittamaan!
    Ja hyviä jouluja ja onnellisia uusia vuosia! <3 -Milla

    VastaaPoista
  30. Sä oot ihan mahtava! Ja Tiara on varmaa yks sulosimmista vauvoista mitä oon nähny! Tulee niin hyvälle tuulelle, ku kattoo sun blogin kuvii (etenki Tiaran kuvii) ja lukee sun tekstejä. Etenki se merkintä, mis kerroit mitä on äidin rakkaus ja miltä tuntuu olla äiti, nii se oli ihanaa luettavaa, eikä sitä lukiessa voinu muuta ku hymyillä! On niin onnellinen sun ja Oton puolesta ku ootte löytäny toisenne, saannu ihanan pienen tytön ja saavuttanu sen minkä kaikki haluaa, eli onnen.
    Lisäks mun on viel pakko pilata tön kommentin tunnelma, ja pohtii miks ihmiset haukkuu sua täällä. Onks ne vaa yksinkertasesti kateellisia, ku sulla on asiat niin hyvin, ja niillä ei ehkä oo. Ja ethän sä voi tietää mitä ihmisten päissä oikee liikkuu, ku ne tulee kirjottelee tänne mitä sattuu, mut halusin vaa miettii tätä tässä :D Tosi paljo mua ärsyttää se, että toiset tulee neuvomaa sua siinä mitä teet lapses kanssa ja neuvoo sua sen kasvattamisessa. Tietenki sä varmaa osaat ottaa kunnon neuvot kiitollisena vastaa, mut turhanpäivänen valittaminen ja neuvominen saa vaan pahan mielen aikaseks.
    Mut kiitos sulle tästä blogista ja kaikkee hyvää sulle ja sun perheelle ♥

    VastaaPoista
  31. mulla tuli semmonen ajatus tossa joku hetki että voisit jos sua kiinnostaisi niin tehdä semmoisen "missä olisin ja mitä tekisin nyt jos minulla ei olisi vauvaa" postauksen? :)

    VastaaPoista
  32. Jotku on vaan sit niin tyhmii ku pitää heti puuttuu jokaseen asiaan tarkotan nyt siis tota sosejuttuu! Kyl mä ainakin uskon et sä tiiät mikä on sun lapselle parasta =) Ja voi tota Tiaraa <3 Se on niin yli yli söpö <3 =) Niin ja hyvää Joulua ja uuttavuotta Sulle, Otolle ja Pikku-Tiaralle <3 =)

    VastaaPoista
  33. no voi jestas kun alko ihan keittämään sun puolesta tuommoset löpinät!
    jokkainen toimikoon niinkun tahtoo ja parhaaksi näkee. useimmat eivät varmaan ole edes äitejä ja tulevat tänne sitten pätemään.
    sun blogi on loistava ja tiara on aivan mahtava! :) Onnea ja menestystä teille !

    VastaaPoista
  34. Hei!
    Olen tässä jonkun aikaa lueskellut sun blogia ja olen jäänyt ihmettelemään muutamaa asiaa... Tyttö on siis syntynyt kuukauden etuajassa? silloinhan kehityksen pitäisi tässä vaiheessa olla vielä (teidän tytöllä noin kuukausi) jäljessä... Onko tyttö sittenkään ollut ennenaikainen koska kehitys on jo tuossa vaiheessa ja tyttö ei syntyessäänkään ollut normaalia tyttö vauvaa pienempi vaan keskiverto kokoinen? Neuvolassakin laskettuaika voi mennä väärin jos ultrassa arvioivat lapsen vain pienemmäksi. kuukautisten perusteella on hankala laskea LAta koska voivat tulla vielä monta kertaa hedelmöittymisen jälkeen.
    Myös maha on sinulla ollut loppuvaiheella normaalin kokoinen (loppuvaiheen mahan) kokoinen.

    terveisin, kätilö

    VastaaPoista
  35. Kirjoitit tuosta että ihmiset kommentoivat saman asian, vaikka joku olisi sen jo sanonut.. Sinulla on päällä se kommenttien hyväksyminen, joten varmasti moni ei ole vielä nähnyt että joku on jo asiansa ilmoittanut :)

    VastaaPoista
  36. voi että Tiara on ihana !♥ on varmaa ihana eka joulu tollasen ihanuuden kanssa!:) oon sulle ihan kade... ihania vaatteita teillä molemmilla, oon tosi onnellinen sun puolesta ku oot noin nuori ja kaunis ja ihana ja sulla on aivan vallottava pikku tytteli !:) hyvää joulu teille kaikille !!!

    VastaaPoista
  37. mitä Tiaralla on tuossa päässä? siis irtoaako vauvoilta niinkö ihoa sieltä päälaelta vai mitä? :)
    aivan ihana pieni neiti teillä ja seurailen aktiivisesti teidän elämäänne :) ihanalta näyttää :)
    jouluja teille! :)

    VastaaPoista
  38. Mun isä on syönyt kolmen kuukauden iässä jo ihan oikeita perunoita eikä jälkeenpäin tai sillonkaan oo ollu kyllä mitään ongelmaa ja kyllä iskälle on kuulemma uni maistunu muutaman potun jälkeen että joo.............onpa vaarallista syödä muutama LUSIKALLINEN sosetta...

    VastaaPoista
  39. Oi että kuin ihana neitokainen teillä on!:) varsinkin noi silmät on kyllä niin suloisen valloittavat<3
    Mä tykkää ihan hirveesti sun tavasta kirjottaa ja siitä, että uskallat ottaa rohkeesti kantaa asioihin ja perustelet aina, miksi ajattelet juuri tietyllä tavalla!
    Oikein iloista ja onnellista ensimmäistä yhteistä joulua koko teidän pienelle perheelle:)

    VastaaPoista
  40. Tiaralla on aivan ihana asu! Osaat kyllä pukea itsesti lisäksi myös lapsesi tosi hyvin. :) Ihanaa joulua teille♥

    VastaaPoista
  41. Ihana pieni tirriäinen :) Tykkäsin kovasti molempien asuista, varsinkin Tiara on supersuloinen.

    Oikein ihanaa joulunaikaa koko perheelle!

    VastaaPoista
  42. Vauvan päästä irtoavaa nahkaa kutsutaan karstaksi ja se on hyvin yleistä vastasyntyneillä,mutta sitä voi myös ilmaantua vielä pari vuotiaanakin.Yleensä karstaa on sitä enemmän mitä enemmän hiuksia on. Kelual-voide (saa apteekista) on suosittua äitien kesken ja auttaa kuulemma tosi nopeasti,mikäli tuo häiritsee vauvaa/äitiä. Heh heh sori kun tulin pätemään,mutta kunhan ilmoitin vain ihmisille jotka ei tiiä :'D mutta on sulla kyllä syyyötävän söpis peipi! ihuna <3 Hyvvää joulua ja onnellista uutta vuotta teille sinne!

    VastaaPoista
  43. Mun mielestä siinä ei ole Iina mitään väärää et olette Tiaralla maistattanu soseita jo :) oppii ainaki helpommin varmaan maistelee niitä kun nyt olette jo antanu sen maistaa niitä! :) Ja niinku itse sanoit että kaikki äidit on erilaisia ja mun mielestä siinä ei ole mitään väärää ettet tee just niinku jossain vauva.fi:ssä neuvotaan :)! Ihanaa joulua ja uutta vuotta teidän perheelle <3

    VastaaPoista
  44. "Sosesotaa" sen enempää kommentoimatta tahdon vain sanoa, että sää olet ihan varmasti paras äiti, mitä Tiara voi toivoa tai saada. Todisteita siitä on paljon, ja esimerkkinä voi mainita sen, miten lopetit tupakoinnin heti plussattuasi. Monet(etenkään nuoret äidit)eivät pysty siihen, mutta sää laitoit vauvan sen edelle. Blogisasi oon myös saanut kuvan, että mietit ruokavaliotasikin tarkkaan, vauvan parhaaksi. Tällainen omistautuminen vauvalle raskausaikana kertoo musta jo tosi paljon.

    En tunne sua mitenkään henkilökohtaisesti, mutta oon ollut pari vuotta sitten ainakin muutamissa bileissä joissa sääkin oot ollut ja on muutama sana vaihdettu. Ehkä just sen takia mää oon ihan älyttömän YLPEÄ siitä mitä nää oot nyt ja mitä oot elämässä saavuttanut. Kun vertaa sun elämäntyyliä silloin ja nyt, ei uskois että on sama ihminen kyseessä. Enkä tarkoita arvostella sitä millainen nuoruus sulla on ollut, oon ollut itse ihan samassa veneessä. Ja musta on varmasti pelkästään positiivinen asia että sulla meni siihen aikaan lujaa, eikä sun tarvitse enää harmitella kun ei pääse joka vklp vauvan takia bilettämään. Uskon, että oot nähnyt sen puolen elämästä jo. :)

    Toivon koko sydämestä kaikkea hyvää teille. Ihanaa joulua ja toivottavasti ensi vuonnakin teillä jatkuu tämä onni, mikä teillä nyt on! :)

    VastaaPoista
  45. Heippa!

    Kysyisin valitsemistanne vaunuista (eivätkös ne Pramy Luxit olleet?), että millaiset ovat olleet käytössä? Mitä plussaa, mitä miinusta? Suosittelisitko? :)

    Kiitos vastauksestasi!

    VastaaPoista
  46. kuva "Mulla on jo ihanat pienet räpsyripsetki!" on ihana! :)

    VastaaPoista
  47. Moi!

    Antaisin vinkin vauvan kovaan vatsaan, jos ette vielä sitä luumusosetta kuitenkaan enempää anna... eli me käytettiin apteekin mallasuutetta meidän tytölle, kun sillä oli pakki jumissa ihan pikkuvauvana. Laitettiin tuttipulloon lämpimän maidon sekaan; se on sellaista siirappimaista, mut sekottuu ravistettaessa hyvin ja maistui ilmeisesti aika hyvälle :) Ja alkoi kakkakin irtoamaan paremmin sen juotua :D http://www.laihianmallas.fi/index.php/tuotteet/kotitaloudet-/apteekin-mallasuute-

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥