tiistai 9. elokuuta 2011

Linkitä Blogisi -lempparit:

Oon nyt käyttäny tässä viimeset muutaman tunnin teidän kaikkien ihanien blogien läpi selaamiseen ja tää tehtävä osoittautui tosi hankalaksi. Oli maailman tyhmin idea tehdä tää Linkitä blogisi -juttu koska mä en muutenkaan osaa päättää ikinä mitää asioita ja nyt mulle tuli semmonen olo et oon kauhee kaikkia niitä muita kohtaan joiden blogit ei mahdu tällä kertaa niiden mainittavien viiden joukkoon. Tykkäsin kaikista blogeista ja olin tosi yllättyny miten paljon ihmiset jakso linkittää blogejaan, oisin halunnu esitellä vaikka kaikki mut sit täst ois lähteny vähän pohja koko postauksesta :D.
                        Mulla oli huomattavasti enemmän suosikkeja kun viisi ja liityinkin moneen blogiin lukijaksi. Oli tosi kiva saada uutta luettavaa ku oon tosi kauan lukenu vaan samoja blogeja enkä oo oikeen jaksanu laajentaa mun reviiriä mut tää oli tosi hyvä keino löytää uusia kiinnostavia bloggaajia. Ajattelin et olis ehkä reilua et tuon esille semmosia mun suosikkeja joilla ei vielä oo niin monia lukijoita mutta tein tässäkin asiassa nyt yhden poikkeuksen sitten. Mulla ei ollut mitään tiettyjä valintakriteerejä kaikkien blogien kohdalla, mut valintoihin vaikuttivat mm. blogien sisältö, kuvat, ulkoasu ja kommentti jolla kirjoittaja esitteli blogiaan minulle. En myöskään voi väittää etteikö mun tänhetkinen elämäntilanne vaikuttais siihen mitä mua kiinnostaa lukea, synnytys lähestyy ja vauva-arki odottaa parin kuukauden päässä joten tottakai kiinnostus herää helpommin toisten äitien blogien kohdalla ja siksi kolme viidestä blogista on vauvablogeja. Blogit eivät ole missään paremmuusjärjestyksessä.

Mami ja sen rinsessa
Ansku kirjoitti... "1. Olen 19 vuotias äiti jolla on 5kk ihana pieni tyttönen. Pieni perheemme isä ja koira mukaan lukien asumme Virroilla :)
2.Blogini kertoo suurimmaksi osaksi Iidasta tietenkin, mutta myös ihan perusarjesta lapsen ja sen isän kanssa. Pyrin kertomaan niin hyvät kuin huonotkin asiat :) Ja tietenkin toivon että blogini kautta saisin aina neuvoja ja kommentteja muilta samassa tilanteessa olevilta :)
3. Yksinkertaisesti: Koska itsekkin olet tulossa äidiksi :> Itse ainakin tykkään kovasti lukea muiden äitejen blogeja. Niistä saa aina välillä hyviä vinkkejäkin :)
4.Tykkään blogistasi hirmusesti, koska tää on jotenkin tosi monipuolinen ja pistat kuviakin useinmiten :) En yhtään tykkää lukea semmosia missä pelkkää tekstiä ;o lisäks tää sun blogin ulkoasu on aivan ihana :) "


Mä tykästyin tossa blogissa just siihen että siel on kerrottu ihan siitä perus arjesta ja asioista sellasina kuin ne on, ei mitään kaunistelua mut ei sit myöskään mitään valitusta turhista. Tosi söpö pikku Iida seikkailee kuvissa ja kiva kirjotustyyli. Jotenki sellanen rento ja kivan tuntunen blogi :)).

Spinning Around
Siiri kirjoitti...

"1. Oon 17-vuotias tyttö Järvenpäästä, opiskelen nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajaks
2. Mun blogi on lähinnä kuvapainotteinen, koska tykkään hirveesti kuvaamisesta. Tekstiä löytyy kyl silti ainaki vähäsen joka postauksesta, yleensä kerron päivästä, fiiliksistä tai mistä tahansa jutusta mikä sillä hetkellä mielessä pyörii. Lifestyle-tyyppiseks vois varmaan sanoa
3. En oikeen osaa sanoo, jos tykkäät mun ottamista kuvista ja teksti kiinnostas sua ees jollain tasolla ni ois kiva :-)
4. Tykkään sun blogista hirveesti, vaikka vauvajutut ei oo itelle mitenkää ajankohtasia. Oot kivannäkönen, kirjotat tosi kivasti ja mielenkiintosista jutuista ja vaikutat tosi mukavalt tyypiltä !"


Ihan ekana täytyy mainita kirjottajan HIUKSET! Rakastuin! Ihanan paksut, just tollaset mun unelmahiukset! :D Mut joo en mä tätä pelkkien hiusten takia valinnut, mun mielestä erottui joukosta omassa kategoriassaan positiivisesti ja tykkäsin kuvista paljon :).

Seven Days a Week
Mm kirjoitti...

"1. -91 syntynyt nainen, äiti nelikuiselle tytölle
2. Lifestyle-tyylinen blogi, kirjottelen lähinnä meidän arjesta, omista harrastuksista ja tykkäämisistä yms.
3. Hmm, ehkä koska meidän elämäntilanteet on aikalailla samanlaiset.
4. Kirjoitat kivasti ja rehellisesti, vaikutat tosi iloiselta ihmiseltä."

 Ekaksi blogia plärätessäni silmät osui sanaan synnytyskertomus (alkaa pyöriä vaan enemmän ja enemmän nää jutut mielessä :D) ja se sai mut kiinnostumaan heti. Tykkäsin kertomuksen kirjotustyylistä ja muutenkin blogin tekstit on mielenkiintosia ja kuten kirjottajakin sanoi: meidän elämäntilanteet on aikalailla samanlaiset nii tottakai samankaltaisuus vetää puoleensa. Ihana pikkuneiti joka kuvissa esiintyy on toki myös plussaa, kiva seurata just nimenomaan tyttövauvan kasvua ja kehitystä koska meillekin on tulossa tyttö :)

Jannalla on asiaa

janna666 kirjoitti...

"1. Oon Janna, vika vuos alkaa lukiossa ensviikolla eikä kiinnosta yhtään. Se mikä mua kiinnostaa on esim. vaatteet ja mitä yksilöllisemmät niin sen paremmat, tatuoinnit, retro ja etenkin 50-luku johon tyyliin tykkään sisustaa, tankotanssi jota harrastan ja kaikennäkönen!
2. Blogin idea on nykyään lähinnä vaate/tyyli/muotipainotteinen. Tuunaan paljon vaatteita ite, ja teinki just blogikirppiksen jossa alan niitä myymään eteenpäin. Joskus kirjottelen syvällisempiäkin asioita, ja sitte vaan kuvailen.
3. No nyt on paha. En osaa sanoo miks just sä tykkäisit, jos sua kiinnostaa vaatteet ja mun jutut ni! :D...
4. Mielenkiintosta nähä ja lukea nuoren äidin elämästä :P"


Selkeesti kaikkein erilaisin kaikista teidän linkkaamista blogeista, poikkesi tyyliltään huomattavasti muista. Ihania kuvia ja tosi kivoja kaikkia tuunausideoita vaatteisiin. Kiinnitin myös huomiota siihen että postauksia oli tullut tiheään tahtiin ja koska oon itte täl hetkel tällanen sohvaperuna sotanorsu nii on kiva jos on usein tekemistä uusien blogikirjotusten merkeissä.  Parasta on oikeesti ne kuvat, tosi upeita kuvii ja huomaa et oikeesti panostettu tosi paljon, mut ei tekstissäkään tietenkää mitää vikaa oo, päinvastoin :).

De La Levu
Charlotte kirjoitti...

1. Charlotte täällä huutelee! :D Ihanan Oliverin (03/10) urheiluhullu äitsykkä. Ikää syyskuussa tulee täyteen 21, henkisellä tasolla ehkä hyvässä tapauksessa 9! :DD Ja komia isäntä löytyy myös!
2. Blogissani höpisen kaikesta maan ja taivaan väliltä mutta eniten varmaan pääosassa nähdään mun poitsua, shoppailu ja liikunta juttuja :)
3. kerrohan? :D no eii. Ollaan melko samantyylisiä mammoja molemmat ja tykätään paljon samoista jutuista :)
4. I-H-A-N-A ja sinä olet ihana! Ainoo miinus että tää lisää ihan mielettömästi mun vauvakuumetta :D ootan aina uutta postausta ku kuuta nousevaa :) 


Tässä on nyt poikkeus, tätä blogia oon lukenut jo pidemmän aikaa mut pakko hehkuttaa teillekin, TYKKÄÄN! Ihana kirjoittaja ja vähän semmonen idoli mulle ku on noin loistavassa kunnossa siitä huolimatta että onkin pienen lapsen äiti.  Lisäksi ihanan rento kirjoitustyyli, välillä painavaa asiaa ja välillä tyttöjen hömppää. Oonpa myös saanut Charlottelta ihan loistavia vinkkejäkin ja tyttö on ihan parasta jutteluseuraa ja pitkät pätkät ollaan täällä bloggerissa juteltu kommenttien välityksellä. Eroaa mun mielestä monien muiden äitien blogeista, en osaa oikeen eritellä että miten mutta positiivisella tavalla ainakin! Suosittelen lämpimästi :).

Mua vielkin kaihertaa se että mun piti valita viis vaikka kaikki oli ihania, mut koitan päästä yli tästä jotenkin. Mulle saa jatkossakin linkittää sitten omia blogeja, tykkään käydä kurkkaamassa uusia tuttavuuksia.

Mutta voisin viel pikasesti kertoo vähän kuulumisia tältä päivältä. Ääliö kun olen nii heti ku aamulla oli vähän parempi olo nii keksin "aivan loistavan idean" että nyt muutetaan olohuoneen järjestystä. No järjestyksestä tuli ainakin mun mielestä ihan kiva mut voin kertoa et olo ei ollu kiva sen jälkeen kun olin järjestelly kaikkia tavaroita ja siirrelly kirjoja muutaman tunnin. Olis pitäny levätä viel tää päivä mut ku oon tällanen hätähousu :D! Noh mutta onpahan uus järjestys olkkarissa, kyl tää olo tästä helpottuu kunhan pääsisin vaan nukkumaan.



Toi kirjahylly oli siis ennen tuolla nurkassa missä nyt on toi punanen tuoli. Mua alko kyllästyttää ku meil oli vaan kilometrin mittanen tyhjä valkonen seinä ja keksittiin sit että laitetaan tollee vaakatasossa toi kirjahylly siihen nii saa jotain täytettä. Toi vähän vielä tyhjännäköinen nurkka täyttyy kyl sitten kun sinne tulee vauvan sitteri ja puuhamatto ja lisää leluja ym.
                           Tänään myöskin heräsin ihanaan puheluun: Pääsen kuin pääsenkin Haikaranpesään synnyttämään vaikka luulin etten pääsisi kun olin näin myöhään liikkeellä mut onneksi mun Haikaranpesässä töissä oleva tuttava auttoi mua. Meillä on nyt sitten Oton kanssa Synnytyssuunnittelu/valmennus 25.8. ja lapsivuodeajan valmennus 1.9. ja kummatkin kestää muutaman tunnin. En jaksais millään odottaa kun synnytys vaan pyörii yhä enemmän ja enemmän mielessä joka päivä ja alkaa jo vähän jännittääkkin. Kiva päästä rauhassa tekemään synnytyssuunnitelma kätilön kanssa, jotenki tulee semmonen olo et on ees jotenkin hallussa sit nää asiat vaikka eihän synnytyksen kulkuun ite voikkaan loppupeleissä vaikuttaa enempää kun luonto sallii.

Mutta nyt meen vihdoinkin pitkän päivän jälkeen nukkumaan. Yritän mahdollisimman pian tehdä kunnon postausta jossa ois vaikka kuvia ihan musta itsestäni, ei vaan oikeen houkuttele meikit ja pukeutuminen vielkää ku ei oo tää olo muuttunu kauheesti paremmaksi. Mut yritän parantuu nopsaa! Kommentoikaa ihmeessä mitä piditte olkkarin muutoksesta tai ihan mitä vaan mieleen juolahtaa, ja käykää tsekkailemassa noi blogit! Hyvää yötä ihanat♥

17 kommenttia:

  1. Voi kiitos paljon :) kiva jos tykkäät!

    VastaaPoista
  2. Ooi kiitti tosi paljon tää piristi mun aamua :---)

    VastaaPoista
  3. Aika kiva, että pääsee etukäteen tekeen synnytyssuunnitelmaa.
    Me ei oltu edes synnärille päästy tutustumaan. Kun vedet meni, lähdettiin vaan katsomaan, että mihin sitä nyt joudutaan. Onnea ja voimia synnytykseen kun sen aika koittaa :)

    VastaaPoista
  4. Ansku: No tykkään todellakin, ja eipä mitään kiitos sullekin ja kiva jos tykkäät mun blogista :D!

    Siiri: Ihana jos piristi ja kiitos viel sullekin että osallistuit tähän! :)

    Heini: Aijaa, hui että! Mä oon tosi helpottunut kyl et nyt saan tehdä sen synnytyssuunnitelman koska muuten varmaan panikoisin paljon viel nykystä enemmän :D! Mut kiitos paljon! :)

    VastaaPoista
  5. Oho, voi kiitos, tää sai hyvälle mielelle :)

    Löysin tuolta uuden suosikinki, tuo Charlotten blogi oli tosi kiva :)

    VastaaPoista
  6. Mm: Kiva jos tuli hyvä mieli ja kiitos osallistumisesta :)! Ja Charlotten blogi on ihana! Kiva et löysit sen :)

    VastaaPoista
  7. Oi vitsiii kiitos <3 tää piristi mua ihan valtavasti! :)
    ps. tuun ja varastan tein olkkarin verhon! :D

    VastaaPoista
  8. Moikka, minä en pääse tuonne charloten sivuille, olisko sulla antaa ihan koko linkki? Klikkasin hänen nimeään, ja tulee vain tämmöinen virheilmoitus: "The Blogger Profile you requested cannot be displayed. Many Blogger users have not yet elected to publicly share their Profile."

    Kiitos muuten tuosta ruoka- ja liikuntapostauksesta :))

    VastaaPoista
  9. Väärä hälytys, pääsinkin jo kurkkailemaan Charloten blogiin :)

    VastaaPoista
  10. yritin kirjottaa aiemmin puhelimel tähä kommenttii mut se ei bvissii tullu :D mut nii kiitos paljon, kivasti sanottu:))

    VastaaPoista
  11. hei kaunokainen:) tää kommentti ei liity mitenkää tähä postaukseen mut pakko avautua:) sä näytät niiiiiiiiin onnelliselta ja oon niin onnellinen sun puolesta. Haluaisin sun mielipiteen eräästä asiasta. Elikkäs siis kun mä olen 21 vuotias tyttönen ja ollaan tässä asuttu avomiehen kanssa jo yli 3 vuotta yhdessä ja seurustelua takana pian 4 vuotta, ja musta tuntuu et mä oon nii kyllästyny mun elämään:/ siis EN mieheeni.. vaan elämään yleensäkki jossa ei tapahdu yksinkertasesti MITÄÄN! Oon jo kauan miettiny että lapsi tois meidän arkeen jotain 'elämää'<3 oon tuskaillu vauvakuumeen kourissa jo about puolisenvuotta:( joka ilta mietin melkein kyyneleet silmissä, että miksei me voitais tehdä jo lasta.. mies on siis sanonut selvästi, ettei halua vauvaa vielä moneen vuoteen! Me ollaan juteltu jonkunverran asiasta, mutta tuo "puhelias" mieheni oikeastaan aina vaihtaa aihetta kun yritän hänen kanssaan puhua siitä..Musta tuntuu et joka päivä on jotenki tuskaa, ja ku nään jonku pienen vauvan ja onnellisen perheen ajattelen et miksei meillä voi olla nuin?! Mä tiiän että mieheni näkee jotenki sen mun pahan olon, mut ei vaan sano sitä ääneen. oikeesti joka aamu toivon, että olisin raskaana.. Emme käytä siis edes ehkäisyä koska se on jotenki jääny, mut mies vaan luottaa siihen etten raskaudu ja eipä niin ole vielä käynytkään, valitettavasti.Oon sanonu hälle että haluan lapsia jo nuorena, ja mies on samaa mieltä, ja monesti "pienessä humalatilassa" mies on itse ehdotellut että tehtäiskö jo vauva.. Mutta sitten taas selvinpäin hän sanoo ettei vielä ainakaan viiteen vuoteen.. se on jotenki niin turhauttavaa! Mitä mun pitäis tehdä? osaatko yhtään auttaa mua:(
    (anteeksi kun avauduin tänne tällain yhtäkkiä^_^ , tsemppiä sulle tulevaan synnytykseen ja kaikkee hyvää<3 )

    VastaaPoista
  12. Charlotte: Kiva jos piristi! Sun blogis piristää ain mun päivää ja siks sen tähän valitsinki :)♥ Ja älä vie meiän ainoota olkkarin verhoo :(( Pitäis muutenki ostaa toinen kaveriksi! :DD

    Janika: No hyvä että pääsit, ja toi blogger on ihan tyhmä välil eikä päästä kaikkii blogeihin :(

    Janna666: Oleppas hyvä, puhuin vaan totta :)) Ja puhelimel on iha pyllyst koittaa kommentoida bloggeris ku se on jotenki nii lagist :D

    Sandra: Jep!

    Anonyymi 21.10: Siis apua, ihan ekaks täytyy kiittää sua kehuista ja siitä että koet et musta vois olla apua jossain noin isossa asiassa, oon tosi otettu :)♥ Mut siis toi tilannehan on hyvä, jos kerran ette käytä ehkäisyä ja sun mies on ees jossain määrin osottanut kiinnostusta vauvaa kohtaan niin ei hän ajatusta varmaan täysin vierasta. Ja varmasti kumminkin hän tietää mitä voi tapahtua jos ei käytä ehkäisyä. Että mun mielestä kannattaa vaan koittaa viel puhua sun miehesi kanssa ja jos hän ei edelleenkään koe ehkäisyä tarpeelliseksi niin voi olla kyse siitä että hän ehkä haluaakin lapsen muttei vaan uskalla sanoa sitä ääneen? Koska eihän miehesi voi mitenkään olettaa että te voitte vaan harrastaa seksiä ilman ehkäisyä ja tehdä abortin jos tuut raskaaksi tietäen että haluat vauvan... Tää on tosi hankala tilanne, meillä kun nappas ekasta kerrasta ja jäi puhumiset etukäteen vähän vähemmälle ja on vasta raskaaksi tulon jälkeen keskusteltu näistä jutuista. Mut mun paras neuvo on PUHUMINEN, se on tärkeintä.. Tsemppiä paljon vauvakuumeen kanssa ja toivottavasti must oli ees jotain hyötyä :(♥

    VastaaPoista
  13. kiitos kun vastasit tuohon edelliseen kommenttiin! Arvostan sitä että jaksoit vaivata päätäsi ja ylipäätään vastata mulle:) ja sait mut miettimään, tosiaan ehkä tuossa vois olla perää.. Sait mut miettimään että ehkä meillä on vielä toivoa. Kiitos sulle, tosta oli oikeesti apua ja toi on totta et puhuminen on tärkeintä. Tsemppiä sulle ja luen edelleen juttujasi täällä ruudun toisella puolella:) uutta postausta odotellessa!!

    VastaaPoista
  14. Anonyymi 8.54: Voi kun kiva että oli ees jotain apua musta :) Ja tuu ihmeessä juttelemaan useemminkin jos tulee jotain mieleen! :)

    VastaaPoista
  15. mistä tuo kirjahylly on ostettu? tosi kivan näköinen!

    VastaaPoista
  16. Toi on Ikeasta ostettu, kiitti :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥