keskiviikko 17. elokuuta 2011

Masuli

Tänään oiskin sit masupäivityksen vuoro, meneillään siis jo viikko 32! Tossa Lillypien tickerissä on kyl väärin noi viikot, laitoin ihan oikeen lasketun ajan sinne ja toi jäljellä olevien päivien määrä on oikein mut oikeesti oon siis 31 viikkoa ja 2 päivää raskaana enkä 31 viikkoa ja 6 päivää niinku toi väittää. En tajuu miks se väittää tolleen väärin noi päivät, muutki on valittanu samasta asiasta.
                      Huomaa kyl jo selvästi et tuol masussa ei asustakkaan enää mikään ihan pikkuneiti, tulee nimittäin välillä ihan kyyneleet silmiin kun se potkii ja nyrkkeilee. Suurimmaksi osaksi se on kuitenki edelleen kiltti tyttö ja vaan hellästi vähän pahoinpitelee äitiä :D. Tän viikon aikana on käyny selväksi et mahasta saa kyllä vaikka minkä muotosen, se möyrii siellä ja mun maha on välillä niin totaalisen epämuodostunu et sitä ei uskois mahaksi ellei paremmin tietäis. Hassun näköstä ja viel hassumman tuntusta! Mitattiin tänään masun ympärysmitta ja se oli paksuimmalta kohdalta tasan 100cm, aika kiva muutos siihen mun 59cm vyötäröön verratuna :D.

32. raskausviikko

32. raskausviikko
Sikiön paino: 1750 g
Sikiön pituus päästä peppuun (CRL): 27,5 cm
Koko pituus: 37 cm
SIKIÖ
"Tämän viikon alussa sikiö on 29 viikkoa vanha. Se harjoittelee uutterasti nielemistä, ja pissaa puolisen litraa joka päivä. Kuulostaa vähemmän hygieeniseltä, mutta lapsivesi uusiutuu joka kolmas tunti. Kun sikiö nielee lapsivettä, suolisto täyttyy sikiön ensimmäisellä ulosteella, mekoniumilla, jota kutsutaan myös lapsenpihkaksi. Useimmilla ensimmäinen uloste tulee muutaman tunnin kuluttua syntymästä.
Sikiö reagoi, jos voimakas valo paistaa ohuemmaksi käyvän kohdunseinämän läpi. Joskus sikiö voi kurkottautua valonlähdettä kohti ja yrittää seurata sitä silmillään.
Sikiöllä on nyt usein hikka. Voit tuntea sen pienet, rytmiset liikkeet. Hikka ei ole sikiölle suurikaan vaiva, vaan auttaa keuhkoja valmistautumaan hengitykseen. Kun sikiö nikottelee, pallea puristuu kasaan ja keuhkotilavuus kasvaa. Sikiön hikkaamista seuraavat usein sen hengitysharjoitukset." Vau.fi




rv 31+2
Joku tai no oikeestaan monetkin on pyytäny multa kuvaa masusta edestä päin nii otin nyt teille oikeen monta kuvaa. Ja koska kumminkin joku taas kysyy, niin ei, mulla ei oo masussa raskausarpia, toi yksi arpi joka masussa näkyy on vanha umpisuolen leikkausarpi vuodelta 1997 eli olin silloin 5-vuotias. Ei liity siis raskauteen mitenkään :D Ainoat arvet mulla on edelleen onneksi pyllyssä ja tisseissä eli saa bikineillä piiloon onneksi. Ja ei nekään oo kovin pahoja, ei ees punoita ja pisimmät on jotai 1,5cm.




Jättimasu, Otto otti todella hemaisevan seksikkään kuvan mun rantapallosta :D
Semmonen masuli mulla on. Pikkuneidillä on hikka ainaki joka päivä ja joskus montaki kertaa päivässä. Se on tosi hassun tuntusta ku maha vaa nytkähtää aina parin sekunnin välein. Käy nii sääliksi pikkusta ku se hikkailee siellä vaan ja joskus sen hikka kestää melkee puol tuntiiki. Eihän se hikka mitenkää vaarallinen oo mut jotenki silti säälittää, voi meiän pikkusta♥

Kommentoikaa ihmeessä, mitä tykkäätte mun jättimasulista? Ei varmaan löydy ketään kenen mielestä toi ei ois iso :D Hyvää yötä kaikille ihanille, mä jatkan Harry Pottereiden kattelua!♥

31 kommenttia:

  1. Mun mielestä masusi on todella kaunis ja on kyllä ottanut kasvua lähiviikoilla :) Oot kyllä niin hoikka ja masusi näyttää hauskalta ulokkeelta ;D <3

    VastaaPoista
  2. Ootte upeita, molemmat neidit ;) :D

    VastaaPoista
  3. Oot niin siro ja pieni, että toi maha näyttää kyllä isolta! <3 :) Ihana vauvamasu.
    Oon kade, oispa mullaki pysynyt noinkin "pienenä". Mulla levis joka suuntaan siihen malliin, että näytti siltä että mä oisin kasvanut kiinni siinä mahassa, eikä toiste päin. :D

    VastaaPoista
  4. Ihana vauvamasu :)

    VastaaPoista
  5. Voi että on ihana masu :) Näyttää niin isolta sulla ku oot muuten niin pieni ja sironen! :-D Ja hei noista vauvan liikkeistä, ootappa vaan ku ohitat vaikkas 35 viikon, sen jälkeen ne vasta alkaa kipeetä tehä! :-D Ei varmaan lohduta yhtään mut mä oon monesti itekseen täällä kironnu ku käy niin kipeetä ja mielessäni sanonu et "ai, ai ai" ja joskus ihan ääneenki :-D Ne ei loppuvaiheessa todellakaan tunnu enää kovin kivoilta, vaikka ei ne enää sellasia suoranaisia potkuja oo (vaikka niitäKIN) vaan sellasta muljuamista ja muuta epämäärästä asennonvaihtelua :-D

    Ja toi hikottelu on kyllä niiin tuttua täälläkin, käy niin sääliksi toista pientä reppanaa ku joka ilta kauhee hikka :D<3 Ei se nyt siitä tietenkään kärsi ja se on ihan normaalia, mutta käy vaan sääliksi, en tiedä oonko sit liian empaattinen mut hyvä jos siellä on toinen jolla käy sääliksi! :D

    Tsemppiä, ei oo sullakaan enää pitkä aika laskettuun! =) Itse oottelen täällä, että josko se lähtö tässä jossain vaiheessa vaikka tulis..

    VastaaPoista
  6. Söpö vauvamasu!

    Mulla raskausarvet tulikin ihan niillä vikoilla viikoilla, mut toivotaan, että sä säästyisit niiltä. Vatsa ei nimittäin nyt synnytyksen jälkeen näytä mitenkään nätiltä noiden raitojensa kanssa. :D

    VastaaPoista
  7. Noo kaikki on suhteellista! Mahasi näyttää pieneltä verrattuna omaani sillon ku Nooaa odotin, mut sä oot muutenkin pienempi :--D Oisha se ihan hulluu jos sulla ois sellanen maapallon kokonen maha :DD

    VastaaPoista
  8. Tuo maha on vaan niin <3

    Mulla oli varmaan tuplasti isompi, eli mä voin ilmoittautua niihin, joiden mielestä tuo ei näytä isolta, ei mun silmissä. :-D

    VastaaPoista
  9. sun masu kyl näyttää ihan tajuttoman ihanteelliselta näis kuvissa ja ei viel just oo arpiakaa ni sul on käyny tuuri (:♥ nättinä oot pysyny oikeesti all the way c: toivottavasti se vauva ei nii pahasti jatkossakaa pahoinpitelis sua XDD

    aikooko otto muuten mennä armeijaan milloin vai saako hän jostain syystä vapautuksen vai onko hän sen jo läpi kahlannut? (: tuli näin mielee ku jonku kuukauden pääst on taas kutsunnat ja oma kulta menee tänää vähä happamal naamal sinne lääkärille.. x)

    VastaaPoista
  10. On kyllä melkonen :)
    Muistan niin noi potkut kun ne teki välillä kipeetä, oli kiva olla jossain julkisella paikalla kun vaavi potkas niin suunnilleen huus että aiaiai :D
    Ja mulla Iida tunki aina jalkaansa tonne kylkiluiden väliin SE SATTU, aina joutu vähän ite kädellä työntää sitä pois.

    VastaaPoista
  11. valtava :D hui, ethän sä mahdu kohta muide ihmsiten sekaa xD mut todella sulonen <3

    VastaaPoista
  12. Kuvien perusteella mulla oli samankokoinen maha joskus viikoilla 38 :) mutta tosi kaunis, ja alkaa oikeen ikävöidä omaa mahaa <3

    VastaaPoista
  13. aivan iiihanan vauvamasu^^ määki tahon!
    ihanan söpö toi kuva missä pidät masusta kiinni:)

    VastaaPoista
  14. En halua nuoleskella persettä, enkä miellyttää sua vaan ainoastaan siks että saisit hyvän mielen, vaan siks että musta tuntuu tältä. mutta myös sen takia että sulle tulis hyvä mieli, elikkäs: Vaikutat niiiiiiiiiiiiiiiin ihanalta ihmiseltä että en kestä! Otto saa olla niin onnellinen että sillä on tommonen tyttöystävä, samoiten teijän lapsukainen. vaikutat niin symppikseltä ja sussa on myös asennetta, osaat aina oikeesti sanoa niin hyvin anonyymeille jotka valittaa sulle jostain! oot ystävällinen ja aaaaaaaaaa.. oot oikeesti HYVÄ ihminen. <3

    VastaaPoista
  15. Henna: Voii kiitti :)♥ Ja onhan toi kasvanu, tommonen rantapallo :D:D

    Anonyymi 23.01: No sanoppa muuta eiks ookki raskaana olevat naiset siis niinku niiiiiiiiin nii oksettavia?!?!?!?1+111

    Anonyymi 23.09: Hihi kiitos, toi masuneiti on ihanin♥ :D

    R-udi: Aww kiitos :))♥ Ja kyllä on munki masulla viel aikaa levitä joka suuntaa ja myös aikaa tulla viel pelottavan paljon kiloja näitten lisäksi :DD

    Anonyymi 0.34: Kiitti :) Ihana vauva masussa♥

    Laura: Siis mä monestikki ääneen valitan ku sattuu ja se kans muljuaa ja möyrii ihan hulluna, muutama potku vaan tulee päivässä mut muuten se vaa vaihtelee asentoa kokoajan, se tuntuu niin häröltä :D Ja sit tunkee kans jalkaa kylkiluitten alle ihan kokoajan :D Ja kyllä mua todellaki säälittää se hikka, toinen raukka siel hikkaa vaan eikä mikään auta :(♥ :D Ehkä ollaan molemmat yliempaattisia :D Ja joo kiitti, tsemppiä sullekki ja eiköhän se lähtö pian tuu! Pidän tääl peukkui sulle :))

    Sara: Kiitti :) Joo no saattaahan niitä tulla ties millä viikoilla, se on nii yksilöllistä ku joillain tulee jo ennen 30. raskausviikkoo ja joillain vast ihan lopussa mut toivottavasti säästysin niiltä pahimmilta ainaki! :)

    BUUHANNA: Ihanaa kuulla et se on pieni! :DD Ku multa on kyselty kesäkuusta asti että onko kohta jo laskettu aika XD Mutta eiköhän tää tästä viel kasva maapallon kokoseksi :D

    VastaaPoista
  16. Sirkku: Oi ihanaa, jo toinen jonka mielestä mulla ei oo iso maha! :D Mua pelottaa et meiän neiti kasvaa nii isoksi ettei ikinä mahu musta ulos mut lohdullista kuulla et joillain on ollu munki masua isompi masu :D

    Karo: Ihana Karo♥ Ja ihanat meiän masuasukit :))

    Kisu: Aaw kiitti :) ♥ Ja joo sitä mäki toivon mut taitaa olla turha toive, joka päivä vaa möyrii enemmän ja voimakkaammin :D:D mut ihan sama pääasia et neiti liikkuu ja sil on kaikki hyvin, kyllä mä kestän :D♥ Ja Otto on käyny armeijan jo onneksi, se tästä viel puuttuiski et se joutuis sinne menemään :D Ja niinhän ne vissii on pian ne kutsunnat, mullaki on monet kaverit ja kaverien poikaystävät nyt armeijassa.. En kyl tiiä mitä tekisin jos Otto viel ois joutunu sinne menemään ja oisin ite sit jääny ihan yksin pienen kanssa, mut onneksi niin ei käy :)

    Ansku: Joo mäki monesti huudan ääneen ku sattuu ja vähintäänki valitan pikkusen :D Ja meidän neidin jalka viihtyy myös ihan liian hyvin tuol kylkiluun alla ja välissä ja oon ittekki yrittäny kädellä jotenki työntää mut ei se onnistu, aina se saa sen tungettua sinne jotenki. Ja monesti viel samaan aikaan hakkaa nyrkeillä mun virtsarakkoo nii sit ei oikeesti oo enää kivaa :D

    Jarno: Hahah eiks ookki :D Et mahu mun baby showeriin ku mulla on nii iso maha XD Eiku♥ Ikävä sinuu♥

    Jensku: Hahah eli mulla on oikeesti iso masu :D:D! Mutta kiitti :)) Ja uskon et mulki tulee kyl kova ikävä omaa masua sit, mut ois se kyl kiva saada jo oma pieni syliinki :)♥

    Ninnnis: Voi kiitos :) ja kyllä sulki viel on oma masu joskus! :)

    Anna: Kiitti :))

    Anonyymi 17.58: Ihana kommentti! Kiitos niin paljon sun ihanista sanoista ja kiva et tykkäät :)♥ Tuu useemminki kommentoimaan, ja hyvää syksynalkua sulle! :)♥

    VastaaPoista
  17. vähän tätä sun blogii on kiva lukee :) mulla vasta kohta alkaa se maha kasvamaa hihii :)

    VastaaPoista
  18. Oot pysyny ihan mielettömän hyvässä kunnossa. Ei kukaan voi pysyy noin hoikkana raskauden ajan. :)

    VastaaPoista
  19. Kaunis masu ja niin oot säkin :D

    VastaaPoista
  20. oivitsi! sulla on niin ihana tää blogi, tykkään! ihana seurata sun raskausaikaa ja lukea sun postauksia. Onnea tulevalle äidille! :))

    VastaaPoista
  21. Laura: Kiva et tykkäilet ja onnea raskauteen, tuuhan useemminki kommentoimaan :))

    Anonyymi 10.48: Oi kiitos, et voi uskoa kuinka hyvältä tuntuu kun joku sanoo noin ku itellä on kunnon valas-olo :D:D

    Jinie: Kiitos! :)

    Anonyymi 20.55: Kiitos paljon ihana :)

    Laurrrrra: Voi kun kiva et tykkäilet ja kiitos paljon, kaikkea hyvää sulle! :)

    VastaaPoista
  22. hei nainen, missä sun raskausarvet on???! :D oon niin kade! Käytätkö jotain voidetta, et oot saanu pysymään ne pois?

    VastaaPoista
  23. millon sulla on laskettu aika?

    VastaaPoista
  24. Anonyymi 12.27: Ne on pyllyssä ja tisseissä :D Ei ne millään voiteella pysy poissa, tulee jos on tullakseen niin se vaan on :( Oon mä kosteuttanu ihan normaalisti Doven kiinteyttävällä kosteusvoiteella mut ei mikään maailman ihme rasva saa niitä arpia pysymään poissa jos ne on tullakseen, mulla ei nyt toistaseksi oo tullu ja toivottavasti ei masuun tuliskaan :)

    Anonyymi 12.38: Lokakuun 17. pvä :)

    VastaaPoista
  25. Huomasin, että vahingossa oon alkanu seuraa tätä blogia! Ihana lukee ja kattoo kun joku on onnellinen. Itsellä on alle vuoden ikänen pikkusisko, niin se saa riittää vielä toistaseks ;)<3 vauvat on niin ihania! tsemppiä loppusuoralle! <3

    VastaaPoista
  26. ootko varma ettet oota kaksosia?! AIVAN TAJUTON MASU! ihana <3

    -E

    VastaaPoista
  27. Anonyymi 19.06: Hahah hauska että oot vahingossa vaan alkanu seuraamaan :D Mut awws kiva että tykkäilet, kiitos ♥ Ja mulla ei koskaan ollu pikkusiskoo, ehkä siks oli tää aikainen vauvakuume? :DD

    J-E: Hahah ei oo kaksosia ei, kahteen kertaan on ultrassa varmistettu :D Mut iso toi masu kyl on :D:DD

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥