sunnuntai 4. syyskuuta 2011

Sitteriä ja sisustusta

Mun piti eilen postata jo mut me päädyttiinki viel IKEA:an lastentarvikeliikkeen jälkeen ja olin yksinkertasesti niin poikki ku päästiin himaan et mä vaan söin ja menin aikasin nukkumaan. En oo ikinä ennen tehny tollasta ex tempore -reissua ikeaan, se jotenki vaatii aina kauheeta suunnittelua mut eilen sit mentiin sinnekin ja mukaan tarttu kyl hyviä löytöjä ja ei menny ylipaljoa rahaakaan. Isompien juttujen lisäksi ostettiin mm. pikkuneidille pussilakanoita ja kylpyamme, mittakulhoja ja säilytyspurkkeja keittiöön, mun kauan haaveilemani laadukas kokkiveitsi ja pinkit tohvelit mulle.


Siinä se meidän neidin sitteri nyt on, eli tollaseen Emma -merkkiseen aika basicmalliin päädyttiin. Hirveen monissa sittereissä oli jotenki tosi kova ja epämukavan tuntunen kangas mut tossa oli sit tollanen ihanan pehmee, irrotettava ja konepestävä päällinen.  Ton saa säädettyä moneen eri asentoon, myös ihan makuuasentoon ja on erilliset säädöt jalkaosaan ja yläosaan. Sit tossa  on myös noi stopparit et se ei keinu kokoajan ja kantokahvat mut ne on nyt tuol alla piilossa. Toi kestää 15kg painoon asti ja on muutenki ihanan tukeva, Tiny Loven Gymini Bouncer oli hirveen huteran tuntunen tohon verrattuna eikä se tärinätoimintokaan ollu mitenkään ihmeellinen joten mun mielestä tää oli hyvä valinta. Hinta oli varmaan aika keskitasoa, 49€. Ainiin ja kiitos myös babysitter -vinkeistä, niiden pohjalta oli helpompi arvioida et mikä on hyvä sitteri ja mikä ei, ootte ihania kun jaksatte auttaa♥

Sitten mulla ois vähän kuvia meidän uusista sisustusjutuista ja ikea-löydöistä:

Mun lempilelu oli vauvana mun tädin vanha pehmoporkkana mut se on menny hukkaan, olin ihan mielettömän onnellinen ku löydettiin eilen ikeasta meiän neidille oma pikku porkkana♥

Tommonen ihana naulakko, äiti sti sen jostain meille ja sain siihen kivasti kaikki mun korut laitettua.

Nyt on vauvanurkka vihdoin valmis, tai no mobile viel puuttuu mut on toi lamppuki nyt paikoillaan :)

Ton kivitaulun oon joskus saanu lahjaksi mun tädiltä ja sen mieheltä ja se sopi nyt loistavasti meiän makkarin sisustukseen nii oli kiva saada sekin seinälle.

Meidän talossa on semmonen kierrätyshuone minne saa viedä ja sieltä saa ottaa kaikkia huonekaluja, vaatteita, kenkiä ym ja eilen kun Otto ja äiti vei sinne meidän kylppärin kaapit ne löysi ton ihanan mustan rautaisen naulakon sieltä. Oon aina halunnu tollasen!

Ikean lehtiteline pääsi kans vihdoinki seinälle ja sai kaikki l ehdet pöydiltä pyörimästä siihen.

Tommonen magneettitaulu, nyt saa tohon kaikki neuvola-ajat ja tärkeet paperit nii löytyy helpommin.

Uusi ihanan pirtee matto ikeasta keittiöön, oon ihan rakastunu tohon pinkkiin väriin!
Mä en tiedä mistä ihmeestä noi vanhat kaapit oli mut ne oli maailman oksettavimmat ja ällöttävimmät, meidän vanha asukas siis jätti ne tänne ja eilen vihdoin raivattiin ne pois tieltä ja tilalle tuli (ei ehkä maailman esteettisin mutta ihanan käytännöllinen) ikean Antonius -säilytysjärjestelmä. Nyt on kans tossa pesukoneen päällä neidille hoitoalusta ja pyykkikorin takaa pilkistää vauvan pikkuinen amme.
Kaikenlaista, paljon mul varmaan jäi kuvaamattakin mut tässä on nyt suurin osa kodin muutoksista. Oon myös tänään tehnyt vähän inventaariota vauvanvaatteiden suhteen ja kuvaillutkin laatikoiden sisältöä jo valmiiksi joten huomenna luvassa vauvanvaatepostausta. Huomenna alkaa myös raskausviikko 35! En voi uskoa kuinka nopeesti aika menee, ihanaa! Mun pitää tehdä masupäivitystäkin mut sen voisin säästää perjantaille kun on seuraava neuvolakäynti ja saa vähän enemmänkin tietoa sitten.. Tänään tulee Slummien miljonääri -elokuva telkkarista ja ajattelin sen katsastaa ku mulla on jääny se kattomatta. Ootteko nähny kyseistä leffaa ja mitä ootte tykanny siitä? Mitä piditte meiän uusista sisustusjutuista ja babysitteristä? Toivottavasti teil on ollut ihana viikonloppu ja hauskaa sunnuntai-iltaa♥

33 kommenttia:

  1. Mistä kävitte ostaa ton sitterin?

    VastaaPoista
  2. Tuo vauvanurkkauksen kukkalamppu on kyllä ihan yli söpö! Sain tänään itekki laitettua (vihdoin ja viimein) liinavaatteet vauvalle valmiiksi. Ja mun mielestä tuo slummien miljonääri oli kyllä ihan hyvä ja ideaaki siinä oli :) Oon muuten itekki miettiny tommosta jotain magneetti systeemiä seinälle tai jotain mihin sais kaikkia tärkeitä lappuja kiinni nii paljo tuo magneetti taulu makso?

    VastaaPoista
  3. Ihania ostoksia! :) Mistä toi lamppu on tohon vaavin sängyn viereen ostettu?

    Sulla ei enää kauaa poksahtamiseen ;)

    VastaaPoista
  4. hahaa minäkin sitten laitoin itseni tänne bloggerin ihmeelliseen maailmaan :D no ainaki nyt sujuu eri blogien luku helpommin ja katsotaa nyt jos vaikka itsekkin alkais kirjoittelemaan jossain vaiheessa :) hyvä sitteri valinta, omasta mielestäni ihan perus on paras :)) ja kaikki teillä valmiina tyttöä varten <3 mamma 23.v ja poju 7 kk

    VastaaPoista
  5. Mun tekis mieli kans kattoo toi Slummien Miljonääri (:

    VastaaPoista
  6. Monet kyl on kehunu sen leffan tosi hyväksi, ja kannattaa katsoa, mut se just mua harmittaa, koska en osaa vain katsoa ja keskittyä elokuvan katsomiseen, niin en jaksa edes vaivautua :D

    VastaaPoista
  7. meillä on toi sama sitteri, mut kokonaan beigenä :) ja pari viikkoa sit ostettiin siihen myös se lelukaari ja voi kun tyttö tykkää! :)

    VastaaPoista
  8. se on iha huippu elokuva! kannattaa kahtoo :)

    VastaaPoista
  9. paljonko toi naulakko, mis on koruja makso?? :)))

    VastaaPoista
  10. Ihana tuo sitteri ja upea koti teillä! Itellekin ois tollanen korunaulakko ihan jeees :)

    VastaaPoista
  11. Onpa ihanan värikäs vauvan nurkkaus! Ja paljon onnea pienokaisesta :)

    http://todellajossain.blogspot.com/

    VastaaPoista
  12. Kiva postaus! Niinkuin aina nämä ovat :) Kiva tuo sitteri ja todella söpö ja värikäs vauvan nurkkaus! :)

    VastaaPoista
  13. Mistä olet tuon vauvan sängyn päälle tuon verhon? Vois ite kokeilla tehä tuommonen..

    VastaaPoista
  14. Slummien miljonääri on yks mun lempparileffoista! Ihan paras.
    Tosi nätti sitteri, ja mäkin oon vähän tuota kukkalamppua himoinnut, kiroan taas kerran sen että ikea on niin kaukana :D

    VastaaPoista
  15. Mä tykkäsin enemmän tosta vessan entisestä kaapistosta :) Ja toi sitteri on kyl ihan jets, perus on parasta.. ainakin tietyissä asioissa! :) Suosittelen myös sitten tulevaisuutta ajatellen ikean antilop-syöttötuolia, halpa,hyvä ja kivannäköinen :)

    VastaaPoista
  16. Slummien miljonääri on kyllä mun ehdoton lempparileffa! Suosittelen. :-) Meillä on aikalailla samanlainen sitteri, joskin kokonaan ruskeena. Ja oon kyllä tykänny! Ja Elielkin on. ;)

    VastaaPoista
  17. Mä en oikee tosta Slummien miljonääristä tykänny. Voishan sen tässä joskus kattoo uudestaanki, siitä on kummiski nii kauan ku oon sen viimeks kattonu, et ehkä se saattas avautuu uudestaa.

    tykkään tosi paljon sun blogistas ♥

    lotta

    VastaaPoista
  18. Slummien miljonääri on aivan paras ja loistavin elokuva mitä mä tiedän! Toivottavasti siis katsoit sen kokonaan! :--D

    Mutta mä oon BUUHANNA:n kanssa samaa mieltä, perus on paras ainakin mun mielestä juuri sittereissä! Meillä oli myös ihan perus sitteri ja se ajoi hyvin asiansa. Meillä Väpä ei vauvana kyllä melkein ollenkaan ollut sitterissä, ennemmin lattialla jos ei sylissä, mutta sitten kun alkoi ruokakokeilut niin sitteri tuli kovaan käyttöön. Konepesumahdollisuus on siis huipujuttu päällisissä! :---)

    Kivoja sisustus juttuja! Varsinkin tuo teijän vauvan nurkkaus on ihana!!! Vessakin näyttää nyt paljon paremmalle, tuo entinen näytti ihan joltain vaatekaapilta?! :---D Oliko muuten noita vessanhyllyköitä eri korkuisia, minkä olitte ostaneet?

    VastaaPoista
  19. Toi sitteri on tosi ihanan näköinen, nätti ja pehmeä! Monet sitterit on tosiaan aika kovan näköisiä ja tuntuisia, vauva varmasti viihtyy paremmin muhkean pehmessä kuin jossain kovassa ja kolkossa!

    En tiedä onko meille tulossa sitteriä ollenkaan, se on semmonen hankinta mitä olen ajatellut vasta synnytksen jälkeen hankittavaksi. Kaikki vauvat kun ei viihdy sitterissä ja toisille äideille sitteri on pelastus :D Jos nyt joku meille lahjaksi vielä ostaa niin en pane pahakseni. :P

    VastaaPoista
  20. Tuo Malm-lipastohan on väärin koottu? Ei tuossa edessä pitäis näkyä tuota vaneria, vaan valkoista laatikoiden takana!

    VastaaPoista
  21. Kivan näkönen sitteri! :) Meillä oli kans Joonalle tollanen ihan perussitteri ja myöhemmin ostettiin sit vielä erilainen.

    Mä en oikein tykänny tosta Slummien miljonääri leffasta. Tosin sekin varmaan vaikuttaa, että olin raskaana kun katoin sitä ja kärsin hirveistä pahoinvoinneista-> kävin välilä oksentamassa ja putosin sit vähän kärryiltä aina välillä kun kaverit jatko kattomista aina kun mä kyykin vessanpytyn vieressä :D

    VastaaPoista
  22. Ihania juttuja! Ja toi sitteri on ihan älyttömän sulonen :)

    VastaaPoista
  23. Hei iina, päätin tänään että luen sinun koko blogisi läpi,enkä kerenny edes aamukahvia juoda kunnolla kun luin ja luin ja luin alotin 11 ja nyt kello on puoli 4 ja nyt lopettelen :) olet aivan ihana ihminen, tälläisiä ihmisiä maailmakaipaa,ja kun luin tätä tunnuit jotenki niin avoimelta ihmiseltä, tuntuu siltä kuin tuntisin sinut täysin, haluan oikeesti sinun kaltaisia ystäviä olet aivan ihana :) Olet todella kaunis ja rakastuin sinun vaatteisiisi täysin! rakkaudella fanni :)

    VastaaPoista
  24. sitteri on aivan ihana :) tykkään!! ja tuo vessa on todella hieno, oliko tuo hyllykkö kallis ikeassa? - fanni

    VastaaPoista
  25. tuo teidän asunto näyttää tosi hyvältä, niinku tuo sitteri!:)
    En seuraa edes sun blogia silleen jokapäivä, mutta on silti tosi piristävää tulla tänne ja huomata että tossa laskurissa on aina vähemmän päiviä!:)
    -tia
    http://feasible-in.blogspot.com

    VastaaPoista
  26. teilä on tosi kivan näkönen koti:) ootan jo sitä, että pääsen muuttamaan omaan kotiin ja sitä saa sisustaa!

    VastaaPoista
  27. Ihanii ostoksia ♥
    Itekki pitäs joskus tuol Ikeas taas käydä,näyttää niin ihanilt noi tavarat ;D
    Toi sitteri on hyvännäkönen! <3
    Ja toi Slummien miljonääri on tosi hyvä leffa(katoin sen myös eilen neloselta ;))! Vaikkaki joissain kohtii vähän 'raskas',tai sillai...toivottavasti ymmärät et mitä tarkotan :DD ♥
    -Aino

    VastaaPoista
  28. Asutko siis kerrostalossa vai jossain muualla? :o tosi kivan ja tilavan näköinen koti! :)

    VastaaPoista
  29. hei, aivan ihana toi teijän asunto, ja toi porkkana on ehkä maailman sulosin! :-------)

    ps. toi korunaulakko on ihan mielettömän hieno :--) mun korupuu meinaa kaatua aina ku se on niin täynnä..olis tollai naulakko vissii fiksumpaa ostaa :--)

    VastaaPoista
  30. Ansku: Aww kiitos! Se on Ikeasta se lamppu :) Ja ei oo kauaa ei, jännittää ihan hirveenä! :D

    Minna: Noni ompas kiva! :) Ja ala ihmeessä kirjottamaan blogia, ois kiva lukea teidänkin kuulumisia :) Ja alkaa meillä suunnilleen kaikki olla onneksi, ikinä ei tosin oo semmosta oloa että ois kaikki valmiina ku aina muka puuttuu jotain :D

    Anonyymi 20.18: No katsoitko? :))

    Jarno: Arvaa mitä, mulla on ihan sama! Mäkää en jaksa enää keskittyä leffaan ku teen kokoajan samalla jotain muuta ja mua harmittaa se ihan hirveesti :(

    Jenni: No hyvä kuulla että tykkää, toivottavasti meiänki neiti tykkäis :) Ja meillä on toi mun täiltä saatu irtonainen lelukaari just sopivan korkunen tohon sitterin päälle nii voidaan varmaan käyttää sitä :)

    Anonyymi 20.49: No mä yritin kattoo mut en jaksanu keskittyä kunnolla ja nyt harmittaa :(

    Anonyymi 21.16: Mä en tiiä kun äiti osti sen silleen etten ollu ite mukana, oiskohan ollu kympin tai jotain?

    Sanssu: Vooi kiitos :) Ja toi on kyllä kätevä toi korunaulakko, tullu heti käytettyä enemmän koruja ku ne on tossa esillä :).

    Tanja: Aww kiitoksia kovasti :))♥

    Anonyymi 21.51: Kiitos, kiva että tykkäät ja jaksoit kommentoida :))

    Anonyymi 21.57: Me saatiin toi mun tädiltä kun toi on mun kummipojan vanha, mut siis vissiin ihan kaupasta ostettu :)

    Mm: Se vaikutti tosi hyvältä kyl sen verran ainaki mitä sain aikaseksi katottua, mulla on iskeny joku keskittymisongelma ku en jaksa oikeen keskittyä mihinkään leffoihin tai ees pidempiin tv-ohjelmiin vaik ennen jaksoin tuijottaa sarjojaki monta jaksoa putkeen :( Ja ainiin noita ei vissiin saa tilattua Ikeasta kotiin ku ne on nii tommosta pientä sälää :(

    BUUHANNA: Aijaa, hassua :D Ne ei ehkä tuu kaikessa kauheudessaan kunnolla esille tossa kuvassa, kaikki ruoste ja se silmiinpistävä myrkynvihreys jää vähemmälle huomiolle tossa :D Ja se Ikean Antilop -syöttötuoli on kyllä just ihana, kateltiin sitä jo Ikeassa mut ei sitä viel kantsinu ostaa näin aikasin :D Niitä oli kans punasena nii sopis hyvin meidän sisustukseenki! :)

    Sirkku: Se oli kyl ihan hyvä leffa! :) Ja hyvä kuulla et sitteri kelpaa teidän Elielillekin et toivottavasti meidän pikkuneitikin sit viihtyis siinä :)

    Lotttasi: Monesti just leffat aukee paremmin vast tokalla kattomiskerralla, varsinkin jos on ollu reilusti nuorempi ku on ekan kerran nähny :D Ja voi kiitos, ihana kuulla et tykkäät :)♥ Kaikkea hyvää sulle!

    VastaaPoista
  31. Essi: Mua hävettää mut mulle on kehittyny joku aikuisiän adhd ja mä en kykene keskittymään enää kunnol leffoihin himassa, ravaan vessassa ja jääkaapilla kokoajan ja selaan facebookia puhelimella ja teen kaikkea mahdollista epäolennaista, en tiiä mistä tää johtuu, ennen saatoin kattoo monta leffaa päivässä :(( Ja tota oon kuullu et sitteri on kätevä sit ku alottaa sosekokeilut ja onneksi on tosiaan pestävä päällinen! Ja kiitos :) Toi entinen kaappisysteemi näytti Itä-Saksasta varastetulta :----------D Ja joo noita oli monen korkusia, meillä on kaks semmosta matalempaa kiinnitettynä päällekkäin nyt ku ne ei mahtunukkaan vierekkäin, mut on toi tolleenki hyvä :).

    Henna: No niin mäki aattelin et pehmonen on parempi, mitähän niidenki päässä liikkuu jotka suunnittelee pikkuvauvan sitterit jostain telttakankaasta? :D Ja nii eipä sitä kaikkea oo pakko hankkia ennen synnytystä, kattoo nyt et viihtyykö pikkunen ees sitterissä mut on siitä varmaan sit viimeistään hyötyy ku kiinteitä aletaan maistelemaan :)

    Anonyymi 12.48: Terävä huomio!!1111 Mun tädin mies sen kokosi monta vuotta sitten ja oli kuulemma hankalaa ja sit kun se viimein sai sen laatikkoja vaille valmiiksi se älys et ne on väärinpäin muttei jaksanu enää alkaa tekemään uusiksi :D Hyvin se toimii vaikka ne onkin noin päin :)

    Julja: Kiitos Julja-ihana♥

    Anna: Kiitti :) Oliks siinä perussitterissä jotai vikaa kun ostitte toisen? Vai löytykö vaan joku toinen niin kiva et oli pakko saada :D Ja niin sekin saattaa olla et noi pahoinvoinnit vaikuttaa siihen ettei oo kovin hyviä muistoja kyseisestä leffasta, mullaki on nykyään hirvee junakammo vaik ennen tykkäsin olla junassa ku keväällä mulle tuli oksennustauti oulu-hki välillä ja yksin sit oksensin seittemän tuntii siel, oli kyl aika karmiva kokemus :(

    Nora: Voi kiitos :))

    Anonyymi 15.14: Oikeesti niin ihana kommentti! Kiitos ihan hirmuisen paljon ihanuus♥♥ Oon tosi otettu et jaksoit putkeen lukea kaikki läpi ja ihana et tulit viel kommentoimaankin, tuuhan useemminkin jutteleen :))♥

    Anonyymi 15.15: Voi kiitti, kiva kun tykkäät :) Ei ollu, vähän päälle 50€ tais mennä noihin hyllyihin yhteensä :)

    Tia: Kiitos paljon :) Ja mä yritän olla vilkuilematta tota laskurii joka päivä et voisin ain yllättyy kuin vähän päivii on jäljellä :D:D

    Essi: Kiitos Essi! :) Mäki ootin kauheesti et pääsen sisustamaan omaa kotia sillon kun asuin viel äidin luona, sisustaminen on ihanaa :)

    Anonyymi 16.17/Aino: Voi kiitti :))♥ Ikea on kyl ihana, sielt vaan aina tarttuu kaikkee turhaaki mukaan :D Mut ei se niin vakavaa ole :) Ja ymmärsin kyllä :))

    Anonyymi 16.46: Siis ihan kerrostalossa me asutaan, 60 neliön kaksio meillä on et ihan kivasti on tilaa :) Kiitos paljon!

    Fashion victims: Aww kiitoksia :) Mäki tykkään porkkanasta♥ Ja toi on kyl ihan kätevä toi korunaulakko ja hyvin pysyy seinässä kiinni eikä kaadu :D

    VastaaPoista
  32. voi olla aivan varma että luen tätä joka päivä kun tulee vaan jotain uutta :) oon ihan rakastunu tähän sun blogiisi :) ja muutenki oot niin mahtava ihminen että seuraan mielelläsi elämääsi miehesi kanssa :) minkä ikäinen miehesi on ja mikä päivä syyskuussa sinulla on synttärit? - fanni <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥