lauantai 5. marraskuuta 2011

Mielipiteitä

Ne jotka ei jaksa lukea enää riviäkään teletapeista voi suoraan skipata tonne alemmas!

Mä arvasin kyllä eilen kirjoittaessani pikkuneidin teletappien katselusta että joku saattaa nostaa esille tämän 2v iän suosituksen tv:n katselulle mut sitä en todellakaan uskonu että mua pidettäisiin noin täydellisenä idioottina joka ei omista minkäänlaista omaa järkeä. Mulle tulee tästä mieleen Essin blogissa ollut nakkikohu, ihan yhtä naurettavat mittasuhteet saanut pikkuasia. Kaikki kritisoivat kommentit oli kyllä asialliseen sävyyn kirjoitettu eikä siinä mitään mutta se mua ihmetyttää että monessa kommentissa luki lopussa jotain tyyliin "muuten olet kyllä varmasti hyvä äiti lapsellesi". Siis sekö tekee musta nyt osittain huonon äidin että mun lapsi on katsonut kerran elämässään tunnin teletappeja?
                             Meillä ei todellakaan ole mitenkään jokapäiväistä pikkuneidin tv:n katselu, se oli toi yksi kerta kuten sanoin kirjoituksen alussa että "päätin läpällä KOKEILLA". En koe että tuosta yhdestä kerrasta olisi minkäännäköistä haittaa enkä myöskään kokeillessani ajatellut että "hei nyt jos tää viihtyy tässä näin tälleen nii se voiki aina katella näitä ja mun ei tarvi koskaan leikkiä ton kaa eikä pitää tolle seuraa". Meillä on kyllä paljon kaikenlaista muuta hauskaa tekemistä pikkuneidin hereilläoloajaksi että ei tosiaan tarvii sitä telkkaria tuijottaa. Yleensä silloin kun pikkuinen on hereillä me leikitään leikkimatolla, pidetään pikkuneitiä sylissä lähellä, pussaillaan ja höpötellään ja katsellaan peilistä. Juuri tästä syystä teen esimerkiksi tätä blogia iltaisin, neidin mentyä nukkumaan, koska vietän päivät hänen kanssaan leikkien, syöttäen ja ulkoillen kuten niin monet muutkin äidit lastensa kanssa.
                            Eilen pikkuneiti vaan sattui heräämään päikkäreiltä just silleen että olin juuri alkanu leipomaan ja Otto oli suihkussa ja ajattelin sitten hetkeksi keksiä neidille muuta tekemistä. Leipominen kun on asia jota ainakaan mä en tykkää tehdä vasta myöhään illalla/yöllä niin oli sitten leivottava päivällä jolloin on myös todennäköisempää että pikkuinen herää. Mä kyllä omistan aivot ja tervettä järkeä sen verran että tiedän ettei vauvojen kuulu telkkaria/tietokonetta mitenkään jatkuvasti tuijottaa mutta mun mielestä siinä että silloin tällöin hetken katselee ei oo mitään pahaa enkä todellakaan usko että siitä mitään pysyviä haittoja aiheutuisi. Ja silloin tällöin ei tarkota mulle sitä että joka viikko.
                            En vaan voi käsittää sitä että miten joku voi oikeasti huolestua siitä että kerron meidän kerran toimineen tällä tavalla. Jos alkaisin joka päivä kirjoittaa pikkuneidin katselleen teletappeja tai muita ohjelmia tai joka viikko niin silloin ymmärtäisin huolestumisen ja silloin saattaisin huolestua itsekin jos lukisin jonkun toimineen niin näin pienen vauvan kanssa mutta että yksi kerta? Jokaisessa kritisoivassa kommentissa toivottiin  että en pahastu ja ihan hyvällä kuulemma neuvottiin. Ja sen kyllä uskon ettei kukaan varmaan pahaa tarkottanutkaan mut kyllä mä ainakin voin ihan rehellisesti myöntää että loukkaannun siitä et mun  järjenkäyttöä aliarvioidaan noin pahasti. Jos mä kerran teidänkin mielestä "muuten" oon hyvä ja huolehtiva äiti niin mikä sitten saa kuvittelemaan että yhtäkkiä alkaisin kasvattamaan lapsestani median orjaa?

Jos joku teistä kommentoineista nyt suuttuu tästä tekstistä niin oon pahoillani mutta kyllä mullakin joku raja on mun sietokyvyllä. Neuvoja saa antaa, useinhan mä niitä täällä itse kyselenkin ja ne on erittäin tervetulleita mutta omaa harkintakykyä voi kyllä käyttää sillon kun miettii mitä tohon kommenttiboxiin laittaa. Toivottavasti en loukannut teitä ja toivon myös että pysytte jatkossakin tästä huolimatta mun lukijoina. Kiitos ja kuittaus ja nyt sitten muuta asiaa.

Pyhäinpäivä
Ihanan kiireetön ja rauhallinen päivä ollu tänään kun ei tarvinnu käydä kaupassakaan niiden ollessa kiinni. Tosin siivottiin kyllä aamulla ja laitoin ensimmäisiä joulujuttuja esille. Alotin kumminkin tosi rauhallisesti laittamalla vaan parit kynttilät mut pikkuhiljaa laittelen enemmän tässä kunhan joulukuu lähestyy. Kohta meillä on varmaan kolme joulukuusta ja ainakin kymmenet jouluvalot.. No ei ehkä sentään mutta ei paljoa varmaan puutu kun oon niin jouluhullu! Mut eipä siinä mitään vikaa ole, ainoa huono puoli tässä ylikoristelemisessa on sitten se loppiainen kun joutuu keräämään kaikki pois ja ei millään jaksais kun niitä on niin paljon ja muutenkin on ihan ähkyssä vielä jouluruuista ja konvehdeista. Mut se on vaan pieni haittapuoli onneksi!
                         Ollut kyllä niin inhottava ilma vaan et ei päästy ulkoilemaan mut ollaan sitten möllötetty sisällä ja syöty omenapiirakkaa ja hyviä pihvejä pyhäinpäivän kunniaksi. Harmittaa kyllä vähän toi ilma, ois ollu niin ihana lähtee Hietsun hautausmaalle katteleen sitä kynttilämerta illalla mut ei siitä kyllä tolla säällä ois voinu nauttia niin paljon. Onneksi Nona, yksi pikkuneidin tulevista kummeista jaksoi liikkua ulos säästä huolimatta ja kävi moikkailemassa meitä tänään ja oli ihan hämmentynyt kuinka paljon neiti onkaan kasvanut! Viimeksi kun Nona kävi katsomassa pikkuista niin ikää taisi olla vajaa kuukausi ja nyt yhtäkkiä ihan parissa viikossa neiti on  muuttunut ihan hirveän paljon seurallisemmaksi ja isommaksi pikkuneidiksi.

Laitoin olkkarin pöydälle ihania punaisia tuoksutuikkuja, noi tuoksuu joillekin marjoille.

Sit kans tollanen jouluinen ostoslista -vihko jossa on magneetti, en muista mistä ton löysin mut toi on  just hyvä nii voi kirjotella joulu-ostoksia muistiin!
 Tossa seinällä on tollanen meidän alueen asukastalon viikko-ohjelma ja siel ois keskiviikkosin ainakin minimuskari joka on 2-5kk ikäsille vauvoille ja aattelin et voitais käydä itte parin viikon päästä siellä koittamassa et millasta se on kunhan neiti ensin täyttää sen 2kk! Sit tuolla on kans vauvakahvilaa ja vaikka mitä muuta ohjelmaa lapsiperheille joka päivä, pitäis mennä käymään mut en oo vaan vielä saanu aikaseksi. Naurettavaa sinänsä koska toi asukastalo sijaitsee meidän viereisessä pihassa. Mut onneksi tässä ei oo mikään kiire mihinkään eikä toi talo tosta häviä. Enköhän mä jossain vaiheessa mee sinne, ois ihan mukava tutustua oman alueen äiteihin. Millasia kokemuksia teillä on vauvaharrastuksista? Ootteko käyny vauvakahviloissa tai -muskareissa tai onko teillä jotain muitakin hyviä harrastusvinkkejä? Mä haluaisin kans kauheesti joskus koittaa Baby Pilatesta tai Baby bailatinoo, onko kellään niistä kokemusta? Vauvauintiin mä ainakin haluan sitten mennä neidin kanssa, siitä oon kuullu pelkästään positiivisia kokemuksia ja muutenkin pikkuinen näyttää viihtyvän vedessä. Ja en mä aio kaikkia mahdollisia harrastuksia meille haalia mut joku yhteinen äiti-vauvaharrastus ois kiva!

Pikkusen takajeejee on kasvanu ihan  hulluna! :D


Kummitäti ja meidän pikkuamppari ku on keltasta ja mustaa päällä! :D
Nyt mä alan kattoon Oton kans leffaa ja syömään vielä yhden palan omppupiirakkaa, hauskaa viikonloppua kaikille ihanille!♥

43 kommenttia:

  1. Mua ärsyttää eniten se kun ihmiset tulee valittamaan sun (yleensäkki bloggareitten) tekemisistä "ei noin saa tehä". Ite sä lasta siellä kasvatat ja kasvatat sen just niinkun haluut. Mun mielest on ihan ok jos annat tyttös kattoo tunnin teletappeja vaikka joka päivä, koska hän ei ole mun lapsi. Tää ei ollu mikään haukkumiskommentti, toivottavasti ymmärsit pointin! (: Tyttö kasvaa kovaa vauhtia ja oon niiin sulonen! :)

    VastaaPoista
  2. moikka! sun blogis on ihana ja tätä on piristävää lukee joka päivä. mäkään en oikee ymmärrä tota teletappi juttua miten jotkut tulee valittamaan siitä, mä ainaki ymmärän sen täysin! en taho olla mitenkää kamala, enkä yritä mitenkää alentaa sun jotain juttua, mutta noi kynttilät hämäs mua, ihan varmaa sen takii koska meiän taloudessa niitä ei saa polttaa tulipalo vaaran takia :D oon vissiinki nytte joku yllätys tarkka kynttilöitte takii, thanks for my dad :s mut jossai tila/inno (sisustus ohjelmassa kuitenki) on joskussa mainittu jos tuikku kynttilät on lähekkäin ne voi leimahtaa yhessä kuulemma isoon tuleen ja se voi äkkiä levitä johonkin huonekaluun ja siitä taas tulipaloon. en tiiä onko tossa perää, mutta päätinpä kuitenki kertoa tän mun kuulemani, ettei teille kävis mitään asunnon palamista , mikä tossa varmaa onki todella pieni mahdollisuus, mutta se pienenmoinenki mahollisuus voi tapahtua!
    Tsemppiä sulle noitten kamalien negatiivisten anonyymien kanssa!

    VastaaPoista
  3. Hui, en yleensä stalkkaile pahemmin muiden kommentteja, mutta nyt oli pakko käydä vilkaisemassa niitä "tv:n katselu kritiikkejä". Aika vahvoja mielipiteitä asiasta sait vastaan. Uskon ja tiedän, että haluat vain pikkuisesi parasta (kuten jokainen vanhempi;)).
    Olen kyllä itse sitä mieltä, että et ole tehnyt mitään väärää. Tsemppiä ! :)

    VastaaPoista
  4. NO HUHHUH kyl on taas keksitty asia mistä naputtaa. :D:D Siis mun mieles ei edes käyny tommosta ku luin sitä sun edellistä postausta! Ajattelin vaa et onpas suloista ku neiti oli niin "tohkeissaan" teletapeista.

    Älä muru välitä tommosista, kyllä varmaa jokanen järkevä yksilö tajuaa että oot just paras äiti teidän pienelle ja et oo todellakaa tehny mitää väärää. :( <3

    VastaaPoista
  5. tulee jotenki inhottava fiilis ku joudut puolustelemaan tommosta asiaa blogissas, ihan ku oisit tehny jotain todella pahaaki vaikka et ole, ajattelit teiän pikkuneidin parasta. oot ihana!

    VastaaPoista
  6. Laura: Ymmärsin pointin ja olen tismalleen samaa mieltä sun kanssa! Ja toi on kyllä kasvanu jo niin paljon, pelottaa ihan kuin nopeesti aika menee! :D

    Anonyymi 0.17: Kiva että pidät blogista, ihana kuulla :)♥ Ja joo muaki pelottaa aina jos poltan kynttilöitä et ne sytyttää tulipalon ja mäki oon lukenu tosta tuikkujen polttamiseen liittyvästä riskistä! En mä noita kyllä varmaan polta silleen et ne on noin lähekkäin ku en muutenkaa haluu tuhlata noita kaikkia kerralla XD Varmaan muutama poltetaan kerrallaan aina :) Ja kiitos huolenpidosta! :)

    Minttujohanna: Kiitos kommentistasi :) Ja juuri sitähän mä haluan nimenomaan, pikkuneiti on kaikkein tärkein :)

    Karo: No en mäkää kyl aatellu että tästä tämmönen meteli nousis :DD Ja nii mäki aattelin vaa et se on söpö ku se on nimenomaan niin tohkeissaan :D Mut oot Karo ihana ja susta tulee maailman paras äiti teidän pikkuneidille♥ :)

    VastaaPoista
  7. Anonyymi 0.56: Muakin vähän harmittaa että tästä tuli näin iso juttu, mut ei sille enää voi mitään.. Kiitos paljon♥ :)

    VastaaPoista
  8. Tiedän äitejä, jotka narkkaavat, tiedän äitejä jotka juovat liian paljon, tiedän äitejä jotka huutavat ja hakkaavat puolustuskyvytöntä pienokaista. Ihmiset hei, Teletappien tuijottamisessa ei ole mitään pahaa, siitä, että lapsi joskus katselee lempiohjelmiaan isompanakin, katsommehan mekin. On olemassa huonoja äitejä paljonkin, mutta Iina ei ole sellainen. En tunne sinua yhtään, luen vain blogiasi, mutta huomaan että olet todella iloinen ja rakkautta täynnä oleva ihminen.. Älä välitä muiden kommenteista jos he tahtovat vain nälviä ja olla pikkumaisia, sinä olet äiti kauniille lapsellesi ja sinä tiedät kuinka kasvatat hänet. :)

    VastaaPoista
  9. Tästä maailmasta löytyy uskomattoman paljon ihmisiä, jotka itse ovat omasta mielestään muita parempia, jotka kasvattavat lapsensa paremmin kuin muut ja joiden lapsetkin ovat tietenkin paljon parempia kuin muiden lapset. Antaa heidän olla omassa paremmuudessaan ihan kaikessa rauhassa :) Et ole tehnyt mitään väärää ja vaikutat parhaimmalta mahdolliselta äidiltä pienelle prinsessalle. Kaikkea hyvää teille, pitkästä aikaa löysin blogin joka on todellakin lukemisen arvoinen! :)

    VastaaPoista
  10. Joopa joo, sais jokainen vaan puuttua omiin tekemisiin/tekemättä jättämisiin... Aivan älytöntä!
    Mä oon kans ollu niin huono äiti et ostanu pojille teletapit, puuha petet, disneyt yms. videot että jos tulee hetki et on pakko saada joku oma juttu tehtyä, on lapsella ollut jotain "tekemistä".
    kunnon poikia niistä on kasvanut vaikka onkin saanut katsella päivittäin lasten ohjelmia. Ei ole älyllisesti jälkeenjäänyt kukaan - yks oppi lukemaan 5v ja on tällä hetkellä fiksumpi kuin moni teini - tietoa löytyy kaikesta maan ja taivaan välillä.
    Mut tää on just tätä! Katsokoon jokainen peiliin ja heittäköön ensimmäisen kiven vasta kun voi sanoa omasta elämästään ettei siellä ole mitään "epäkohtaa" lapsen kasvatuksessa ;) Kukaan äiti ei ole niin täydellinen etteikö jostain "sanottavaa" löytyisi...

    Ei siis kannata välittää turhantärkeiden jutuista!

    VastaaPoista
  11. Mäkin ajattelin eilen sun postausta lukiessani, et ompas söpöä, miten teidän tyttö jakso keskittyä teletappeihin! Mä ainakin aion näyttää tulevalle lapselleni muumeja, kun haluan. Kivittäkää ihmeessä ;---) jaiks!

    VastaaPoista
  12. Anonyymi kirjoitti...
    Tiedän äitejä, jotka narkkaavat, tiedän äitejä jotka juovat liian paljon, tiedän äitejä jotka huutavat ja hakkaavat puolustuskyvytöntä pienokaista. Ihmiset hei, Teletappien tuijottamisessa ei ole mitään pahaa, siitä, että lapsi joskus katselee lempiohjelmiaan isompanakin, katsommehan mekin. On olemassa huonoja äitejä paljonkin, mutta Iina ei ole sellainen. En tunne sinua yhtään, luen vain blogiasi, mutta huomaan että olet todella iloinen ja rakkautta täynnä oleva ihminen.. Älä välitä muiden kommenteista jos he tahtovat vain nälviä ja olla pikkumaisia, sinä olet äiti kauniille lapsellesi ja sinä tiedät kuinka kasvatat hänet. :)

    ^Samaa mieltä kyseisen anonyymin kanssa ja aivan loistava vertaus Iina siihen nakkikohuun! :---D Äh, ei kannata välittää! Asia olisi ihan eri, jos teijän vauva katselisi jatkuvalla syötöllä noita teletappeja, mutta halooo! Kyllä mä voin myöntää, että ton edellisen postauksen kuvat eka katsottuani olin vähän, että OHO, mutta kun luin tekstin, niin homma olikin ihan selvä enkä mä nähnytkään siinä mitään väärää. :--) Jotkut vaan vetää ihmeellisiä ylireagointeja asiasta kuin asiasta ja viljelevät aivopieruja, ei niistä kannata välittää.

    VastaaPoista
  13. Sitä mä en ymmärrä että tuolla joku kauhisteli lapsen Smurffien kuuntelu - tai ylipäätään musiikin kuuntelua. Se nyt ei todellakaan ole lapselle haitaksi, on se musiikki sitte JVGtä tai Mozartia. Mutta ymmärrän tuon totuuden siemenen muutaman kommentoijan takaa, sillä aistiärsykkeiden liiallisella määrällä on tutkitusti yhteyttä pakkoliikkeisiin ja epilepsiaan. Yksissään telkkari/tietokonehan tätä nyt ei saa aikaan ja määrälläkin on varmaan hiukan
    tässä tekemistä asian suhteen ;) Ja mä voin myös myöntää, että kyllä meillä Ilias katselee välillä mun kanssa telkkarista uutisia tai muuta. Mutta joo,maalaisjärki kun tuntuu puuttuvan niin monelta nykypäivän vanhemmalta että mua ihan hirvittää :D

    VastaaPoista
  14. huomenta! no jo on saanut ihmiset taas valittamisen aiheen :D no kaipa mäki oon sitte huono äiti kun poika on saanut kattoa teletappeja ja pikkukakkosta! älä iina tuu sit vaa missää vaiheessa sanomaan että tyttö kuuli radiosta vahingossa petriä :DD hohhoo, jätä vaan omaa arvoon noi ihmiset, tyttö on sinun ja oton oma ja ei kenenkään muun! te teette valinnat kasvatuksen ja kaiken muunkin suhteen, ei muilla ole siihen mitään sanomista! Ihanaa kun tulee joulu, en oo viel viittiny laittaa kynttelikköä ja pikkuenkeleitä ikkunaaan kun ei tota luntakaa viel näy :/ kovasti tekis mieli jo laittaa :) joululahjoja on jo muutama ostettu! ja vielä noista harrastuksista, nii ei täällä lahden suunnalla oo mitää kivaa oikein muutaku uinti ja muskari, muskari oli jo täynnä eikä päästy :/ vauvajumppaa kuulemma on yhdessä paikassa mutta en tiiä jaksanko enää tota mun jötkälettä nostella :D kun lähentelee poika kovaa vauhtia jo vuoden ikää <3 jaksamista iina teille <3 uutta postausta odotellessa!

    VastaaPoista
  15. Mistä ne ihmiset keksiiki näitä valituksen aiheita!
    Minä alotin jo lokakuussa joulukoristeiden laiton ja lisää on tulossa.. :D

    VastaaPoista
  16. Kiitos kivasta blogista, olen varmaan jo hiukan liian iäkäs lukija, mutta ehkä se ei haittaa ;) Itselläni on 3 lasta (6v 4 v ja 3 kk vauva). Tuosta teletappikirjoituksesta ajattelin että voi kauhia tulee varmasti paljon kurjaa palautetta. Itse olen pitkät päivät kotona yksin, mies käy töissä naapurikaupungissä joten 7-17.30 ollaan lasten kanssa keskenään. Itse olen aikaisemmin ollut kiihkeä ja jyrkkä television suhteen, kuten monen muunkin asian suhteen... ;) ehkä ikä ja aika on tehnyt tehtävänsä. Itse annan lasten katsoa telkkaria suunnitellusti, juuri sellaisissa tilanteissa kun tarvitsen "apua" arjessa selviämiseen. Näitä hetkiä tulee jokaiselle ja jokainen jonkin selviytymisen keinon valitsee. Omat lapseni ovat televion katselemisesta huolimatta vallan tavallisia ja myös melko hyvin käyttäytyviä. Itse ajattelen että ei se ½-1h päivässä lasta pilaa vaan tärkeämpää on mitä tehdään muu aika.
    Hienoa lukea miten hyvin olette pikkuisen kanssa päässeet arkeen kiinni. Te olette lapsenne vanhemmat ja teillä on oikeus päättää mitä te lapsenne kanssa teette. Sanoisin että kokeiltaa monia juttuja sieltä löytyy se teidän arkeenne sopia rytmi ja toiminta!

    Äiti 79

    VastaaPoista
  17. ei voi olla totta oikeesti et yhdestä kerrasta jos lapsi vähän katselee ni tulee tollainen haloo :/ en tajua kyllä kaikkia ihmisiä :D Voi ku pikkunen kasvaa nii hirjaa vauhtia, ihana! <3 AINII JA NOI KYNTTILÄT rakastan kynttilöitä!

    VastaaPoista
  18. Ainahan nuo keksivät jotain mistä valittaa :D Eiköhän jokainen itse päätä katsooko lapsi lastenohjelmia/kuinka paljon vai eikö katso ollenkaan :) myönnän kyllä että meillä on katottu lastenohjelmia pienestä asti ja vieläkin ne pyörii melkeen koko päivän tuossa, mutta ei niitä katella kun sivu silmällä. Samalla leikitään :) On sitten niitä harvoja ohjelmia (teletapit, hoplaa) mitä Iida oikein keskittyy kattomaan, enkä nää siinä mitään pahaa?
    Että et kyllä ole millään tavalla huono äiti vaikka pikkunen kattoisin joka päivä pikkusen lastenohjelmia <3

    Niin ja noista harrastuksista niin mä kyllä suosittelen jotain jumppaa vauvankanssa, mä tykkään ainakin ihan hirmusesti ja iida myös :) Ja vaikka siitä itse jumppaamisesta ei aina tuu mitään, niin on kiva nähä muita äitejä ja lapset saaa nähä muita lapsia, sehän siinä nyt onkin tärkeintä :)

    VastaaPoista
  19. Höh :( Aina jostain näköjää pitää löytyy valittamisen aihetta! Ärsyttää muaki >:(
    Mutta ihania kuvia taas pikkusesta! ♥ <3 (:
    Ja söpön näkönen kynttiläasetelma (: Ite kyl tykkään joulussa yhestä asiasta, joulukuusen koristelun ja perheen yhessä olon lisäks, kynttilöistä! Ne on ihana lisä pimeisiin ja kylmiin talvi-iltoihi ♥ Ja tuoksukynttilöitä meil ei oo koska koko perhe on allerginen... :(

    VastaaPoista
  20. En jaksanu lukee tästä tai edellisestä kommentteja mut mä arvasin heti ku luin sen Teletappi postauksen, et jotkut hysteerikot hyökkää sun kimppuun. Meillä on pieni koti, joten poika oli väkisinkin vauvanakin olkkarissa niin et näki tv:n. Ihan normaali toi on :)

    VastaaPoista
  21. Mä olen pahoillani, jos sulle tuli mun kommentista kauheen paha mieli kun en sitä ihan ajanut takaa. En mä tahtonut arvostella sun äidillisiä skillsejä vaan lähinnä muistuttaa noista jutuista. Mulle urpolle itselleni noi suositukset tuli nimittäin ihan puun takaa enkä ollut ajatellut tuota telkkarinkatselua sillä tavalla ennen kuin luin noita tutkimustuloksia. Mutta joo, asia mitä luultavimmin loppuunkäsitelty nyt ja aion jatkaa blogisi lukemista ja vaikkapa kommentoida hiukan kivempiakin asioita. :)

    VastaaPoista
  22. Älä välitä, se on ihan sama mitä tekee tai ei tee jne niin aina on jollain valittamista :) Ei sun tyttös tosta pilalle mene :D Tiedän moniakin joilla pienet lapset on telkkaria joskus katsonut eikä siitä oo mitään kamalia haittavaikutuksia tullut :) Osa ihmisistä vaan menee ihan hysteeriseks kun näitä miljoonia tutkimuksia on kaikesta tehty ja niiden elämä menee niiden tutkimustulosten perusteella :) Teet vaan niinkun ite haluut, muiden mielipiteistä välittämättä :)

    VastaaPoista
  23. Haha, ns. "superäidit" jotka eivät tee "ikinä" mokia lastensa kanssa taisi vähän innostua ja ottaa yhden blogikirjoituksen kuittailtavaksi.

    Naurettavaa! Ylipäätänsä nää nykypäivän superäidit joista on kirjoiteltu mediassa, saa mut nauramaan kuoliaaksi itseni. Kaikki pitäisi olla lapsilta kiellettyä niin muumit, kuin jotkut satukirjat.

    Silloin kun minä olin pieni, me katsottiin muumeja ja meille luettiin pikkuveljen kanssa rankkoja satuja. Molemmista tuli ihan ihmisiä!

    Ei kannata välittää mitä muut mammelit puhuu. Vaikka sun suloinen tyttösi ei ole ehkä vielä telkkarin saatika kirjojen lukemisiässä niin en tulis sanomaan että sä oot nyt tehnyt jotain väärin (toisaalta mulla ei oo vielä omia lapsia). En todellakaan. Uskon että oot yhtä hyvä, ihana ja paras äiti kuin kuka tahanda äiti omalle lapselleen.

    VastaaPoista
  24. mua ihan nauratti kyllä kun kävin lukemassa noita edellisen postauksen kommentteja. höpöhöpö, ymmärrän ettei varmasti oo terveellistä joka päivä katsoo mutta ei se paha tee kenellekkään. just juttelin äitin kanssa, kyselen siltä aina ihan innoissani mielipiteitä kaikista mitkä ja askarruttamaan sun blogissa :D niin hänkin sanoi että höpöhöpö jotkit epilepsiat ja keskushermostohäiriöt. kuulemma isosisko on parin kuun ikäsenä kattonu kauniita ja rohkeita äitin kanssa :D

    musiikki tekee vaan hyvää lapselle : ) ainahan kehotetaan laulamaan ja kuuntelemaan musiikkia jo syntymättömälle lapselle.

    oot varmasti huippumami !

    VastaaPoista
  25. joo älä välitä negatiivisista kommenteista ja sellasista jotka yrittää neuvoo/käskee et mitä sun pitää ja ei pidä tehdä OMAN lapsen kanssa! sulla on kummiski enemmän positiivisia lukijoita ja faneja :) kuten minä! ;D

    VastaaPoista
  26. Haha näkisit mut naaman nyt,mä luulin et teletappi asia liitty jotenki siihen et pikkutyttö alko tekee jotai muutaki katsoessaa teletappei :D ei toi todellakaa tee sust huonoa äitiä,herranjumala näitä ihmisiä ja musta alkoi tuntuu jopa kurjalt lukee sun puolustustekstii koska ei sun tota olis tarvinu puolustaa,kyl täysjärkiset ihmiset tajuu että teillä toi ei oo kokoaikaista? Mäki vaan lukiessani edellisen merkinnän olin sillee "aww söpöä". Mutjoo,stemppiä sinne :)

    VastaaPoista
  27. Voi että tuo pikkunen on hirmu sulonen! (: Ja oon kans aivan samaa mieltä muiden kanssa että se on ihan vaan sun oma asiasi eikä muiden sun lapsenkasvatukseen tarvitse puuttua. =)

    VastaaPoista
  28. Oikeesti, teidän lapsi on teidän lapsi, ei näiden lukijoiden, ja jos haluatte näyttää sille teletappeja, niin se on teidän asia. En tajuu miten ihmiset on vetäny kauheet kilarit tollasesta! Sä oot kuitenkin sen verran aikuinen ja välität lapsestasi enemmän kuin muusta, joten tuskin sä haluat sille tieten tahtoen aiheuttaa mitään ns.harmia. Ja kun oot kertonut että raskausajallakin sä välttelit kaikkia niitä ruokia, joita ei suositella syömään, niin siinä vaiheessa viimeistään kaikille pitäisi olla selvää että sä olet hyvä äiti. Hauskaa joulun odotusta teille! (:

    VastaaPoista
  29. oi teidän nyytti on aivan äärettömän ihana ja noi on ihania noi kaikki vaatteet ! Sun ei todellakaan tarvii välittää tollasesta koska kaikkein tärkeintä on se et sää ite tiedät et sää teet kaikkes lapsesi eteen ! oot ihana :) !

    VastaaPoista
  30. Kurja kyllä, kun aina lyötyy näitä "täydellisiä äitejä" jotka ei ikinä tee mitään väärää vaan he aina vaan toimii oikeella tapaa. Muissakin asiassa kun nyt just tässä teletappi jutussa, jotkut ei vaan voi ymmärtää sitä että tapoja on monia, lapset on erilaisia ja jokainen muokkaa itelleen ne omat tyylinsä toimia ja sitten jotkut ymmärtää vaan sen oman tapansa ja muut on väärin :(

    Mä olisin halunnu mennä Joonan kanssa muskariin, mutta en sitten ikinä saanu aikaseks. Harmittaa kun en aikasemmin ees seurannu mitä vauva-ohjelmaa täällä olis, nyt vasta joku ehkä n.3kk sitten ollaan alettu käymään kerhossa sillon tällön, keskiviikkosin aina avoimessa päiväkodissa ja maanantaisin temppuradalla.
    Voin suositella varsinkin sitten kun lapsi on taaperoikänen ja jos ite vielä on kotona lapsen kanssa, että ehdottomasti kannattaa käydä josssain harrastuksessa mikä itestä tuntuu mukavalta :) Mulla itellä ainakin alko jo vähän seinät kaatuun päälle ku oon ollu näin kauan kotona, niin oli kiva kun sai vähän uudenlaista viikkorytmiä ja vaihtelua kotona oloon, vaikka tässäkin toki riippuu paljon ihmisestä kuka tykkää mistäkin.

    VastaaPoista
  31. Mut voi ihan vapaasti kivittää, mutta meillä Karri toljottaa kyllä telkkaria joka päivä. Ja en kyllä usko että siitä tulee jotenkin huono ihminen sen takia :D Sitten kun se alkaa ymmärtää asioita, niin tietenkin rajoitetaan tuota telkkua, mutta tällähetkellä katsokoot mun puolesta jos se hänelle niin suurta hupia on.

    VastaaPoista
  32. En tiedä onko kukaan muu sanonut sulle jo tästä, mutta kuitenkin. Tein pienen löydön :D Epäilyt heräs, kun selasin erästä vauvablogia ja yks kuva oli selkeesti muokattu (pää liitetty vartaloon).

    No meikähän sun innokkaana lukijana tajus, että "heeei toihan on Iina! ihan varmana on!". Noh, tein vähän vakoiluja ja johtopäätöksiä: ja kyllä! Sun kroppahan se siinä kuvassa oli, jonkun teinin päähän liitettynä.

    TÄSSÄ EPÄILTY:
    http://jenny-meandmylife.blogspot.com/2011/11/ei-mul-muuta.html#comments

    JA TÄSSÄ ALKUPERÄINEN KUVA:
    http://couturecouturee.blogspot.com/2011/08/kirppisloytoja-ja-masupaivitysta.html

    Kuva on vaan käännetty toisin päin ja laitettu mustavalkoseks. Tosi ovelaa, ihan ku tällänen mestarietsivä ei tollasia tajuais :D

    No mutta anyways, kunhan ajattelin ilmottaa! Kuka sairas oikeesti liittää jonkun muun pään jonkun toisen vartaloon ja esittää olevansa tuore äiti?!?!

    Kaikenlaisia ihmisiä sitä löytyykin... :D Kaikkea hyvää sulle, Otolle ja eritysesti pikkuselle :)♥

    VastaaPoista
  33. Kävin katsomassa tuon edellesen anon laittaman linkin ja voi elämä oikeesti! :D
    Ja nyt se on muuten poistanu bloginsa.

    Ja nyt vielä tuosta telkkarin katselu asiasta, lapset eivät millään muotoa siitä vahingoitu jos KERRAN katsovat teletappeja!

    Pikkuneiti on ihana! Ei millään malttaisi odottaa, että kuulee nimen. Ja tuo kuva jossa on pikkuisen takajeejee on aivan mahdottoman suloinen kuva! :)

    VastaaPoista
  34. OOn tuo edellinen, ei se ollukkaan poistanu koko blogia, vaan ainoostaan sen merkinnän jossa oli Iinan vartalo. Eiköhän se jotain kerro.

    ja hei muuten, etkö enää ollenkaan käy tuola formspringissä kun et oo kahteen kuukauteen vastannu sielä kysymksiin? :)

    VastaaPoista
  35. Moi muru ! Ei sustakaan hullumpi oo kasvanut, vaikka ihan vauvasta asti olet katsellut mun kaa kaunareita...
    Ei vainen, nukuit aina mun masulla pikkupäikkäreitä kun kaunarit alko, ja heräilit sitten kun ne loppu. Lastenohjelmia aloit katsomaan joskus parin vuoden iästä, mutta musiikkia olet kuunnellut aina, ja pidät siitä edelleen.
    Tavallaan ymmärrän noita kommentteja tosta telkkarin vaaroista pienille, mutta ehkä ne olis just voinut kommentoida siten, että eihän yks kerta mitään, kunhan ei jatkuvasti.
    Pieni on taas niin ihanan näköinen ja suloinen, voi että mulla on kova ikävä ! Terkkuja teille kaikille ja isot pusuhalit pienelle ! <3

    VastaaPoista
  36. Mää oon ihan alusta asti lukenu sun blogia. Aluksi luulin sua aivan erilaiseksi, mutta nyt kyllä on muuttunu käsitys täysin susta. Huippu tyyppi oot ja aivan ihana tuo teijän pallero!:> mukava lukia tätä blogia, joka päivä katon jos oisit jotaki laittanu. kaikkea hyvää teille:)

    VastaaPoista
  37. Tuo kyseinen bloggaaja vaihtoi vaan osoitettaan, löysin tämän http://jennyy-meandmylife.blogspot.com/

    terveisin toinen salapoliisi :P

    VastaaPoista
  38. Anonyymi 1.11: Voi kiitos, ihana kommentti ja niin kauniisti sanottu♥ Ihanaa että jaksoit kommentoida ja piristää :)

    Marienna: Oi että, kiva et tykkäät mun blogista :) Kiitos paljon♥ Kaikkea hyvää myös sulle♥ :)

    Piijuli: No niin se munkin mielestä on et omista asioista vaan kantsii huolehtia ellei sitten kysytä erikseen neuvoa :) Ja varmasti kasvaa fiksuja lapsia vaikka välillä muutaman puuha pete -pätkän kattookin :D Oon ihan samaa mieltä sun kanssa :) Kiva että kommentoit, saa kommentoida useemminki! :)♥ Hyvää joulunodotusta!

    Mirka: Haha no sepä se pointti noissa kuvissa olikin et kuinka söpösti se keskitty, ei se että meidän lapsi tuijottaa jatkuvasti teletappeja :D Ja mä en ainakaan kivitä ketään muumien takia, muumit on just jees! :D

    Essi: No mulla tuli ihan mieleen ne nitraattinakit vai mitä ne oli XD Ja joo on kyllä tullu huomattua että monet ylireagoi kyllä pahasti kommentoidessaan postauksia, ei niistä kannata välittää mut kyllä siinä pakostakin tulee semmonen olo et pitää puolustautua :D

    Aniina: Joo toi musiikkijuttu meni kyllä mun mielestä jo niin yli :D Lapsethan rakastaa musiikkia! Ja nii mäki oon lukenu just siitä et ei saa olla liikaa aistiärsykkeitä ja kattonu dokumentinkin mut se kyllä varmastit tarkottaa jatkuvaa altistusta enemmän kun satunnaista kuten sanoitkin :) Muakin hirvittää se että kauhistellaan vaan heti niin paljon eikä ajatella loppuun asti, maalaisjärki on tosiaan usein kateissa :D

    Minna: Voi kiitos Minna, ihana piristävä kommentti♥ :) Ja niinhän se on että jokainen vanhempi kasvattaa lapsensa juuri niinkuin haluaa eikä toisilla siihen ole sanomista.. Meilläkin odotellaan sitä et lumi tulis nii viittis laittaa jouluvalot ja kynttelikön ikkunaan, tää on niin inhottavaa tää sateinen ja harmaa ilma kokoajan.. Joululahjoja ei oo meillä viel hankittu mutta onneksi tässä on vielä vähän aikaa :) Ja voi että, teillä kävi sit huono tuuri noiden harrastusten kanssa :/ Täällä tuntuu olevan oikeen ylitarjontaa ja en osaa millään päättää et mitä me sitten oikeen alettais harrastamaan! :D Jaksamista teillekin ja ihanaa viikon alkua♥ :)

    Miljama: Jaa-a en kyllä tiedä :D Ja mäki kyllä alan pian laittamaan enemmänkin joulua, ois vaan kiva kun tulis lumi maahan nii ois talvisempi fiilis :)

    Äiti 79: No tuollaisissa tilanteissa se munkin mielestä on ok että lapsi katselee telkkaria :) Ja niinhän se on että vanhemmat ne siitä oman lapsen kasvatuksesta päättää eikä kukaan muu :) Kiitos paljon ihanan piristävästä kommentista ja saa kommentoida useemminkin! :)

    Fani: Niin tää asia kyl sai ihan naurettavan suuret mittasuhteet :DD Ja niin se kasvaa, se on jo iso pikkuneiti♥ Kynttilät on ihania, niinku säki! :)

    Ansku: No eihän tossa oo mitään pahaa että kattelee telkkaria sivusilmällä kun samalla kumminkin leikitään ym :) Ja niinpä, jokainen äiti/vanhemmat itse päättää :) Kiitos Ansku♥ Ja joku tollanen vauvajumppa ois kyllä niin jees! Ja mukava kuulla et siel tutustuu helposti myös muihin äiteihin ja lapsiin :)

    Aino: Kiitos paljon♥♥ Kynttilät on kyllä niin ihania! Ja meilläkään ei äidin luona ollu tuoksukynttilöitä ku äiti oli alleginen nii nykyää ostelen niitä ihan mielissään tänne ku voi ostaa! :D

    VastaaPoista
  39. Titti: No niin mäki arvasin et siitä jotain kommenttia tulee mut en tämmöstä ihan oottanu :D Ja varmasti on normaali poika, joidenkin mielestä lapsilta pitäis nykyään kieltää melkeen kaikki vaikka aina ennenkin on kasvanu ihan normaaleja lapsia vaikka onkin katottu telkkaria :)

    Noora: Juu eipä se mitään ja sun kommentti nyt muutenkin oli mukavimmasta ja asiallisimmasta päästä kritiikistä huolimatta :) Mukavaa että pysyt jatkossakin lukijana ja toivottavasti uskallat myös kommentoida jatkossakin! :)

    PienenTytönÄiti: Kiitos kommentista! :) Ja niin tiiän mäki monia normaaleja lapsia jotka on pienenä enemmän tai vähemmän telkkaria katsellu aina välillä :D Kyllä varmasti niissä tutkimuksissa on perää jos jatkuvasti altistaa lapsen tutkitulle asialle mut tuskimpa kukaan lapsestaan välittävä niin tekee :)

    Alma: Ihana että kommentoit! :)♥ Muakin naurattaa se miten lapsilta halutaan nykyään kieltää kaikki! Niin katoin mäki pienenä muumeja ja hopea nuolta ja ties mitä prätkähiiriä ja ihan normaali mäki taidan olla :D Kiitos Alma ihanasta kommentista ja muutenkin :)♥

    Chemicalle: Haha oot ihana ku juttelet sun äidinkin kaa mun blogista! :D Ja musiikki nimenomaan tekee hyvää lapsille, sitä mieltä mäkin oon! :) Kiitos paljon♥♥

    Anonyymi 12.17: Voi kiitos, kiva kuulla :)♥ Ja yritän olla välittämättä parhaani mukaan :D

    Kisu: No muaki vähän harmittaa et piti kirjottaa tollanen teksti ku yleensä mun blogi on pääosin aika positiivista luettavaa ja sit tuli tommonen valitusteksti :D Mut kiitos paljon♥ Ja nauratti kyllä muaki niitä kommentteja lukiessa! :D

    Wää: Onhan se meidän palleroinen♥ Ja niin, sitä mieltä mäki oon että vanhemmat niistä lapsen asioista päättää eikä muut :)

    Anonyymi 12.35: No nimenomaan, kukin huolehtikoon omasta lapsestaan :) Kiitos paljon ja hyvää joulunodotusta sinnekin päin♥ :)

    Anonyymi 13.41: Voi kiitos paljon, tulipa niin hyvä mieli♥ Kaikkea hyvää sulle ja oot itte ihana♥ :)

    Anna: No niinhän se on ja tuskinpa tää tulee ikinä tästä muuttumaan, aina löytyy ihmisiä jotka kokevat että kaikkien muiden kuin heidän oma tapansa toimia on väärä.. Mutta onneksi suurin osa ymmärtää :D Ja voi kun kiva et teillä on löytyny noin kivoja harrastuksia :) Mulla nyt ei vielä varsinaisesti kaadu seinät päälle mut yritän välttää sitä fiilistä kokonaan sillä et alotettais pian joku mukava harrastus :D Ja kiva et teillä on tollanen tietty rytmi et minä päivänä tehdään mitäkin :)

    Heiniboo: No en usko mäkään että tulee huono ihminen :D Enkä ainakaan mä aio sua kivittää! :D

    Anonyymi 16.26: Eipä ollu kukaan muu sanonu tosta vielä, kiitos että sanoit! Säälittäviä tolllaset ja todella sairas toi blogin kirjottaja kyllä... Kiitos ku jaksoit toimia salapoliisina! :D

    Anonyymi 18.28: Hahha joo toi on kyllä niin säälittävä toi ton keksityn blogin pitäjä :----D Mä en jaksa odottaa et saan paljastaa neidin nimen! Ja sillä on kyl nii söpö takajeejee nykyään :DD Ihana että kommentoit, kiitos♥

    Anonyymi 18.32: Aika noloa tosiaan et poisti vaan ton merkinnän missä mä olin :D Ja mä oon nyt pitäny taukoa formspringistä, sinne on kertyny niin paljon kysymyksiä että ihan hirvittää, en tiiä millon oikeen jaksaisin istua alas ja vastata kaikkiin :(

    Anne: Moi äiti♥ Ja nimenomaan! Kyllä mäki ymmärrän vaarat jatkuvassa toljottamisessa mut en kertaluontosessa kokeilussa nää mitään pahaa... Meilläki on sua kauhee ikävä kaikilla, onneksi ei oo enää kauan ristiäisiin. Oot paras äiti ja terkkuja♥

    VastaaPoista
  40. Kiva blogi ja mahdottoman suloinen pikkuneiti teillä! :) Seuraan ehdottomasti jatkossakin! Eikä kannata välittää vaikka jotkut keksii aina tulla pätemään kaikesta. :P

    VastaaPoista
  41. Voi ei, taidan lähteä johonkin kaappiin odottaan sitä epilepsian puhkeamista, pakkohan se on tulla mulle kun oon pennusta asti telkkaria kattonu varmaan päivittäin, ja kaikki tutkimuksethan on aina täysin aukottomasti oikeassa. Ai niin, ja pittää ottaa tuo tytärki mukaan, se kun on kattonu jo 3 päivän ikäisenä ensimmäisen kerran telkkaria, ja katsoo edelleen joka päivä leikkimatto kun on olohuoneessa ja ainakun selkänsä kääntää se on kerinny kierähtää jotenki sillai että näkee telkkarin. Onneks tää netti on pullollaan täydellisia äitejä, joiden täydelliset lapset ei ole koskaan täydellisessä pikkukodissaan joutuneet televisiota katsomaan tai nakkeja syömään :DD Kertovat sitten tämmösille tyhmemmillekin miten asiat on. Ihmisiä niistä muumien kanssa kasvaneistaki tulee. Eikä kaikkia tutkimuksia kannata niin mustavalkoisesti lukea, syön edelleen sipsejä vaikka nehän aiheuttaa syöpää, ja eiköhän ne allergiat ja astmatki ole enemmän geeneistä kiinni.

    VastaaPoista
  42. Anonyymi kirjoitti...
    tulee jotenki inhottava fiilis ku joudut puolustelemaan tommosta asiaa blogissas, ihan ku oisit tehny jotain todella pahaaki vaikka et ole, ajattelit teiän pikkuneidin parasta. oot ihana!

    ^ yhdyn tähän komenttiin sataprosenttisesti :D
    Tulee tommonen fiilis noista kommenteista niinku kaiken pitäs olla sellasta 'täydellistä' (mitä se ei ole), esim. sun pitää nykyään kasvattaa sun lapsi sukupuolineutraaliksi, ei saa enää edes tukistaa (vaikkei se ehkä tarpeellista olekaan, mutta ei siitä lapsen mielenterveys pilalle mene - ja joskus se lapsi ei vaan usko muuten) saatika muuta tämmöstä. Kattoo nyt noita nykylapsia jotka 8-vuotiaana notkuu Siwan pihalla juoden energiajuomia ja polttaa tupakkaa nii en haluu ees kuunnella niiden vanhempien kasvatusohjeita.. :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥