tiistai 7. helmikuuta 2012

Uusiutumista havaittavissa

Kuten varmaan kaikki huomaa, blogilla on uusi ulkoasu joka on ainakin mun (ja kommenteista päätellen monen muunkin) mielestä ihan mielettömän upea, kiitos maailman taitavimman blogikollegani Rudin! Mä silloin kauan sitten jo puhuin täällä siitä että olis uuden bannerin aika ja aloin kehittelemään ideoita päässäni. Katselin inspiraatiokuvia netissä ja sieltä nappasin sitten joitakin elementtejä joita halusin tuoda myös mun omaan blogiin. Mun onnekseni Rudi suostui värkkäämään mulle tuollaisen ihanan bannerin ja laittamaan samalla koko blogin ulkoasun muutenkin uuteen uskoon. Suuret kiitokset vielä Rudille!
             Uusiutumista on havaittavissa myös mun hiuksissa. Kyllästyin nimittäin tänään siihen että mun hiukset on kokoajan tiellä ja niitä pitää olla aina laittamassa, toisinsanoen riipaisin jokaikisen teippipidennyksen irti ja nyt totuttelen elämään omalla puolipitkällä pehkolla. Mä en kyllä suoraan sanoen usko että tää mun innostus lyhyempään kuontaloon kestää kovinkaan kauaa, sillä mulla ei oo ollu lyhyitä hiuksia neljään vuoteen. Mutta tärkeintä onkin se että mun omat hiukset sais edes tän pienen hetken aikaa levätä ja tulis parempaan kuntoon. Lyhyillä hiuksilla mennään siis toistaiseksi, tavotteena olis että jopa ihan kesään tai vaikka hamaan tulevaisuuteen asti mut en mä noita hiuksia mihinkään roskiin heittänyt ja teippiäkin on rullallinen että heti jos alkaa kyllästyttää niin Otto pääsee tukkahommiin. Kuvaa ei hiuksista vielä ole, johtuen siitä että on ollut tässä viimepäivinä vähän turhan paljon muutakin ajateltavaa kun meikkaaminen ja hiustenlaitto. 

Mörköllä on tommonen tosi paksu side koko masun ympäri :(<3

              Monet on kysellyt Mörkön paranemisesta ja noh, se nyt edistyy vähän niin ja näin. Perjantaina kun äiti ja Mörkö tuli tänne niin Mörkön haava näytti tosi hyvältä, tikit oli hienosti paikoillaan jo viidettä päivää ja Mörkö pirteä niinkun ois elämänsä kunnossa. Yöllä se Mörkön haava sitten alkoi märkimään ja meni kokoajan pahempaan suuntaan ja soitettiin eläinlääkärille joka käski vain seurata ettei haava turpoa. Haava ei vaikuttanut mitenkään erityisen turvonneelta, mutta maanantaina me kumminkin päätettiin viedä Mörkö lääkäriin. Ja hyvä olikin että vietiin, kävi ilmi että Mörköllä on mahassa kuolio.
         Oulussa eläinlääkäri oli jättänyt haavaan jonkun ihonriekaleen josta ei johtanut enää verisuonia mihinkään ja iho oli alkanut menemään kuolioon haavassa. Lisäksi Oulussa eläinlääkäri ei ollut huomannut toista isoa haavaa Mörkön selässä joka oli karvojen alla piilossa, hyvää vauhtia kuolioon menossa sekin. Mörköltä jouduttiin poistamaan iso pala ihoa ja lihaskudosta ja  nyt Mörköllä on nyrkin kokoinen avoin haava selässä, ilman tikkejä koska haava joudutaan puhdistamaan eläinlääkärissä joka ikinen päivä tällä viikolla eikä sitä voida sulkea ettei bakteerit pääse muhimaan siellä. Mörkö joudutaan rauhoittamaan joka kerta puhdistusta varten ja on ihan hirveetä kattoa ku toisella on niin paljon kipuja lääkkeistä huolimatta. Miettikää että teillä ois vaikka keisarinleikkaushaava mahassa jossa ei ois tikkejä ollenkaan ja se pitäis avata joka päivä uudelleen, ei kiva! Nyt täytyy toivoa että sitä uudistumista olis havaittavissa tälläkin saralla ja haavan iho lähtis paranemaan ja sulkeutumaan!

Mä vastaanotin tänään tällaisen kommentin:

Anonyymi Feb 7, 2012 05:10 AM
Mun toivomus ois että kirjottelisit joskus vauva-arjen huonoista puolista? tuntuu että kirjottelet täällä vaan hyvistä asioista etkä ollenkaan koskaan sellasista jos tiara on vaikka vähän valvottanut/kitissyt ja tunnet olos väsyneeksi.
Mut sellanen toivomus jos täällä saa postauksia toivoa. Että mikä on vauva-arjessa raskainta tai väsyttävintä.
Mä aloin miettimään tuota kommenttia ja sitä että miksi mä saan samantyylisiä kommentteja niin usein. Mä oon kyllä kertonut täällä siitä jos Tiara on valvottanut tai kitissyt, esimerkiksi Isänpäivän yönä meillä ei nukuttu kuin muutama tunti jos sitäkään ja viimeviikolla oli vierastuskiukkua. Mutta onko se rikos että Tiara on kiltti ja kultainen tyttö josta mulla ei kovin usein ole mitään valitettavaa? Suututtaako se niin kovasti jos mä en löydä huonoja puolia vauva-arjesta ja ole tyytymätön olooni äitinä? 
               Vauvat on kaikki erilaisia ja se että monilla vallitsee käsitys siitä, että kaikilla pienillä vauvoilla on vaikeaa ja ne valvottavat öisin ja vanhemmilla on mielettömän rankkaa, on aivan väärä. Toki joillain vauvoilla on masuvaivoja tai pienestä pitäen jo paljon temperamenttia, mutta esimerkiksi Tiara ei ole sellainen vauva. Tiara on nukkunut jo yli kahden kuukauden ajan täysiä öitä, miksi mä siis valittaisin väsymystä? Tiara kiukuttelee äärimmäisen harvoin ja silloin kun kiukuttaa niin mä yleensä mainitsen siitä täällä koska se on mulle iso ja mainitsemisen arvoinen juttu siksi ettei se kuulu meidän normaaleihin arkipäiviin. Mä saan myös omaa aikaa jos mä sitä haluan, tähän mennessä en ole kovinkaan paljoa halunnut mutta tiedän että jos mä haluaisin lähteä vaikka kavereiden kanssa syömään ja leffaan niin se onnistuisi samantien.
                 Se että mun blogi ei ole valitusblogi enkä kerro täällä vauva-arjen kamaluudesta ei tarkoita sitä että mä peittelisin jotain tai korostaisin vaan hyviä asioita. Se tarkoittaa sitä että mulla ei ole mitään valitettavaa, koska kyllä mä täällä kerron ikävistäkin asioista kuten vaikkapa Mörkön sairastumisesta tai mun rankasta teini-iästä. Mä oon jopa paljastanut täällä lähes paljaan, synnytyksen jälkeisen kroppani joten miksi mulla olis jotain salattavaa siitä kuinka usein Tiara kiukkuaa? Postauksia saa kyllä toivoa, ei siinä mitään mutta tää aihe vaan jotenkin särähti mulla niin pahasti korvaan. Miksi vauva-arjen pitäisi olla oletusarvoltaan hirveän kamalaa kärsimystä ja väsymystä kaikilla?
                 Mä nautin äitiydestä ja siitä että saan olla mun perheen kanssa, se on parasta mun elämässä. Tiara on kiltti ja ihanan iloinen tyttö joka ei pienistä hermostu ja mä viihdyn sen kanssa ihan mainiosti eikä mulla ole mitään valittamista mistään neitiin liittyvästä. Mä en aio täällä alkaa myöskään esittämään että meillä ois jotenkin rankkaa, kerron mieluummin asiat sellaisina kun ne oikeesti on.

Ootteko muut äidit kohdanneet samanlaisia oletuksia siitä että vauvan kanssa pitäis olla niin kammottavan väsyttävää ja järjettömän hirveää?

"Moi oon söpö ja Sophie on mun paras kaveri!"

"Tää on mun lempparikohta, niiiiin jännä!"

" Ei se haittaa et kirja on väärinpäin, mua jännittää silti!"

"Toi kissa näyttää ihan pöntöltä ku se on väärinpäin!"

"Nyt mua naurattaa ku kirja on oikeenpäin!"

"Mä lähen nyt kauppaan!"

"Oon kovis chiksi ja pidän mun nyrkist kiinni!"

"BÖÖÖ oon pihalla ku lumiukko!"

"Äiti voitko nyt lopettaa sen räpsimisen ku mä haluun leikkii rauhassa!"

"Mä nyt vähä luen kirjaa täs!"
Sitten vielä vähän bloggaamisesta. Mä oon viettänyt monta tuntia nyt parina päivänä eläinlääkärillä ja sen lisäksi hoitanut ihan normaalit arkiaskareetkin ja tietysti ollut Tiaran, äidin ja Oton kanssa. Oon myös halunnut olla paljon Mörkön kanssa ja paijailla sitä ettei sillä ois niin paha olla. Mä oon siinä samalla jäänyt ihan hirvittävän pahasti jälkeen tässä kommentteihin vastailussa, mistä mä oon pahoillani. Oon kumminkin järkeillyt tän asian päässäni silleen että mieluummin luette multa kokonaisen uuden postauksen kun parin rivin vastauksen kommenttiin. koska tällä hetkellä mulla ei oo riittänyt aika sekä kommentteihin vastaamiseen että postaamiseen. Mä lupaan vastata jokaikiseen kommenttiin mahdollisimman pian, mutta nyt on tärkeysjärjestyksessä kyllä ihan ensimmäisenä Tiaran lisäksi tietysti Mörkö ja keskittyminen sen parantumiseen. Toivottavasti te ymmärrätte!

Nyt toivottelen hyvät illanjatkot kaikille ja kiitoksia paljon ihanista kommenteista ja vinkeistä myös Mörkön suhteen! Ostettiin nimittäin Mörkölle semmonen "uimarengas" kaulaan joten nyt ei tarvi pitää sitä inhottavaa tötsää ja herralla onnistuu juominen ja syöminenkin helpommin!


101 kommenttia:

  1. Voi että osaakin olla sulonen neiti teillä <3

    VastaaPoista
  2. ihanaihana uus ulkoasu! <3 mäki haluan :D oon vaan niin käsi että en osaa !

    ja tuosta pienen vauvan kanssa elämisestä.. mun mielestä elämä oli silloin vielä ylihelppoa, vaikkei mulla ollut mitään mihin verrata oliveria niin tunsin että se oli maailman helpoin vauva! :)toisin ku se kohta 2vee uhmistuholainen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon<3 En mäkään osais! :D

      Ja joo, siis voin kuvitella että uhmiksen kanssa ei ole ehkä niin helppoa mitä vauvan, mutta se on vaan jotenkin niin huvittavaa että vauvankin kanssa pitäis automaattisesti olla tosi vaikeeta ja mulle sanotaan että "miten aion pärjätä sitten kun Tiara on isompi eikä ookkaan enää niin kiltti" No enköhän mä tässä samalla opi miten mun lapsi käyttäytyy ja mennään sitten ihan sen mukaan :D

      Poista
  3. Juu oon törmänny samoihin juttuihin ja hieman katkeriin ihmisiin, Nooa meinaan alotti vasta 8kuisena olee vähä äkäsempi, muuten tosi lepsutyyppi eikä siis vieläkään mikään narisko mut luonnetta löytyy enemmän kun ihan pikkuvauvvelina! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on jotenkin nii huvittavaa että heti oletetaan niin! Ja siis on meidänkin neidillä luonnetta kyllä, mutta rento ja lepsu sekin on eikä turhia kitise :) Kyllähän sitä ehtii tässä varmaan tulla vaikka minkä näköstä varhais uhmaikää ja myöhäisuhmaikää ja teini-ikää ja vanhuuden dementiaa mut mennään sit niiden mukaan, turha etukäteen mitään stressailla :D

      Poista
  4. Ja tiiätkö, just sun blogi on isoiten aiheuttanu mulle vauvakuumeen, todennäkösesti juuri positiivisuutensa ansiosta :)
    Voisin kuvitella että sun/teiän hyvä ja positiivinen asenne myös osaltaan heijastaa vauvaankin, ja siksi hänkin on niin aurinkoinen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana näkökulma (;

      Poista
    2. Voi apua, kiitos ihan hirmusesti<3 Tulipa hyvä mieli! Ja niin no kyllä musta tuntuu et jos Otto ja minä oltais maailman surkeimmat vanhemmat niin tuskinpa Tiaraakaan hymyilyttäisi kauheesti :D

      Poista
  5. En tiedä olenko aiemmin kirjoittanut tänne, mutta nyt ajattelin jättää kommenttia. Mua kiinnostaa lapset ylikaiken ja eläimet myös, lähes valmistuneena eläintenhoitajana. Eikö noin hurjasta hoitovirheestä pitäisi saada jonkinlaista korvausta jo!? Kuulostaa todella hurjalta hommalta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että kommentoit :) Ja munkin mielestä pitäis kyllä saada, mut eläinlääkäri oli sanonut että se on ihan inhimillinen virhe kun haavassa on ollut niin paljon verta ja huono näkyvyys :( Mut harmittaa kyllä ihan hirveesti!

      Poista
  6. No siis, mulle on kans valitettu ku en tuo enempää negatiivisia puolia esille. Niin mitä ne semmoset on? ;) Meilläkin on niin kiltti vauva, eikä se todellakaa ole rikos!

    VastaaPoista
  7. Kai se toisen koiran omistaja maksaa ainekin osan eläinlääkärikuluista? Se ei varmastikkaan halpaa hommaa oo kun päivittäin joutuu lääkärissä käymään :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on kyllä halvasta kaukana :( Toivottavasti sen sais vastuuseen teoistaan :(

      Poista
    2. Hei, jos asia on vielä ajankohtainen (luen tällä hetkellä siun ihanan blogin arkistoja läpi alusta kohti nykypäivää, eli en ole vielä kärryillä miten tämä tarina loppuu :) ), niin ymmärtääkseni tuon toisen koiran omistaja on täysin vastuussa _kaikista_ lääkärikuluista mitä teille tästä aiheutuu! Eli ei kannata helpolla antaa periksi (olettaen, että tiedätte kuka se koiran omistaja oli tietysti).

      Poista
  8. Ootahan ku Tiara alkaa saamaan vähän enemmän luonnetta niin sä oot pulassa :D:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiaralla on kyllä luonnetta jo vaikka muille jakaa :) Se että on luonteeltaan iloinen ja kiltti ei kyllä mun käsittääkseni tarkoita ettei ois luonnetta ollenkaan? Ja vaikka Tiaralle tuliskin kunnon uhmis päälle niin eiköhän me pärjättäis ihan hyvin, tuskin oltais maailman ainoita vanhempia joiden kiltille ja aurinkoiselle vauvalle on tullut uhmaikä :)

      Poista
  9. Voi pikkusta, kyllä joutuu kovia kokemaan :'( Ihan tulee itku silmään, meen aina ihan herkkikseks ku eläimet ja etenki koirat joutuu kokeen tollasta... Komppaan tuossa Tyttiä vaikken mikään asiantuntija oo, mutta vaikuttaa kyllä todella isolta mokalta eläinlääkärin puolesta, luulis että sieltä suunnasta sais edes jotain korvauksia vaikka sitten näiden uusien eläinlääkärimaksujen maksamiseen!

    Tsemppiä sinne ja lisää märkiä pusuja Mörkölle + tietty hyviä hetkiä pikku-Tiaran kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta :( Ja joo se olikin iso moka, katsotaan nyt saadaanko me sitä eläinlääkäriä minkään näköiseen vastuuseen :/ Kiitos paljon kommentistasi :)<3

      Poista
  10. Tosi kiva tää blogin uus ulkoasu, tykkään! :)

    Toivottavasti Mörkö paranee pian. :( ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Onneksi Mörkö voi jo paljon paremmin vaikkei terve vielä olekkaan! <3

      Poista
  11. Uus ulkoasu on tosi kiva! :) Toivottavasti mörkö paranisi mahdollisimman pian<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :)) Sitä mekin toivotaan, onneksi vointi on jo huomattavasti parempi pikkuherralla kuin viime viikolla oli :))

      Poista
  12. voi mörkö raukkaa toivottavasti paranee pian :( aina yhtä hirveetä katsoa kun oma lemmikki kärsii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! Ei oo yhtään kiva kyllä, mut onneksi vointi on jo parempi!

      Poista
  13. Kiitos ihanat ihmiset paranemisen toivotuksista Mörkölle ! <3 Rahaa menee kohtalaisen paljon tohon eläinlääkäriin, mutta keskityn nyt ensin hoitamaan Mörkön kuntoon ja sitten myöhemmin alan riitelemään eri tahojen kanssa raha-asioista tän osalta.
    Tiedän nimittäin, että ei tule olemaan helppoa, ei toisen koiran omistajan, eikä Oulun eläinlääkärinkään kanssa. Mutta kunhan Mörkön kunto paranee ja olemme takaisin Oulussa, niin palaan asiaan sen osalta.
    Nyt toivon vain itsekin, että Mörkö jaksaisi tämän ruljanssin ja paranisi taas omaksi iloiseksi itsekseen. Kiitos vielä kerran ! Terveisin Iinan äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookkin mulla ihania lukijoita äiiti! <3 Onneksi Möge on jo parempi <3

      Poista
  14. http://www.katsomo.fi/?progId=107514
    tän dokumentin jälkee poistatin mun pidennykset

    VastaaPoista
  15. Meillä kans poika nukkui pienestä asti hyvin ja oli tyytyväinen lapsi. Se tuntui muutamalle katkeralle läheiselle olevan vaikeaa uskoa.
    No nyt oon kyllä saanut kokea sitä ärtymystäkin, uhmaikäinen 1v 6kk.. JES

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi tuntuu olevan yleistä että se ei passaa jos on tyytyväinen vauva :D Tiaran uhmaikää odotellessa ;)

      Poista
  16. Oon törmännyt kans ihan samaan! Sofia oli kans ihan samanlailla tosi kiltti johonkin seittemään tai kaheksaan kuukauteen asti ja nukku kokonaiset yöt. Nyt sit löytyykin luonnetta enemmän ja osaa kiukuta jos ei saa tahtoa läpi :D Tuntu kans hassulle kun ihmiset oletti että on kauheen rankkaa ja että jokainen lapsi itkee ja kiukkuaa paljon. Mutta tosi ihana ulkoasu nyt kyllä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinhän se on :D Kyllä meilläkin varmaan jossain vaiheessa elämää tullaan kiukkuamaan enemmän mutta mitä sitä turhia etukäteen murehtimaan, nyt nautitaan tästä vaiheesta :) Kiitos! <3

      Poista
  17. voi miten ihana uusi ulkoasu ! ♥

    VastaaPoista
  18. Tosi hieno ulkoasu! Ihan sun näkönen :)
    Ja voi Mörkö pientä, onneksi menitte eläinlääkäriin siitäkin huolimatta että sanottiin ettei tarvii mennä! Paranemisia sinne <3

    Ja Tiaran kuvista tulee aina niin hyvälle mielelle, kivaa lukea postausta aamutuimaan kun saa hymyn kasvoille aina!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 :) Mörkö alkaa olla jo paremmassa kunnossa onneksi, kiitos paranemisterkuista! Ja mäkin tuun kyllä tuosta pirpanasta niin hyvälle tuulelle aina, se on maailman sulosin hymytyttö <3 :)

      Poista
  19. Vastaukset
    1. No niinpä :( onneksi herra on jo paremmassa kunnossa <3 :)

      Poista
  20. Nauti nyt kiltisti vauvasta, kyllä ne kaikki jossakin vaiheessa kitisee ja vikisee. Toki oma asenne vaikuttaa paljon, miten sen kitinän ja vikinän ottaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mä ajattelinkin nauttia, turha sitä on etukäteen murehtia tulevia kiukkuja ja kitinöitä :)) Ja varmasti oma asennekin vaikuttaa :)

      Poista
  21. Ihan mahtava uus ulkoasu sulla! :) Ja toivottavasti Mörkö paranee pian :( <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookkin, kiitos Rudin! :) Ja Mörkö on jo paljon paremmassa kunnossa onneksi :) Karvakaverilta terkkuja! :D Ja meiltäkin :)

      Poista
  22. Mulla on niin paha mieli mörkön puolesta! :-( Ei oo koskaan kivaa jos koiralla / lapsella tms. on jotain. :-/ Joten pikaista paranemista mörkölle<3! Olet varmaan aikaisemmin täällä jo kertonut, muttta mistä mörkö nuo haavat sai?? Tsemppiä koko perheelle!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin mullakin oli :( Ja on vielkin, vaikka toi onneksi on jo paljon parempi toi haava! Siis Oulussa toinen koira hyökkäsi sen kimppuun ja riepotteli sitä suussaan :( Sen omistaja päästi sen ison koiran mörkön lähelle vaikka mun äiti kielsi :(

      Poista
  23. pikaista paranemmista mörkölle :) toivotaan että paranee nopeasti <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset paranemisterkuista, Mörkö on jo paljon paremmassa kunnossa <3

      Poista
  24. Onnellisuus on asenne (ainakin mun mielestä) ja se, että vaikka vauva-arki olisikin toisinaan raskasta, ei tarkoita, että se olisi huonopuoli. Positiivisella ja iloisella elämänasenteella pääsee yllättävän pitkälle ilman minkäänlaista uupumista. Esimerkiksi se, että lapseni itkee ja saan sen itkun hiljenemään tekee minut onnelliseksi ja näin se itkun aiheuttama hetkellinen "paha"mieli unohtuu alta-aikayksikön. Onnea teidän perheellenne <3 Tiara vaikuttaa olevan aivan mahtava tytön tyllerö ja sinä ja Otto aivan esimerkilliset vanhemmat.
    -Tiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan loistavia oivalluksia sisältävä kommentti! Kiitos! Siis mulla on ihan sama että tuun kyllä onnelliseksi jos saan Tiaran itkun loppumaan ja olon helpottumaan jos joku on huonosti :D Kiitos tosi paljon ja kaikkea hyvää teille!

      Poista
  25. Tosta anonyymin kommentista mulle tuli mieleen, että miksi vauvan hoidin TÄYTYY automaattisesti olla rankkaa tai välillä ei niin kivaa? Se on vain joku oletus että sen pitää olla niin :D Sehän on ihan selvä (toivottavasti myös sille anonyymille), ettei mikään vauva-arki ole koskaan ilman niitä huonompia hetkiä, on ne sitten isoilta tai pieniltä tuntuvia asioita niin ei niitä sen koommin tarvitse edes blogissa kertoa jos ei haluaisi :)

    Multa juuri tällä viikolla kysyttiin, että onko se vauvan hoito nyt ollut yhtä ihanaa kuin kuvittelin ja vastasin, että se on mun tehtävä äitinä ja se tulee luonnostaan ilman mitään pinnistelyjä ja ihanaahan sekä nautinnollista se on hoitaa omaa vauvaa jos itsellään on jaksamiset ja muut asiat hyvin :) Vauvat ja äidit ovat kaikki omia yksilöitä ja toisilla on "helppo vauva" ja toisella "vaikea vauva".. Meillä Niilo on ollut mun käsityksen mukaan helppo vauva tämän kuuden viikon ajan vaikka tietenkin itsellä välillä se väsymys meinaa ottaa yliotteen itselläni ja kyyneliä meinaa tulla jos Niilo ei suostu nukahtamaan kun itse puoliunessa sitä nukuttaa :D

    Ja mun teki kyllä pahaa lukea tuosta Mörköstä.. Meidän vanhempi koira on kärsinyt leikkaushaavan tulehtumisesta joka johtui ihan vain lääkärin mokasta ja niinkuin tossa joku jo totesi niin se on kyllä aina yhtä hirveätä katseltavaa kun lemmikki kärsii.. Paranemisia Mörkölle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, muakin ihmetyttää toi että oletetaan vauvanhoidon automaattisesti olevan rankkaa ja vaikeaa.. Ja toinen mikä ihmetyttää on se että miksi niiden blogejen ajatellaan olevan "ihanan rehellisiä ja syvällisiä" jotka on täynnä valitusta siitä kuinka rankkaa on ja sitten taas sellaisten blogien joissa on positiivista tekstiä vauva-arjesta ajatellaan olevan pelkkää kulissia. Huoh!

      Ja vaikka Tiarakin on ollut kyllä helppo vauva niin toki meilläkin on ollut joskus nukutusvaikeuksia ym ja syöminen oli kauhea ongelma jonkun viikon ajan kun neiti alkoi aina vaan huutaa pullon nähdessään, mut nää on onneksi tämmösiä ohimeneviä juttuja ja niistä selviää paljon helpommalla kun ei keskity valittamaan vaan toimii :D

      Onneksi Mörkö on jo paremmassa kunnossa, kyllä mullaki niin teki pahaa kun kuulin mitä on käynyt ja tajusin että noikin Mörkön kivut ois voitu välttää jos lääkäri ois osannu asiansa :S Mut onneksi kaikki on jo paremmin! Kiitos ihanan pitkästä kommentista Henna! <3 Ja terkut pikkumiehelle!

      Poista
  26. Aivan ihana banneri! voi että ,niin sulosia kuvia:) Ja Tiara on kyllä maailman lutusin, tuo nyrkkikuva, aww, sulan :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vooi kiitos paljon :))<3 Tiara on kyllä niiin sulonen pieni tytsy<3

      Poista
  27. Tää blogimaailma tuntuu olevan täynnä verenhimosia lukijoita. Jos sulla olisikin ollut jotain "valittamisen aihetta" niin eiköhän joku olisi tullut inisemään että mitä sä oikein valitat, itte oot lapsesi halunnut jne :P Meillä Oliver herää useita kertoja yössä, päivisin ei nuku kuin muutaman puolen tunnin pätkän ja viihtyisi oikeastaan vain sylissä. Näin ollen oma aika jää aika minimaaliseksi. Silti mulla ei ole mitään aihetta valittaa, koska vauva-arki on kaikista haasteistaan huolimatta ihanaa ja nää kaikki "rankat vaiheet" menee kyllä ohi. Pitää vain olla hyvä asenne niin ei ole mitään valitettavaa :) pahoittelen, saatoin mennä vähän asian vierestä :D

    Teillä on kyllä käynyt tuuri kun pikkulikka nukkuu niin hyvin yönsä :) ja syvät pahoitteluni Mörköstä :( toivottavasti pieni saa pinnisteltyä itsensä kuntoon

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinhän se on, aina löytyy napistavaa anonyymeiltä :/ Ja ihan totta että kun on vaan hyvä asenne niin kaikki sujuu paremmin :) Voimia teille vaikka ihan pirteältä ja hyvinvoivalta kuulostatkin, toivottavasti yöt alkaisivat sujumaan!

      Tiara on kyllä onneksi aina ollut suht hyvä nukkuja, paitsi joskus 2,5kk iässä tuli semmonen muutaman viikon vaihe ettei millään nukahtanut omaan sänkyyn mut onneksi sekin meni ohi! :D '

      Mörkökin on hyvin onneksi jo parantunut, toivottavasti haava jatkaa parantumista samaa vauhtia kun tähänkin asti! :) Kiitos ihanan pitkästä kommentista :)

      Poista
  28. Meillä Joel on edelleen mitä helpoin lapsi, täyttää perjantaina 10kk. Ymmärrän täysin sun pointin tossa, sillä mökin saan miettimällä miettiä niitä kertoja ku Joel on vaikee ja mua ärsyttää. Tottakai ne kerrat on lisääntynyt liikkumaan lähdön myötä, kun saa olla kieltämässä jos poika menee vääriin paikkoihin (esim kissojen hiekkalaatikko) ja silloin kiukuttaa niin perkeleesti. Mut pääsääntösesti Joel ei oikeastaan pahemmin kiukuttele, eikä meillä vierastetakaan joten sekin on helpotus. :)

    Kyllä se on pitkälti kiinni vauvan luonteesta/tempperamentista. Ja uskon että Tiaralle tulee vielä niitä kiukkuja varsinkin kun lähtee liikkeelle ja tulee hampaita, mutta jos lapsi on pääsääntösesti kiltti ja helppo ni mitä sille voi tehdä, väkisinkö pitäisi suututtaa pikkunen että sais blogiin kirjoitettua myös "huonoista hetkistä"? Kiltti vauva on hyvää sattumaa ja onnea ja helpotusta, koska jokainen vauva on erilainen :)

    Ihana uusi ulkoasu blogissa! <3 ja paranemishaleja Mörkölle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No varmastihan se luonne ja temperamentti tulee lisää esille just sitten kun aletaan lähtemään liikkeelle ja alkaa olla jo enemmän omaa tahtoakin, mutta niitä on turha murehtia etukäteen :)

      Ja nimenomaan, jos on kiltti ja helppo niin ei sille voi mitään, en mä ainakaan ala toista raukkaa väkisin suututtamaan :D!

      Kiitos paljon ja paranemishalit meni perille ja poika on jo paremmassa kunnossa!

      Poista
  29. Toivottavasti teidän hauva paranee :( <3 <3 Ihan itku meinasi tulla täälläkin päässä. Silittäkää mörköä mun puolesta!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollaan kyllä paijailtu sitä oikein urakalla nyt ja onneksi on herra jo paljon paremmassa kunnossa :)<3

      Poista
  30. Tosi kiva tää uus ulkoasu, tykkään!:) Ja taas kerran tosi ihania kuvia Tiarasta<3 Toivottavasti myös Mörkö paranee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :)) Mörkö on jo paljon paremmassa kunnossa onneksi!

      Poista
  31. Tosi hieno banneri ja Tinttura on kasvanu ihan hirmu ison tytön näköiseksi, ihana! :) Toivottavasti Mörkö-parka paranee nopsaan, hirveetä katsoa ku eläimeen sattuu ja ei voi oikein tehdä mitään mikä auttais! Meillä oli viime kesänä kummallaki koiralla 3kk ajan mm.kohtutulehdukset, hotspot, kohdunkaulantulehdus,nisäkasvain,leikkaushaavan tyhjennys ku se keräs kudosnestettä...... pusut ja rapsutukset Mörkölle meidän tytöiltä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Ja juu onhan tuo meidän Tinttura kyllä niin iso neiti jo, ei voi uskoa että aika on menny näin nopsaan! Ja voi kamala teillähän on ollu koirilla paljon kaikkea ikävää :( Onneksi ovat jo parantuneet ja Mörköltä pusut ja rapsutukset takasin! :) <3

      Poista
  32. Ihan pakko nyt kommentoida! Oon ollu ihan kauhee ja laiska kommentoinnissa, hyi mua! :D Mut joka postauksen oon kylla aina puhelimella lukenu vauva kainalossa ;) Yritan kans tan kevaan aikana saada mun tutkinnon paatokseen (4kk jaljella) joten osa 'vapaa-ajasta' menee sinne. Huh ei kauaa.

    Taa sun blogin ulkoasu on ehka ihanin! Tosi upee! Tykkaan :)
    Tiara on niin sulonen ja kasvanu hurjasti, niin on myos meidan pikku Ava neiti, joka on nyt 3kk 1vkoa vanha Hui!
    Me saadaan vahan samoja fiiliksia ihmisilta, kun aina jotenki kysellaa melkeen 'ivalliseen' savyyn etta oonko vasyny ja kun on unettomia oita ja vauva itkee. Ja kun sanon et no, itse asiassa Ava nukkuu taysia oita ja ei melkeen koskaan itke ja on paaasiassa tosi ilonen ja tyytyvainen vauva (tahan mennessa) ni ihmiset on kauheen katkeria ja mutisee peraan et kylla se viela muuttuu! :D Minkas ma sille voin jos toinen on rauhallinen ja tyytyvainen olento.

    Olipas taas kunnon sekasoppa romaani koko kommentti toivottavasti sait selkoa :D
    Paranemisia myos Morkolle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, ei se haittaa että oot ollu laiska kommentoinnissa, niin mäki oon tässä vastailussa että pahoittelut siitä! Mutta ihanaa että nyt jaksoit kommentoida :)

      Kiva että tykkäät ulkoasusta, mäki oon ihan rakastunut tähän Rudin tuotokseen! Tiara on kyllä joo kasvanu ihan hirmuna, ei sitä meinaa tajuta ees miten nopeesti se aika kuluu! Ihana nimi teidän neidillä ja sekin on jo niin iso, muistan kun jännäilin silloin että milloin sulla on synnytys ja nyt hänkin on jo niin "iso"! :D Ihanaa että teilläkin on ollut tyytyväinen neiti! Minkäs sille tosiaan mahtaa jos on meille sattunu iloset neidit :D!

      Ihana romaanikommentti, sain selkoa, toivottavasti säkin saat tästä mun vastauksesta :D Mörkökin on jo parempi onneksi! Terkut sinne :)<3

      Poista
  33. Moi. Oon ihka uusi lukijasi ja vieläpä läheltä Oulua! Kiva blogi sulla ja ihana tyttö :) Mulla on itellä 2- vuotias tytär ja mä muistan niin selvästi sen vauva-ajan, mullakin oli/on maailman kiltein lapsi, ei juuri itkeny tai kitissy truhista.. eikä ollu mitään vaivoja. Vaikka herätti öisin paljon, niin en mä ollu väsyny. Ja monesti jouduin olemaan yksin lapseni kanssa, koska isällä oli ns. 24/7 työ, joten yksinhuoltaja olin tavallaan ihan alussa jo.. (erosin lapsen isästä neidin ollessa 4 kk ikäinen) No, helpon lapsen kanssa se oli suht helppoa. Tietty lapset on erilaisia ja se on ihan normaalia. Mutta miksi valittaa jos ei oo valituksen aihetta? En minä ainakaan turhasta jaksaisi valittaa! :) Positiivinen asennekin vaikuttaa! :)

    VastaaPoista
  34. Huups, mä luin tuolta tuon Oulussa ja luulin et oot sieltä, sekoilin siis! :D

    VastaaPoista
  35. Ihana tuo blogin uus ulkoasu :) Hirveästi paranemisia Mörölle<3 Toivottovasti tosiaan päälle käyneen koiran omistaja kantaa vastuunsa.. Samoin kuin eläinlääkäri.
    Mä mietin ihan samaa ku tuo yks anonyymi et teillä on varmaan niin onnellinen ilmapiiri kotona et Tiara on kans onnellinen :) <3
    Tiara on kyllä niin sievä tyttö :) Saatte olla tulevaisuudessa häätämässä poikia teijän ovelta pois ;)
    Mukavaa viikon jatkoa teille :)

    VastaaPoista
  36. Elias on luonteeltaan tosi herkkä ja ilmaisee herkästi myös tunteensa, joten meidän arkeen kuuluu kaikki naurut, ilot, surut ja itkut. Niihin on oppinut jo tottumaan melkein tämän 7kk aikana. Joskus silti arki tuntuu vähän rankalta, kun Elias mm. nytkin sairastaa ja on suurimman osan ajasta aika kiukkuinen, kuten meistä kuka tahansa varmaan olisi. Mä näen silti, että ne kuuluu asiaan ja ei äitiyden aina tarvitse olla niin helppoa. :) Mäkin silti nautin äitiydestä ihan hurjasti, vaikka meillä joskus kiukutaankin.

    Tosi paljon paranemisia Mörkölle! <3 Mulla on ollut elämässäni myös paljon koiria ja voin vaan kuvitella kuinka hirveää on katsoa, kun Mörköön sattuu ja ei voi tehdä hirveästi mitään mikä helpottaisi sen oloa. :(

    VastaaPoista
  37. oi mörkö parkaa, anna sille rapsut multa(:<3

    VastaaPoista
  38. Toivoisin, että kirjoittaisit enemmän sinusta tässä blogissa, erillaisia kaunesvinkkejä ja siis ihan vaa enemmän sinusta :)

    VastaaPoista
  39. Oijoijoi miten mä rakastuin tähän ulkoasuun ja tohon banneriin! Tykkään tykkään tykkään

    Mörkö-raukalle kamalasti paranemisia! :(

    VastaaPoista
  40. Ihana Tiara ja ihana tää uus ulkoasu <3 =) Ja voi tota Mörkö raukkaa, paranemisia sille! <3 =)

    VastaaPoista
  41. Kamala oikeesti tota Mörköö♥ ): hirmusti paranemisia sille!
    Ja ymmärrän kyl,ettet oo ehtiny tehä postauksii ku on ollu muuta (:
    Mut päivänjatkoja!

    VastaaPoista
  42. Voi että mörkö rassukka :---(( tuli jotenki tosi paha mieli mörkön puolesta! mutta rapsutukset sille :) toivottavasti paranee pian!
    Ja tää ulkoasu on ihan sikasiisti! :)

    VastaaPoista
  43. Moi!
    Mulla on nyt 1,5 v poika ja ihan pikkuvauvana hän oli suht helppo, mitä nyt alussa oli vatsakipuja.. Temperamentti kuitenkin on kasvanut kuukausien myötä!
    Ei puolen vuoden jälkeen ollutkaan niin helppoa, silti nautin arjesta.. enkä ole kuin ehkä kerran pikkuvauva-aikana turhautunut pahasti, nykyään tulee välillä turhauduttua, koska tässä iässä on jo uhmaa havaittavissa :)) En siltikään valita, lapsilla on vaiheita, nuorilla on vaiheita ja aikuisillakin ja vanhoilla :) Huonoista vaiheista selvitään, joitakin ärsyttää enemmän - toisia vähemmän.

    VastaaPoista
  44. Suurperheen äitinä oon törmänny justiin näihin samoihin kyselyihin ja ihimettelyihin:)oma asennehan sen ratkasoo,toisille kaikki on ylitsepääsemätöntä ja vaikeaa,toiset ei pienistä välitä..ite kuulun jäläkinmäiseen ja meiän onni on ollu kiltit ja helepot vauvat,eikä noi teinitkää mitää mahottomia oo:)ysin ootus on loppusuoralla ja kyllä,ihan yhtä jännää ja ihanaa ku ekalla kertaa.Jatka samaa rataa...Tiara on suloinen,kuin myös hänen vanhemmat:)

    VastaaPoista
  45. Taisit tulkita ton kommentin vähän eri tavalla kun miten se oli tarkoitettu.. Mä en ainakaan olis vetänyt tosta noin negatiivisia johtopäätöksiä :o Itsehän sä kirjotat usein kaikista "aroista aiheista" ja toi äitinä olemisen rankkuus ja negatiiviset tunteet on yks pirun hyvä esimerkki sellasesta. Eihän tossa kommentissa missään lukenu että piilottelisit jotain ja paljastahan todellisuus jne? Eikö toi kommentoija musta kyllä vaikuttanut mitenkään suuttuneelta. Ihan reilu ehdotushan toi oli.. Hyvinhän ton kommentin takana voi olla joku vauvakuumeilija joka haluaa saada realistisen kuvan vauva-arjesta, eikä joku omaan elämämäänsä katkera yh-äiti :D mistä toi henkilö ois voinu tietää että tiara on niin aurinkoinen tyttö myös "kulissien takana" ?

    Meillä myös tositosi helppo vauva ja välillä kyllä tuntuu että jotkut etenkin vanhemmat äidit nyrpistää nenäänsä jos tulee puheeksi kuinka helppoa meillä on ollut. Vaikka mahtuuhan niitä huonojakin päiviä sekaan :)

    VastaaPoista
  46. Oon muutaman viime postauksen aikana ruvennut yhtäkkiä tykkäämään tästä blogista ja pakko aina palata tänne, joten hieno uudistus on ollut! Kamala juttu tuo Mörkö, miten voikaan pienellä olla kipuja :( Pikaista paranemista!

    Oot tosiaan melko paljastava bloggari, mikä on ihan sun oma valinta ja toivottavasti monet lukijatkin sen ymmärtäis niin hyvässä, kun pahassa :)

    Ps. ulkoasu on kaunis!

    VastaaPoista
  47. Pakko sanoo et tää uus ulkoasu on ihan mieletön:)! tykkään tosta bannerista iha älyttömästi:D onnistunu muutos;) Musta on ainaki ihana ku kirjotat asiat sellasina ku ne on, etkä ees yritä ruveta vääntään tekstistä huonompaa ku teijän arki oikeesti on. Mää en ainakaan kaipais sitä "mää en jaksa aina valvoo kaikkia öitä ja ku toi lapsi huutaa", ei, kirjota vaa sillai ku asiat on :)!

    VastaaPoista
  48. Voi eeeei pikaista paranemista Mörkölle! :<

    VastaaPoista
  49. Mä oon huomannu että useiden ihmisten mielestä omat haaveet ja unelmat menis hukkaan tai niitä ei pysty toteuttaa jos perheeseen tulee vauva? Mä oon ainakin pitäny unelmistani kiinni enkä usko että se on Jessicaa haitannut :D

    VastaaPoista
  50. Moikka!
    En oo koskaan ennen kommentoinu sulle, mutta haluun vaan sanoo että sulla on aivan ihana blogi ja sitäkin sulosempi Tiara :) Kirjotat mun mielestä tosi hyvin ja monipuolisesti teiän arjesta ja muistakin jutuista! Halusin vaan sanoa että jatka samaan tapaan, ite ainakin tykkään hurjasti sun kirjotustyylistä ja kuvista joita on paljon(ja se on hyvä asia!!) :)

    PS. Tää uus ulkoasu on upee :)

    VastaaPoista
  51. Mörkölle voimia ja märkä pusu lämpimän halauksen kera! <3 itsellä ollut aina,ja on vieläkin koira joten voin kuvitella miltä tuntuu.tekee niin pahaa kun toiseen sattuu eikä pysty auttaa :( mutta toivottavasti pian parempaan päin! :)

    -J-

    VastaaPoista
  52. Anonyymille voisin sanoa, että eipä se äidin ja isin positiivinen ilmapiiri (siis se että on iloisia jne) tee aina sitä, että automaattisesti lapsikin on. Iinalle ja Otolle on käynyt hyvä tuuri koska vauva on helppo :)

    Iina, jos meinaatte joskus saada lisää lapsia ja se tuleva vauva onkin sitten ihan eri luokkaa kuin Tiara (meinaan että se on sellainen joka nukkuu todella pätkitysti yöt, valvottaa, kiukkuilee koko ajan, kitisee ja itkee paljon), miten sanoisit sitten jaksavasi vauva-arjen keskellä? Meinaan, mitä luulet, tuntisitko sitten olevasi "pulassa" tai olisko se rankkaa? tietää et tietenkään vielä voi minkälaista se tuleva vauva on, voi olla ihan tosi helppo niin kuin Tiara mutta JOS :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm, ihan pakko nyt heti vastata tähän, että onko kukaan tässä väittänytkään että se ilmapiiri automaattisesti vaikuttaa? Tottakai kaikki nyt tajuaa että voi olla "vaikea" vauva hyvässäkin ilmapiirissä.
      Mutta voi sillä ilmapiirillä hyvinkin olla vaikutustakin tässä asiassa, kuten aina ihmisen suhtautumisessa toiseen, oli kyseessä vauva tai aikuinen.. Ja tietenkään se ei automaattisesti tarkoita sitä että aina kärttyisillä lapsilla olisi myöskään kärttyisät vanhemmat.

      Mun mielestä kuitenkin creditit Iinalle ja Otolle, sillä he vaikuttavat oikeasti todella siltä, että haluavat viettää paljon aikaa lapsensa kanssa, ovat niiin onnellisia hänestä ja ovat oikeasti niin hyvällä asenteella tossa vanhemmudessa, että en yhtään ihmettelisi jos Tiara sen(kin) myötä vaan on oikeasti todella tyytyväinen ja onnellinen oloonsa :)

      Ja eikös Iina jo postauksessa tuonut esiin, että Tiara on helppo vauva, tuskin hän kuitenkaan itsestäänselvyytenä pitää sitä ettäkö välttämättä kaikki vauvat olisivat samanlaisia, ja kaikkien kanssa olisi aina helppoa. Iina on huippu! <3

      Poista
  53. Mulla on kaks tyttöä ja esikoinen oli todella (ja on edelleen) temperamenttinen vauvana ja siis nyt kun on uhmaikä niin voi herrajee.. Kyllä on hermot varmaan 10 kertaa päivässä kireällä :D Sitten toinen tytär oli (ja on) todella rauhallinen ja leppoisa, katselee vaan rauhassa (nyt 8kk) ympärilleen eikä oo koko ajan menossa kontaten paikasta toiseen, niinkuin esikoinen tuossa iässä. Onneksi näin, olisin kyllä varmaan melko hermoraunioilla kahden temperamenttisen prinsessan kanssa :D Teillä on tosi hyvä "tuuri" käyny että teille on syntynyt erittäin rauhallinen ja nauravainen tyttö, nauti siitä, monilla asiat ei ole niin ja monilla vauva-arki on juurikin tosi rankkaa sen takia, että on vauva joka valvottaa ja itkeskelee paljon, kitisee ja haluais olla koko ajan sylissä. Ja se on totta, että turhaan ei kannata valittaa, mutta jos joskus tuntuu että väsyttää ja ei innosta niin sillon on oikeus valittaa :) niinkuin varmasti sen tiedätkin =)
    Mutta kaikkea hyvää sulle ja perheellesi :) Ihana blogi!
    T. Jasmin & pikkuprinsessat

    VastaaPoista
  54. Meillä (niinkuin varmaan tiedätkin) ei oo ollu kauhean helppo vauva-arki, kun Henri on ihan syntymästä saakka ollu tosi vaativaa sorttia ja nukkunu aina miten sattuun, jos on nukkunu ollenkaan, sekä rytmien luominen on ollu vähän vaikeaa (ja on edelleen) :D Ja kaikkemme ollaan yritetty, että nukkuis paremmin ja sais vähän rytmiä jne mutta kun mikään ei auta.. :D mutta, kaikki sanoo että ensimmäinen vuosi on aina lapsen kanssa se rankin ja näin uskoisin itsekki. Ja sitten alkaa varmaan pikkuhiljaa helpottamaan :) Vaikkaki tulee se uhmaikä ja sillon saa varmasti repiä hiuksia päästä mutta onhann se ihan eri sanoa jollekki 2v uhmikselle että nyt pitää nukkua enää ei valvota ku sitte vaikka ½ vuotiaalle joka ei edes vielä ymmärrä silleen, että ku täytyis nukkua :) vaikea selittää mut varmasti tajusit mitä meinaan.
    Mä oon miettiny nyt, että haluankohan lapsia enää kun Henrin kanssa on toisinaan niin rankkaa, niin en tiedä.. Mutta aika näyttää :)nyt vaan tuntuu siltä, että ei kiitos enempää.

    Ja heh, mä kyllä valitan blogissa melkosen usein sitä että Henri tinttailee koko ajan mutta en nyt silti kuitenkaan koko ajan :) Ja kerrompahan ainaki rehellisesti minkälaista se vauva-arki on haastavan vauvan kanssa :D

    Mutta ihanaa että Tiara on helppohoitoinen, se helpottaa kummasti arkea ! (tai niin voisin ainaki kuvitella :D)

    VastaaPoista
  55. hyvin kyllä vastasit toho kommenttii! mulla nyt ei oo minkään näköstä kokemusta vauva-arjesta mut en mä usko et sen täytys olla ees välillä vaikeeta, se riippuu niin paljon millanen lapsi on :) ja aivan ihanat noi tiaran kengät! :p

    VastaaPoista
  56. Meillä on 5kk ikäinen typy ja voin sanoa, että kuvauksesi Tiarasta osuu aika hyvin yhteen meidän tyllerön kanssa. Öisin heräilee korkeintaan kerran ja enimmäkseen on iloinen ja tyytyväinen. Nauraa paljon ja on kiinnostunut erilaisista asioista. Masuvaivoja ei oikeastaan ole, ainoastaan ilmavaivoja oli jossain vaiheessa mutta nekin ovat helpottaneet kun alettiin antaa Kuplastoppia. Mulla oli väsymystä lähinnä alussa kun vielä imetin ja tyttö heräsi kolmen tunnin välein syömään. Olin henkisesti valmistautunut siihen, etten nuku vauvan syntymän jälkeen kunnolla moneen vuoteen, mutta toisin kävi :D Multa on usein kysytty että oliko kuvitelmani vauva-ajasta ristiriitaisia todellisuuden kanssa ja vastaan aina, että kyllä olivat - luulin sen olevan rankempaa. En kyllä valita että meille on osunut tällainen helpompi tapaus. :)

    -Äiti 21v

    VastaaPoista
  57. Sanoin samalla tavalla aiemmin, niin kuin ylempi äiti.. mutta kun kahden vuoden uhma lähenee, niin ei olekkaan enää niin helppoa. Ainakaan meillä :)
    Välillä saa pidätellä naurua, kun poika heittäytyy lattialle ja alkaa uhmaisesti hakkaamaan päätänsä lattiaan tai päättää, ettei liiku suuntaan tai toiseen, välillä se oikeasti ärsyttää etenkin jos itellänsä on koulujuttuja ja työjuttuja mielessä stressattavana :p
    Voin sanoa, että kohta on vähän vaikeampaa vielä kun poika jättää päikkärit välistä kokonaan :D Sitten ei opiskellakkan enää kuin illalla.

    -Äiti 22v

    VastaaPoista
  58. Lisää vaan vauvoja teille, ootte huippuja vanhempia ku jaksatte noin hyvin <3 Ootte aina ilosia kuvissa ja kerrot, ettei mikään turhauta. Kannattaa tehdä heti perään toinen, jos yhtään vauvakuumetta liikenteessä :) <3

    VastaaPoista
  59. Sanoin joskus samaa kuin ylemmät äidit:
    Luulin, että lapseni olisi säilynyt rauhallisena ja helppona tapauksena, mutta meillekin se uhma tuli!
    Nyt naurattaa jälkikäteen, miten olen sanonut tuon lauseen "luulin olevan paljon rankempaa" jo silloin kun lapseni oli _vasta_ muutamia kuukausia (3-5 kk ehkä), enkä kyllä ajatellut pidemmälle, miten vaikeaa tulisi jossakin välissä olemaan.
    Minulla on ollut monta vuotta positiivinen asenne elämään, mutta töistä väsyneenä tullessani kotiin lapsen kanssa kuuntelemaan lapsen satunnaista kiukuttelua onkin ollut oletettua väsyttävämpää :D En siltikään vihaa elämääni, monella on sellainen käsitys, että jos sanoo sanan VÄSYTTÄVÄÄ joskus arjesta lapsen kanssa, tarkoittaisi sitä että äiti olisi vittuuntunut kokonaan arkeen lapsen kanssa ja vaihtaisi lennossa elämänsä. Se ei ole niin.
    Nyt on vain niin, että vauva-arjen rauhallisuus on vaihtunut arkeen ja lapsi on kasvanut vaativammaksi ihmiseksi. Tosiaan, vauvani on kasvanut pojaksi, jolla on omatahto, niin kuin meillä kaikilla ja arjessa on enemmän haastetta kuin silloin kun elettiin vielä oikein pumpulista vauva-arkea, jossa ei ollut kuin pientä kitinää, jos poika oli väsynyt.
    Ymmärrän Iinaa, minullakaan ei ollut aiemmin valitettavaa arjesta, ihmettelin siskoani jolla on 3 veestä ylöspäin lapsia, että "miksiköhän se ajattelee, että sillä on rankkaa, elämähän on ihanaa kun on lapsia, etenkin kun mun lapsi on näin rauhallinen".. Mutta se oli silloin vauva-aikana :D Hyvä, että ite enää pysyy lapsen perässä, joten olen nyt taas hieman viisaampi ja ymmärtäväpi näistä asioista.. vanhemmat lapset ovat vaativampia, olivat vanhemmat sitten kuinka rauhallisia tahansa. Kaikille lapsille tulee uhma, ennemmin tai myöhemmin :)

    VastaaPoista
  60. Tehkää ihmeessä valitus eläinlääkäri virheestä! Asun itsekin Oulussa ja olisi mielenkiintoista tietää kuka tämä lääkäri oli? Täällä on ainakin eräs Y.V. jonka tiedän tehneen paljon hoitovirheitä :(

    VastaaPoista
  61. Voi ei miten onnettoman ja ressukan näköinen Mörkö on :( <3

    VastaaPoista
  62. Sä oot ihana, sun lapses on ihana, sun miehes on ihana, tää blogi on ihana! nauti jokaisesta hetkestä suloisen tyttäresi kanssa, hän varmasti kasvaa nopeasti! täydellisempiä vanhempia ei voi saada, teillä on täydellinen elämä, olette pieni perhe! <3 toivon todella kaikkea hyvää teille, lapsellenne ja tulevaisuudellenne <3

    VastaaPoista
  63. Iina, sun tekstejä on ihana lukea :) Muistan sut lyskasta ja ainakin mun kuva susta oli ihan erilainen silloin niihin aikoihin! Ihana nähdä että oot oikeasti mukavan oloinen tyyppi ja sillain vaikka sillon vaikutti että sulla ja netalla oli vähän omat kuviot. Tiara vaikuttaa älyttömän suloiselta lapselta ja nyt kun on seuraillut oman avokin siskon lapsen kasvua, niin en kyllä ymmärrä miksi pitäisi muka olla niin ankeaa tuon vauva-arjen! Hyvä vain lukea tämmöisiäkin tekstejä missä äitiydestä kerrotaan näin positiivisesti eikä vain kompata sitä että kuinka karmeaa lasten kanssa on. Mukavaa kevättä sinulle ja otolle! :) jatka vain kirjoittamista (jokapäivä tulee tsekattua onko tänne tullut jotain uutta, kiva jos päivittäisit useemminkin, mut ymmärrän kyllä että siellä etelässä tohinaa riittää;) ).

    VastaaPoista
  64. Mulle iski huoli että onko Mörköllä kaikki hyvin kun susta ei ole täällä kuulunut alkuviikon jälkeen? toivottavasti olis pieni kunnossa! :/ (joo tiedän ettet ehkä vaan oo ehtiny/tehny mieli postailla mut oon vaan eläinten suhteen tällanen yliherkkä pelkääjä :) )

    -Kit

    VastaaPoista
  65. Annoin sulle haasteen jos jaksat tehä, nii käyppä kurkaa: http://sinijmw.blogspot.com/
    :)

    VastaaPoista
  66. UPEEE ULKOASU!!!! Tää Rudihan vois mullekki väsää jonkun kivan ulkoasun! :D en ite osaa lol :D
    TIARA ON IHANA <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥