keskiviikko 31. elokuuta 2011

Masuasukille juttuja

Oon nyt pitäny pari päivää taukoo blogista ku oon viettäny äidin kaa aikaa. Musta myös tuntuu hölmöltä kirjottaa sellasina päivinä joina en tee suunnilleen mitään muuta kuin makaan sohvalla. Niitä päiviä varten voisin tehdä jonkun yhden kestopostauksen jossa lukee"makasin sohvalla, söin, katoin salkkarit, nukuin" :D.. Mä haluan tarjota teille mun postauksissa kaikkea sitä mitä yleensäkin, paljon kuvia ja tapahtumia, mut mulla vaan on suurimmaksi osaksi näitä hiljasempia päiviä nyt kun jaksaminen alkaa olla aika pientä entiseen verrattuna.
                    Huomasin myös sellasen asian et mun kommentit on vähentyny ihan kauheesti, mitä blogiin tulee. Varmasti sillä on tekemistä senkin  kanssa et mun postaukset ei oo niin sisältörikkaita tällä hetkellä ja lukijakunta alkaa olla aika vakiintunutta joten uusi lukija -kommentteja ei tule niin usein enää. Mut suurin syy kommenttien vähenemiseen löytyy jokaisen postauksen ala-osasta, "tykkäsin!" -toiminnon kohdalta nimittäin. Sen jälkeen kun ton lätkäsin tänne blogiin on kommenttien määrä tippunut roimasti. Mä oon itsekin aika laiska kommentoimaan blogeihin, mut yritän kommentoida kaikkiin aktiivisesti lukemiini blogeihin ainakin pari kertaa viikossa.
                     Mun mielestä tähän asti bloggaamisen ihanin puoli on ollut se että se on vastavuoroista - mä kirjoitan postauksen ja saan siitä mielipiteitä ja palautetta teiltä. Nyt kun se ei enää ookkaan niin itsestäänselvää että kaikki jaksaa kommentoida tulee mulle semmonen olo et ketään ei kiinnosta, joten miksi kirjottaisin? Musta on ollu tosi kivaa vaihtaa kokemuksia ja mielipiteitä lukijoiden kanssa ja usean kanssa on tullut puhuttua pidempiäkin pätkiä, tutustuttua uusiin blogeihin ja saatua loistavia vinkkejä mut nykyään lukijat on suurimmaksi osaksi pelkkää mulle täysin harmaata massaa jotka joskus vähän tykkäilee mun kirjotuksista.  Tietenkin on poikkeuksiakin jotka kommentoi usein ja siitä oon maailman kiitollisin mut ois ihana kuulla teistä kaikista muistakin.
                       Eihän teillä mun lukijoilla mitään velvollisuutta ole mulle kommentoida, mähän se blogin pitäjä oon joka tätä kirjottaa teille, mut jos saan esittää toivomuksen niin toivoisin että kommentoisitte mulle useemmin. Musta on ihanaa lukea kommentteja ja miettiä niitä ja vastata niihin rauhassa ja kunnolla ja se on mulle ihanaa tekemistä silloin kun mä vaan löhöän sohvannurkassa. Jos vaan jaksatte ja haluutte niin jakakaa mielipiteenne muutenkin kun vain laittamalla rasti ruutuun♥

Mut joo se siitä valituksesta, anteeksi kauhea paasaaminen! Mut sit mulla ois vähän kuvia tän päivän asusta, meiän ihanasta karvasesta pikku-ukkelista Mörköstä ja ostoksista joita tein tapani mukaan taas kerran maailman parhaalla Piilo-kirppiksellä:

Paita ja farkut: H&M


Maailman ihanin Möge♥ Joka ei sitten millään viihtyis sylissä :D

Tutta:n velourpotkuhousut

Name It:in eläinbody

Lindexin pehmeä vakosamettimekko

Kappahlin siiliyökkäri ja H&M:n snoopy-yökkäri

H&M:n vakosamettiset pilkulliset housut joissa ihanat rusetit lahkeissa ja unelmanpehmeä trikoovuori

H&M:n harmaanruskea neuletakki, meinasin just tilata tollasen mut onneksi löytykin kirpparilta halvemmalla, hintaa oli 2 euroa ja kunto on loistava!

Cirafin ihana haalari, toi on pehmeää trikookangasta ja tossa on lämmin vuori
Mulle on tarttunu nyt jonku sortin leipomis-innostus sen jälkeen kun ostettiin vehnäjauhoja omppupiirakkaa varten ja nyt voisin leipoa joka päivä. Eilen innostuin leipomaan elämäni ensimmäistä kertaa mokkapalat ilman äidin apua ja tuli kyl niin hyviä että! Vatkauskin onnistuu nykyään helpommin kun on toi sähkövatkain ;)


Multa pyydettiin et esittelisin ton emidän masusta maailmaan -kirjan nii otin nyt sit muutamia kuvia sen sisällöstä et saatte jonkinlaisen käsityksen. Kirjottelin tonne meidän elämästä raskausaikana ja kodista ja siitä miten me Oton kanssa tutustuttiin ja kirjotin kaiken silleen et lapsikin ymmärtää ja voi sitä itsekin lukea jo aika pienenä. Mä oon aina ollu kauheen kiinnostunu kaikista mun äidin odotusaikaan liittyneistä jutuista ja tein ton aika pitkälti siltä pohjalta et millasen oisin itte pienenä halunnu tosta kirjasta tulevan.

Kannessa pikkuneiti itse♥





Huomenna meillä ois Haikaranpesässä lapsivuodeajan valmennus ja muuten en sit tiiäkkään et mitä me tehdään. Murulla on ainakin vapaapäivä, mua vähän houkuttelis mennä Vapianoon taas vaihteeksi syömään, mitähän äiti ja Otto on mieltä? Toivottavasti ne innostuu koska Rucola Ravioli maistuis nyt niin hyvälle♥ Palaillaan myöhemmin ja hauskaa iltaa kaikille♥

♥:llä Iina ja masuasukki 33+2

54 kommenttia:

  1. hei täytyy sanoo et sä oot aivan mielettömän nätti, ja oon tosi onnellinen sun ja Oton puolesta :---)
    Oon lukenu sun blogia alusta asti, tää blogi on just täydellinen mulle :--)
    -o

    VastaaPoista
  2. Heippa! oon lukenut tätä sun blogia ihan alusta asti, ja nyt vasta uskallauduin kommentoida :D ja lisäksi olen aika laiska kommentoija.. Mutta siis blogisi on todella hyvä ja on kiva että postaukset ovat pitkiä, osaat myös kirjoittaa hyvin ja kiinnostavalla tavalla :) ja ihania nuo vaatteet joita olit löytänyt! kaikkea hyvää sinulle :)

    VastaaPoista
  3. Maa aina yritan sillon tallon muistaa kommentoida, mutta kieltamatta joskus painaa vaan tykkaysnappia eika kirjota mitaan. En yleensa kommentoi lukemiini blogeihin ainakaan useesti, mutta se syy miks sulle laitan kommenttia aina uuelleen on just tuo vastavuoroisuus! Tykkaan tuosta sun tavasta vastata lukijoille, ala vaan lopeta sita! Se antaa susta entista "laheisemman" ja ystavallisemman kuvan ku huomioit lukijat yksitellen. Niin ja taa on lahes ainut blogi, joka pitaa mun mielenkiintoo ylla ja luen tata saannollisesti vaikken lukijaksi oo rekisteroitynytkaan.:) Yleensa mulla lopahtaa mielenkiinto kaikkiin blogeihin pienen ajan paasta mutta tata kylla jaksaa seurata! (Eika taa ollu mitaan mielistelya, mulle on sanottu etten koskaan mielistele :D)
    Kiitos tuosta vauvakirjan esittelysta, nayttaa tosi kivalta! Ois niin kiva jos itellaki ois tuommonen silta ajalta, kun ite oli viela aitin masussa!:)
    Niin ja ihania nuo sun ostamat vaatteet! Tsemppia loppuraskauteen! Oot huippu:)

    VastaaPoista
  4. Ihana tuo kirja idea! :)

    VastaaPoista
  5. heips täällä taas mamma 23.v ja poika jo 7 kk :) tykkään tästä blogistasi aivan mielettömästi ja haluaisin joskus jutella sun kanssa ihan kunnolla esim facebookissa :) vois vaihtaa vaikka mitä juttuja keskenämme, kuhan vaan tietäisin sun sukunimen, että voisin pyytää kaveriksi :)
    onnistuiskohan?

    VastaaPoista
  6. aww toi kirja on ihana idea :3 ja oot tosi kaunis ! taitaa olla eka kerta kun kommentoin sun blogiin haha : D mut sun blogia on tosi kiva lukee, ja mua ainakin kiinnostaa sun jutut!

    VastaaPoista
  7. ihana toi kirja ♥

    VastaaPoista
  8. oot upeaa ethän lopeta bloggailua silti :):) ♥♥♥

    VastaaPoista
  9. iina, mitä me ollaan puhuttu noista vaatteista ;D mut on noi kyl söpöjä ♥ ja ootte ihanii mörkän kaa ninku aina :)

    VastaaPoista
  10. Nyt aion sit kommentoida sunkin mieliks tällee pitkästi, koska haluun vaa et piristyt yms :) ♥ Ehkä yllätyt joo, mut oon -97 syntynyt tyttö joka on seuraillut sua koulujenloputtua(?) asti ja oon tosi tyytyväinen, vaikka joskus tulee sellanen olo, ku oot tehny postauksen, ettei vois vähempääkään kiinnostaa lukee ;D mul ei oo tarkotus loukkaa mitenkään, mut siks haluisinki kertoo postausideoita joit ois kiva kattoo oikeesti :) ♥ Elikkä sellanen musiikkipostaus, eli mitä musiikkia sult löytyy lemppareista (vanhoja sekä uusia) kappaleita, niin ois kiva jos laittaisit joskus _pitkän_ listan kaikkii niit lemppareit ♥ Sit myyös ois meikkivideopostaus, bile sekä arki, mut tietenkin jos sul ei oo hyvää kameraa niin se on aika ärsyttävää katseltavaa :( Sit voisit myös tehdä lempivaatepostauksen, missä esittelet lempivaatteesi... Jotenkin ruvennu kyllästyttää hieman vauvavauva- jutut, joten ois kiva jos blogissa ois myös vaihtelua "aiheen" kannalta, että niitten niin "ei kiinnostujien" vauva jutuista, niin niitten into säilyis silti :D uskon, että sulle se on sit sama, et jos ei tykkää niin ei lue, mut ittee kiinnostais myös sun muotis yms hirveesti♥ Paljohyvää jatkoa sulle i ♥ u oot ihana <3

    VastaaPoista
  11. Mmm hoho no mul tää blogin päivittely on nykyään just semmosta et "söin täs justii hernekeittoa" koska emmä koe olevani sillee velvollinen tarjoamaan mitää hirmu sisältörikasta tekstiä blogissani ny ku oon raskaana ja pitäähän ihmisten se ymmärtää ettei aina oo voimia tehä niin jänniä postauksia, ku loppujen lopuks elämä on suurimmaks osaks just tämmöstä tylsää arkielämää ja jos jotai ei kiinnosta nii ei oo sit tietystikään pakko lukeakaan. :D
    Mut mun mielestä sun blogi ei oo ikinä ees ollu mitenkää tylsä, täs on ollu aina kivaa juttua. <3

    Ja myönnän itekki et aika laiskasti jaksan nykyään kommentoida blogeja, pitäs vähän terästäytyä..

    Mut ihana toi kirjanen ja sinä oot taas ollu niin kauniina että! <3

    VastaaPoista
  12. ihana toi kirja, voi ku itelleki ois kirjotettu tollane! sust tulee varmaa tosi hyvä äiti! :)

    VastaaPoista
  13. Anonyymi 20.04: Kiitos paljon :)♥ Ihana että tykkäät lukee blogia ja oot pysyny meidän matkassa ihan alusta asti! Aina mukava kuulla noin ihanaa palautetta, kiitos että kommentoit ja kaikkea hyvää :)♥

    Anonyymi 20.22: No mut ihana että nyt uskaltauduit kommentoimaan! Kiva myös kun kerroit mistä pidät mun blogissa, voin sitten yrittää panostaa vielä enemmän just niihin asioihin :) Ihanaa syksynalkua sulle ja tuu useemminkin juttelemaan jos vain jaksat! :)♥

    Kape: No sä ootkin yksi niistä poikkeuksista jotka mulle aina kommentoi! :) Sun kanssa on tosi mukava aina jutella ja kirjotat aina pitkiä kommentteja joihin on kiva vastata :) Oon tosi kiitollinen siitä et jaksat aina piristää mun päivää ja seurata mun välillä tosi tylsääkin arkea :D Ja kiitos samoin, oot itekin huippu ja huippua kun tuut aina jutteleen! :)) Kiitos♥

    Anonyymi 20.32: Hihi, mäki tykästyin heti kyl tohon ideaan ku pyörin ifolorin nettisivuilla vaik alunperin oli tarkotus vaan tilata muutamia paperivalokuvia :D

    Anonyymi 20.38: No moi taas ja ihana et säkin tulit pitkästä aikaa jutteleen! Kyllähän se onnistuu, on kiva tutustua lähemmin toisiin äiteihin :) Ja vaikka oon formspringissä sanonu etten lukijoita hyväksy kaveriksi sen takia etten heitä henkilökohtasesti tunne niin kyl mä sellaset tottakai hyväksyn joiden kanssa on enemmän tullu juteltua :) Nimi on Iina Laura FB:ssä ja laita vaik siihen viestiin et kuka oot nii tiedän hyväksyä kaveripyynnnön! :)

    Pihla: Voi kiitos :)♥ No mut kiva et nyt kumminki kommentoit! Ja kiva kuulla että tykkäät :))

    Anonyymi 20.45: Mäki kyl tykkään tosta :))

    Anonyymi 20.46: Aww kiitos♥ En oo lopettamassa, tää oli enemmänki tämmönen avautuminen vaan, enhän mä selviäis mitenkään jos en sais bloggailla ku mul jäis nii iso tyhjiö elämään :D:DD

    Derya: No ollaanhan me puhuttu vaikka mitä ;D Mut voin vaik perustella noista jokaisen sulle erikseen et miks oli tarpeellinen ;DDD oot itte ihana♥

    Anonyymi 20.54: Kiva kun tulit kommentoimaan ja jaksoit kommentoida pitkästi :) On aina kiva saada postaustoiveita ja niitähän mä pyysinkin tossa edellisessä postauksessa :) Mä oon niitä aina toteuttanut sitä mukaa kun oon toiveita saanut ja mustakin on kiva tehdä välillä erilaisia juttuja kun vaan niitä arkipostauksia, mut kuten tossa kuvauksessakin kerron nii kirjottelen enimmäkseen raskaudesta koska varsinkin tässä vaiheessa se on se asia joka mun päiviä värittää kaikkein eniten. Muotiblogit on sitten niitä varten joita kiinnostaa pelkät muotijutut eikä vauvajutut ollenkaan. :) Mun blogi on ensisijaisesti niitä varten joita vauvajutut kiinnostaa mut kyl mä tykkään kirjotella muistakin asioista :) Hyvää jatkoa sullekin ja toivottavasti pysyt blogin mukana myös vastaisuudessa. :) Mut blogi tulee pysymään raskaus ja vauvapainotteisena, varsinkin varmasti vauvan syntymän jälkeen :)

    Karo: No et sä ookkaan velvollinen, enkä oo mäkään :D Musta on ihana lukee sun blogii just siks ku meil on aika samanlaist arkee just täl hetkel :D Oot ihana karo ja ihana kun säki kommentoit mulle pitkästi♥ Ja et oo laiska ainakaan tänne kommentoimaan, sä oot just yks niistä jotka mulle aina kommentoi ja mäki yritän kommentoida ain sulle!♥

    Veera: Voi kiitti :)♥ Mä en haluu kehuskella mitenkään itteeni, mut pakko sanoo et oisin itekki halunnu tollasen kirjan lapsena! :D:D Koska on aina kiinnostava tietää omista vanhemmista ja siks yritän tarjota meiän pikkuselle mahollisimman paljon kaikkii muistoja ja sellasta :)

    VastaaPoista
  14. Ihana toi ruskee haalari!<3 Tollasia ei niinpaksuja mekin tarvittaisiin.. Oon hamstrannu tolle nyt 3kk tytölle kolme toppahaalaria(hups :D), mut vähän on pulaa noista muista :D

    Tosi ihana toi masukirja! Mä oon tosi laiska kommentoimaan mitään yleensä, mut nyt aattelin jotia kirjottaa :)

    VastaaPoista
  15. oon seuraillu sun blogia jo hyvän tovin ja nyt on aivan pakko sanoo.. ihana tuo kirja !! : )

    VastaaPoista
  16. oot tosi nätti noissa asukuvissa! :) ja toi kirja on aivan hullun söpö, ihana idea♥ teidän neitokainen varmasti ihastuu siihen!

    VastaaPoista
  17. jätäpä joskus meikki melko luonnolliseks. sulla on niin useesti tosi ruskee naama verrattuna muun ihon väriin. näyttäsit varmasti vielä kauniimmalta, jos vähentäisit vaikka vaan aurinkopuuterin käyttöä. koita siis joskus kevyttä meikkipohjaa. ihan vaan vinkkinä siis. :)

    VastaaPoista
  18. Siis aivan ihana tuo kirja :)<3

    VastaaPoista
  19. ihanat noi ruskeet housut :)!! postaus toive ois sellanen kun lapsuutesi. kuitenki sulla vaavi tulossa ni ois kiva tietää sun lapsuudesta ihan tarha ajoista ja ala-sekä yläaste ajoista ja sen aikaisista kavereista yms. ymmärrät varmaan :) musta on ihanaa aina kavereiden kanssa katsella vanhoja valokuvia ja muistella omaa lapsuuttaan ja nuoruuttaan..olet kaunis!

    VastaaPoista
  20. Mäki olin sortunu kauheeseen kommenttitaukoon, vaikka sun blogia oonki lukenu aina kun on tullu uus postaus. Eikä munmielestä postausten taso oo mitenkää laskenu missään nimessä, vaikeempi vaan "keksiä" kommentoitavaa kun sillon alussa kun koko blogi oli niin uus! :D Oon myös huomannu tän saman ilmiön oman blogin kohalla!

    Ihana toi kuvakirja, ihan sikahieno! :)

    VastaaPoista
  21. Söpö vauvakirja! Ah,tuo mokkapala näyttää niiiin hyvältä t: pullahiiri.. :)

    VastaaPoista
  22. arvaa iina kaks kertaa, alkoiko mun tekemään mieli mokkapaloja...ne on ykkös leivonnaisherkkuja :p

    ja pakko viel sanoa, että oot kyllä yks tyylikkäimistä äideistä, jonka oon koskaan nähnyt ;)

    VastaaPoista
  23. mä ymmärrän ton sun olon just et "kelle kirjoittaa jos kukaan ei luekkaa tätä : (" , itelläni on aika pieni lukijakunta ja en tiedä miksi mutten ite pysty tota "tykkään" toimintoa laittamaan vaikka oon miten yrittäny. ja mähän en saa kauheesti kommentteja mut. oon aatellu itte et kirjoitan pääosin itteäni varten, siks koska se on nii terapeuttist.älä ihmees lopeta kirjoittamist koska tää on mun hirveen kiirellisen lukiorumban ihana paussi ku voi lueskella tätä sunki blogii(ja kirjoittaa naurettavan pitkät vastaukset, oon vaa tällänen et tekstii aina vaa tulee ja tulee, tajuut varmaa miks mul on tekstariliittymäki kännykäs XD)

    mut nii, mullaki tosiaa ainaki nyt syyskuun oon ehkä vähä hiljaisempi koska mul toi koulu tosiaa painaa päälle, huomenna on kaks välikoetta(ruotsi ja englanti) ja perjantaina on ruotsin tentti ja heti perään toisen ruotsinkurssin välikoe, sit pitäis löytää aikaa tolle kullalle ku vastaha mäki aloin sen kaa seurustelee jne.. : / tänää itekki piti tehä postaus mut se siirtyi sitten huomiseen :' D huah. kauhee vuodatus XD

    ja siis asiaa: hyvä et vietät äitis kaa aikaa ja tiiät rajas just ton masun kaa ettet ala pistää ittees äärirajoille.. (: ja vaik en tos asias osaa jakaa kokemuksii ni. pyrin ainaki ilahduttaa sua näil pitkil kommenteil XD mut hei aa voisit tuua mullekki mokkapaloja(rakastan niit ihan tajuttomasti mutten koskaa ehi/jaksa leipoo), ja ihanii vaatteit oot taas vaaville löytäny :33 ja toi kirja on upee , oot selvästi nähny vaivaa! : ))

    ja no. nyt tuli oikee kunnon vastaus, lol XD pärjäile siel c:

    ♥kisu

    VastaaPoista
  24. Toi teksti ois voinu niin olla mun kirjottama :D
    Koska muakin välillä ns."ärsyttää" kun ei kovinkaan moni kirjota, vaikka nään ton ihme jutun kautta mistä noita mainoksiakin oon tonne blogiin laittanut että mun blogia käy päivittäin 1000-2000ihmistä lukemassa :D ja kommentteja tulee ehkä 0-10 päivässä :D

    Mutta siis joo ÄLÄ TODELLAKAAN LOPETA KIRJOTTAMISTA :D mä vaikka laitan sulle monta kommenttia päivässä, mutta tää on mun varmaan lemppari blogi! :) Aina kun käyn koneella käyn vilkasemassa josko oisit postaillut jotain.

    P.s. Ihana toi kirjaa!

    VastaaPoista
  25. Aivan ihana toi kirja, tuli kyyneleet silmiin! <3 Hyvä että paasasit lukijoiden kommentoinneista, ei oo ikinä tullu mieleen... Kiitos muutenki ihanasta blogista, ihana seurata kuin onnellinen oot raskaana ja muutenkin. Mahtavaa! Jaksamista ja haleja vielä loppuraskauteen :) <3

    VastaaPoista
  26. Nätti olet ja tykästyin hurjasti sun tämän hetkiseen hiusten väriin! Pystyisitkö pistämään jossain vaiheessa niistä vähän lähempää otettua kuvaa? :)

    Ja kuulostaa aika tutulta toi, että loppuraskauden aikana ei välttämättä jaksa enää postailla ihan samaan tahtiin. Mä en tosin jaksanut tehdä silloin hirveästi muutakaan. Tunsin itteni sankariks joka kerta kun jaksoin kävellä ruokakauppaan ja takas kotiin. :D Rauhalliset kävelylenkitkin koiran kanssa tuntui aina hirveen isolta urheilusuoritukselta, mut kyl se siitä! Lepäilet vaan jos tuntuu siltä. Tsemppiä :)

    VastaaPoista
  27. Måij! Oon seuraillu sun blogii aika kauan ja musta on niiiiiiin ihana lukee et miten sulla menee ja ku on tulossa vaaviki maailmaa! On niin kiva ku kirjottelet usein ja pitkiä juttuja ja paljon kuvia:D kirjotat sellasel ihanal taval et vaik ois kuinka pitkä postaus vaa ni jaksaa lukee ja koko ajan vaa oottaa et milloin tulee seuraava postaus:D oot niin nätti sun masus kanssa! Paaaljon onnea vauvasta ja muutenki hyvää voimista sulle ja otolle ja vaaville! (;
    T: sun vanha prakticum luokkakaveri Hanna

    VastaaPoista
  28. Hei, tota halusin kommentoida ettet vaan lopeta, ja oot vaa yksin kertasesti huippu!
    Onks morko teijan koira?? Oonko missanu jotain tarkeeta, vai??
    Ja oot ihanan nakonen sun ison mahas kanssa, se on kylla tosi iso, mutta tekee susta ihanan, ja naytat ison mahasi kanssaki tosi hyvalta. JA tota, jos saan kysya niin ootko kayny Prakticumissa?? Itekki oon opiskellu siella vuoden, vaikka lahihoitaja linjalla :D Sara

    VastaaPoista
  29. Ihan älyttömän hieno toi kirja! :) Oot niin nätti ja näytät niin ihanalta aina! (:
    Paljon paljon kaikkea hyvää sulle, Otolle ja tulevalle prinsessalle<3

    VastaaPoista
  30. voi ku ihana kirja!(:susta ja Otosta tulee loistavat vanhemmat!Ja oot tositosi kaunis<3

    VastaaPoista
  31. tosi hyvä idea toi kirja! lapsi on varmasti ilonen, kun saa ton käsiinsä ja osaa sit vielä lukee tota:)

    VastaaPoista
  32. Hei! Minäkin luen blogiasi ajoittain, olen kohta 22-v äiti, jolla kohta 1 v poju.

    Olen myös katsellut usein, että aurinkopuuteria kannattais koittaa vähentää (tämäkään ei ole mitään loukkaamista, ystävän vinkkinä vaan). Tiedän kyllä, miten me naiset otamme ulkonäkökommentit, niin kuin itsekin saatan suutahtaa, jos joku mainitsee jostakin... Mutta yleensä sillä kommetilla on ollut loppupeleissä vaan positiivisia vaikutuksia.

    Miäki joskus käytin paljon aurinkopuuteria, jos en haluaisi naamaani julkisuuteen, niin laittaisin kuvan tänne.. :D "ennen ja nyt" ja huomaisi kyllä ihmiset valtavan eron.
    Koklaa joskus ;)

    VastaaPoista
  33. Ihana tuo kirja! :)

    Määkin tunnustan olevani välissä hyvinkin laiska kommentoija, mutta oon ainakin yrittäny jotain löpinää laitella yleensä. ;) Mullakin tulee hyvin usein tunne, etten tiedä kenelle kirjoitan. Vaikkakaan mun lukijakunta ei ole mitenkään verrattavissa sinun. :-D Mutta siis joo, tykkään sun blogista tosi paljon! Ja mun mielestä on just hyvä, kun kirjotat vauvajutuista. Muotiblogit on erikseen, ja ainakin kaikki ne, jotka ovat ikinä raskaana olleet, tietävät, että raskaana ollessa elämä on sitä. Lähestulkoon kaikki pyörii sen vauvan ympärillä. Siksipä jututkin varmaan on aika lailla sitä. :)

    Joo, tulipa sekava ja kummallinen teksti, syytetään vähiä yöunia. :D Elielillä puskee hampaita, pitäny vähän hereillä.

    VastaaPoista
  34. aivan ihania vaatteita oot ostanut, ja toi kirja just sellanen ku ite oon halunnu tehä pienelle. :)

    VastaaPoista
  35. Tuli vain tässä mieleen blogiasi lukiessa, että oletteko ostaneet yhtään suuremman kokoisia vaatteita neidille kuten vaikka yli 70 senttisiä? Kun pienet vauvat kasvavat nopeasti.

    VastaaPoista
  36. mustaki tää sun blogi on tosi kiva (: bloggaus ehdotuksina mullaki ois vaatekaappi-postaus tai lempivaate-postaus ja kans jotain vanhoja kuvia ois kiva nähä. ainii ja susta tulee varmasti hyvä äiti<3 :)

    VastaaPoista
  37. Ajattelin kerrankin kommentoida sulle:)
    Itse odotan britti kihlattuni kanssa meidän ensimmäistä vauvaa. (Asutaan Englannissa ja ehkä siks must on jotenki ihana lukea suomalaisia raskaus/vauva-blogeja.)
    Oon seurannu sun blogia nyt jo jonkun aikaa ja itse asiassa hassua on et meillä on molemmilla sama laskettu aika, sen takia on myös ollu kiva seurata sun blogias tosi paljon! :)

    Mullakin on kotona ollessa iskeny kauhee leipomisvietti ja nyt, kun näin kuvan noista sun mokkapaloista ni on varmaan pakko vääntää sellaset tänää ajan kuluks :D
    Toi kirja on todella suloinen ja ihana idea!! Tykkään! :)
    - Kiki

    VastaaPoista
  38. voi miten ihana toi kirja :)

    VastaaPoista
  39. aww tuo vaalianpunanen eläinbody!<3 aikamoisia vauvakuumeen nostattajia nuo tollaset pikkuvaatteet :DDDDDDDDDDDDDD ^^

    VastaaPoista
  40. Mä kommentoin ja lupaan kommentoida aina kun mulla on asiaa! :) Musta on ihanaa ja tosi arvostettavaa, että jaksat aina vastata kommentteihin. Siks on aina kiva kommentoida, ku tietää että jotain tulee takasinkin ♥
    Ja ihana toi kirja! Olisin niiiin kiitollinen jos mun äippä ois joskus tehny mulleki tollasen.

    VastaaPoista
  41. ihan mahtava idea toi kirja! ois ihan parasta kun ois sillon aikanaan itsestäkin joku tehnyt tollasen :) kaikenlaiset muistot itsestä siltä ajalta mitä ite ei muista tai mistä ei mitään tiedä (niinku raskausaika, sitä on vähä vaikee lähtee tosiaa muistelee ite :D)on aina tosi kiinnostavia!kaikkea hyvää sulle, otolle ja vaaville ! :))

    VastaaPoista
  42. Ihana toi kirja! :o <3
    Ja toi päivän asu... <33 tykkään! (: Mä toivotan viel onnee sulle ja Otolle :)
    -Aino

    VastaaPoista
  43. Nätti olet! ja ihana koira <3

    + toi kirja on aivan mahtava!

    VastaaPoista
  44. En ois kyl koskaan voinu kuvitella, että lukisin tässä vaiheessa elämää vauvapainotteista blogia. Ehkä 10 vuoden päästä =D Mutta jotenkin tää sun blogi vaan koukutti, kai se on toi sun persoonallisuutes ja innokkuutes. Jotenkin tätä on vaan niin kauheen ihana lukee, kun kaikesta huomaa, miten paljon pikkusta neitiä rakastat ja sitä odotat.

    Ite kans tykkään selata omia vauvokirjojani ja kaikkee mahollista. Ja niithän löytyy paljon enemmän, mitä muilla sisaruksilla, kun olin eka lapsi. Mutta on tollasen täyttäminenkin varmasti kivaa! Ei sitä kaikki päivänmäärät pysy pääs, että millo meiän pikkanen oppi ekan sanansa ja millon eka hammas puhkes jne :)

    Ja se pitää viel sanoo, että tässä sun blogissa elää tavallaan mukana ja odottaa sitä neidin ekaa kuvaa :)Sullon jotenkin niin avoin ja rento tyyli kirjottaa tätä.

    VastaaPoista
  45. Oulusta löytyy kans yks lukija,joka ei jaksa kommentoida.Eka kerta nyt! :)

    Mutta joo, tykkään sun mammatyylistä paljon, kiva esim tuo tämänpäiväinen asu, ja varsinki se Baby Shower mekko!

    Sun blogi antaa kans hyvän idean sille, että millasta ois tulla nuorena äidiksi... Ei kuulosta enää niin pahalta ku ennen! (En oo siis ite raskaana/en varmaan vähään aikaan tulossakaan...) Mutta on silti aina kiva lukea sun kokemuksista!

    Tv. 21v. Oululainen

    VastaaPoista
  46. Aivan ihana toi kirja idea! aaaaaa ois vaikka mitä positiivista sanottavaa susta mut en jotenki saa aikaseks tähän kirjottaa :D

    VastaaPoista
  47. Löysin tän sun blogin muutama viikko sitten, ja liityinkin jo lukijaks. Tosi ihana blogi!:)

    VastaaPoista
  48. Noora: Mäki tykkäsin siitä ja hintaa sil oli muistaakseni 4 euroa :D Toi on maailman paras kirppis! Meillä on vasta kaks toppahaalarii ja yks -takki mut sit meil on kans kolme tollast kevyempää haalarii :D Ja ihana että jaksoit kommentoida, oot kyl ennenkin mulle kommentoinu :))

    Jonna: Kiva että tykkäät ja seurailet :))

    Maiju Katariina: Voi kiitos! :) Hahah mä varmaan tyrkytän sitä sille luettavaks jo ihan pienenä ku se ei viel älyy siit mitään :D:D

    S: Sitä oli kyl ihana tehdä :))

    Anonyymi 21.45: No tää oli kyllä niin epäolennaista postauksen kannalta että huhhuh, varsinkin kun oikeen syynättiin äidin kanssa et onko mulla muka ruskeempi naama ku kaula/vartalo ja ei ollut. Meikit on jokaisen oma asia ja mä tykkään meikata tälleen :)

    Mm: Hihii kiitti<3 :)

    Annika: Ompas ihana postaustoive :) Voisinpa hyvinki toteuttaa tän! Kiitos ihanasta ideasta :)

    Saga Nicole: Musta on kiva et sä ain jaksat kommentoida mulle! :) Ja toi on muuten ihan totta mitä sanoit, et on vaikeempi keksii kommentoitavaa sillee jos joku blogi on jo tosi tuttu itelle tai sillee :) Ja kiitti!♥

    Anonyymi 22.14: Kiitti :) Mäki oon ihan pullahiiri!

    Jenna: Mokkapalat on kyl ihan ykkösii, helppo tehä ja maistuu maailman parhaalle! :D Ja kiitos tosi paljon, tuli niin hyvä mieli :))♥

    Kisu: En oo lopettamassa bloggaamista kyllä, tää tosiaan on terapeuttista! Ja mun mielestä on ihanaa kun jaksat kirjottaa niin pitkiä kommentteja, tulee semmonen olo et mun blogi herättää ajatuksia eikä oo ihan yhdentekevä :) On myös aina kiva kuulla sun kuulumisia :) Musta on ihana olla äitin kaa kun me ei kumminkaa nähä nii usein ja mun äiti on oikeesti tosi ihana ja läheinen mulle :) Kiitos paljon kehuista ja kaikesta♥ Tsemppii sulle ja leivo ihmeessä mokkapalat, kesti ehk puol tuntii ja noi riittää monta päivää! :D

    VastaaPoista
  49. Ansku: Nii se on kyl välillä kummaa et näkee kyllä et kävijöitä on useempi tuhat mut kommentteja tulee sit vaan muutama :( ja EN missään nimessä lopeta, rakastan blogin pitämistä ja varsinkin kun tutustun just teihin ihaniin muihin äiteihin ja saan teiltä vinkkejä ja muutenki :) Ja et arvaa kuin hyvä fiilis tuli kun sanoit että tää on varmaan sun lemppariblogi♥ Mäki tykkään ihan hirmusti sun blogista ja koitan sulle kommentoida mahdollisimman usein, oon vaan itekki välil niin laiska :( Mut kyl mäki vilkuilen innokkaasti mont kertaa päiväs et josko sä oisit postannu ja ilahdun aina kun sulla on uus postaus!

    Anonyymi 0.29: Voi kiitos paljon, ihanasti sanottu♥ Haleja sinnekin ja toivottavasti pysyt jatkossakin meidän matkassa ja tuut kommentoimaan! Kaikkea hyvää sulle♥

    Sara: Kiitos kovasti :) Voisin mä laittaa mut värjään ne kyllä varmaan ihan kohta taas sil syvällä tummanruskeella minkä joskus esittelin tääl :O Mut jos ennen sitä vaik esittelisin :) Nää kyl ottaa voimille nää viimeset viikot, tänää käytii valmennukses, ravintolassa ja kahdessa vaatekaupassa ja oon siis ihan loppu, en jaksa nousta tästä sohvalta ollenkaan :D Kiitos ja kaikkee hyvää :))

    Anonyymi 2.48/Hanna: Ihana Hanna kiva ku tulit kommentoimaa, en ees tienny et luet mun blogii! :) Ja kiitos ihanasta kommentista! Mun pitää tulla sit tuomaa meiän pikkune näytille Prakticumii ku se on syntyny ku lupasin Maylle silloin! Muutenki ois kiva nähä teit kaikkii pitkästä aikaa :)

    Anonyymi 6.27: En mä oo lopettamassa! :) Mörkö on mun äidin koira :) Ja oon käyny Prakticumii melkein vuoden ajan, parturi-kampaajalinjal :) Ja tunnen yhen Saran Prakticumin lähihoitajalinjalt :D

    KLIPSI: Aaww kiitos Vilma♥ Oot ite ihana nättimys♥

    Anonyymi 8.07: Aww kiitti :))♥ Yritetään parhaamme ainaki!

    Essi: No toivottavasti se tykkää :)) Ja kiitti!

    Anonyymi 9.25: En mä suutu, mä vaan en muuta mun meikkityyliä johon oon itse täysin tyytyväinen sen takia että joku tulee mulle sanomaan et kannattais tehdä toisin. Mä oon kokeillu monenlaisia tyylejä ja tähän oon itse tyytyväinen ja se on tärkeintä mun mielestä :)

    Sirkku: Kiitos! :) Osuit niin oikeaan tolla et sanoit että raskaana ollessa elämä on sitä, ei sitä paljoa muulle mahdu tilaa mielestä ku tulevalle vauvalle.. Ja voi ihana Eliel, siitä tulee semmonen söpöli jolla on pari hassua hammasta suussa :))

    Hheidihh: Kiitti :) Tota oli tosi kiva tehdä kyl tota kirjaa :)

    Anonyymi 11.43: Me ollaan ostettu nyt kokoja 50,56,62 ja 68, äitiyspakkauksessa tuli jonku verran niitä viel isompia :) mut en koe tarpeelliseksi hamstrata tota enempää ku tossa on nyt vaatteita 0-6kk vanhalle suunnilleen :) Meillä on enemmän just kokoja 62 ja 68 koska niitä kokojahan vauva käyttää paljon pidempään kun viitosella alkavia :) Kyllä me ollaan mietitty näitä juttuja ja tiedän että vauvat kasvaa todella nopeasti :)

    VastaaPoista
  50. Nicit.a: Kiitti postausideoista ja kehuista! :) Pistän tonne tulevia postauksia -juttuun noi ideat talteen nii toteuttelen sitten sitä mukaa kun on mahdollista :) Kiva että tulit kommentoimaan ♥

    Anonyymi 12.30/Kiki: Vähän siistiä et asutte Englannissa! :) Ja tosi jännä et meil on tismalleen sama la :D Ihana kun tulit kommentoimaan, saisit kyllä kommentoida useemminkin kun meil on kerran ihan sama laskettu aika, haluun sit tietää kun teidänkin pikkunen on syntyny! :) Toivottavasti tuli hyviä mokkapaloja ja tuuhan useemminki jutteleen! Hyvää loppuodotusta sulle :)

    Ninnnis: Se on kyl söpöli :D Ja noi kyl tosiaan aiheuttaa vauvakuumetta noi vaatteet, itekki aina niit ihailin ennen ku olin raskaana :D

    Nora: Ihana että jaksat kommentoida ja musta on ihana vastailla kommentteihin :)♥ Mäki oisin kyl halunnu et äiti ois tehny mulle tollasen mut ei tollasii ollu ku olin pieni :( Ja mulla ei oo ees vauvakirjaa nii koitan nyt jotenki paikkailla sitä tyhjiöö mun lapsuudessa tekemäl meiän vauvalle mahollisimman paljon muistoja :D:D

    Anonyymi 16.13: Se on ihan totta et kaikki tollaset muistot vanhemmista ja omasta lapsuudesta on niin kiinnostavia ja tärkeitä :) Kiitos paljon kun kommentoit ja kaikkea hyvää sullekin :)♥

    Anonyymi 16.23/Aino: Kiitos paljon :)♥♥ Ja hyvää syksynalkua sulle! :)

    Maryanneh: Vooi kiitos :)♥♥ Mörkö on ihana muru :)

    Asdie: Ihana että kerroit mistä tykkäät mun blogissa ja hauskaa et oot tykästyny tähän vaikkei sun elämäntilannetta vastaakkaan :) Ja oon tosi kiitollinen et pidät noin paljon mun blogista ja tulit kommentoimaan :))♥ Se on ihan totta et noi unohtuu helposti noi tärkeet ekat jutut mitä vauvalle tulee nii ne on parempi kirjottaa muistiin :) Ja tykkään just hirveesti täytellä niitä vauvakirjoja ja kaikkia muitaki tollasia juttuja :) Tuuhan useemminkin jutteleen ja kiitti viel et kommentoit! Kaikkea hyvää sulle :)♥

    Anonyymi 19.08: No mut kiva et nyt jaksoit kommentoida, parempi myöhään ku ei millonkaan! :D Ihanasti sanottu ja kiitos paljon♥ Toivottavasti jaksat jatkossakin tulla kommentoimaan ja seurailla mun blogia, terkkuja Ouluun :)!

    Anonyymi 21.01: Kiitti :) Ja harmi kun et kirjottanu :( Mut kiva silti et positiivista eikä negatiivistä :D!

    Pirita: Kiva et tulit ilmottautumaan uutena lukijana ja kiitos paljon :)♥ Tervetuloa lukemaan ja toivottavasti viihdyt mun blogin parissa vielä pitkään! :)

    VastaaPoista
  51. Harvemmin itsekin kommentoin muiden blogeihin, mutta pakko sanoa että sun blogi on yks lemppareimmeista ja oon aina iloinen ku sulta tulee uus postaus :) Oot hirmu kypsän olonen ja teistä tulee varmasti tosi hyvät vanhemmat.

    Tosi paljon haleja <3

    VastaaPoista
  52. mä oon seuraillu tätä sun blogia jonkin aikaa, aluksi ihan uteliaisuudesta, että "lol taas joku teiniäiti". mut sitten rupesin lukee tätä kunnolla ja mun käsitys muuttui täysin. oot pärjännyt mahtavasti, ja uskon että susta tulee tosi hyvä ja huolehtiva äiti, josta sun lapsi, ja Otto ja muu perhe saa olla ylpeitä :)

    VastaaPoista
  53. voi Iina, oot kyllä niiin kaunis! :) ja aivan ihana idea toi kirja, mä ainakin tykkäisin, jos mun odotuksesta olis tehty tommonen! :) ja tohon kommentoimiseen, olen muutamaan kertaan kommentoinu tänne ja formiin, mutta tällä viikolla on taas alkanut opiskelut (kuten varmasti ainakin muutamilla lukijoista) joten nämä muutamat ensi päivät on ollu yhtä hullunmyllyä! mutta minä ainakin lupaan kommentoida postauksiisi jatkossa, aina kun vain ehdin! :) olet ihana!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥