torstai 24. toukokuuta 2012

Toivepostaus: Ruokapostaus pt. 2

Oon tässä parin viikon ajan nyt kasannut semmosia reseptejä joita ei ennen oo täällä blogissa ollut ja nyt olis materiaalit ruokapostaus pt. kakkoseen valmiina! Näin kun kesä alkaa jo pikkuhiljaa olla täällä niin oon taas löytänyt mun kesäkurpitsainnostuksen ja siksi sitä on tungettuna aika moneen ruokaan. Mutta mikäs siinä, kesäkurpitsa on todella hyvää! Ja mä totean nyt jo tässä valmiiksi, että kyllä, meillä käytetään pahamaineisia marinoituja broilerinfileesuikaleita, koska mä (ja Ottokin) pidän niiden mausta. Tiara ei vielä toistaiseksi syö meidän kanssa samaa ruokaa, joten se on täysin mun oma henkilökohtainen häpeä mitä kakkaa mä mahalaukkuuni tungen. 
           Tiara syö tällä hetkellä kaiken korviketta lukuunottamatta luomuna, ja siksi oon myös itse pyrkinyt lisäämään jo näin valmiiksi meidän luomutuotteiden käyttöä, jotta meidänkin ruokavalio olis mahdollisimman terveellinen sitä ajatellen kun Tiara alkaa muutaman kuukauden kuluttua syödä samaa ruokaa meidän kanssa. Tällä hetkellä me ostetaan ainakin kananmunat, jogurtit, suurin osa vihanneksista ja hedelmistä, voi,  oliiviöljy, jauheliha ja suurin osa pastoista/makaroneista luomuna. Mä en usko että kykenen koskaan luopumaan täysin kamalista teollisista ruoka-aineista, limuista tai karkeista koska mä tykkään niistä vaan niin paljon, mutta Tiaran ruokavaliosta aion pitää parempaa huolta. 
         Siksipä aionkin tulevaisuudessa välttää vielä nykyistäkin enemmän einesten käyttöä ja keksiä sitten Tiaralle parempia ruokavaihtoehtoja jos joskus tulee tunne että itse on pakko saada valmiiksi marinoitua lihaa. En myöskään aio antaa Tiaralle edes maistiaisia limusta, karkeista, sipseistä, kekseistä tai jäätelöstä ennen kuin neiti niitä itse osaa pyytää (mihin toivottavasti menee vielä kauan aikaa). Ja sellaista mitä Tiara ei ole koskaan saanut, ei hän osaa kaivata joten luulisin vaikka xylitol -pastillien toimittavan herkkujen virkaa oikein loistavasti siihen asti että Tiara jossain lastenkutsuilla tutustuu lisäaineilla kyllästettyihin hedelmäkarkkeihin. En mä kumminkaan aio miksikään herkkupoliisiksi alkaa, että kyllä Tiarakin saa syödä isompana kakkua ja keksiä jos muutkin syö, mutta en aio niitä itse myöskään tuputtaa niin kauan kun Tiara ei ole niiden olemassaoloa itse älynnyt.

Helppo kesäkurpitsalasagnette





Puolikas kesäkurpitsa
1 sipuli
1 yksikyntinen valkosipuli
400g jauhelihaa
Lasagnetteainekset
3 dl maitoa
Juustoraastetta
(mausteita oman maun mukaan, itse lisäsin mm. chiliä, yrttejä ja tuoretta ruohosipulia)

Laita jauheliha pannulle paistumaan. Pilko sillä aikaa sipuli ja valkosipuli ja raasta kesäkurpitsa suikaleiksi. Lisää sipulit ja kesäkurpitsat pannulle ja paista hetki, jonka jälkeen lisää vesi, maito ja lasagnetteainekset paketin ohjeen mukaan. Lisää joukkoon vielä omat mausteet jos haluat. Voitele laakea vuoka ja kaada lasagnettemakaronit tasaisesti sinne. Tämän jälkeen lisää valmis lasagnettekastike ja sen päälle juustoraaste. Paista uunissa paketin ohjeen mukaan!

Kanapasta



300g hunajamarinoituja broilerinfileesuikaleita
1 banaanisalottisipuli
1 yksikyntinen valkosipuli
1 punainen paprika
ruohosipulia
1 tuore punainen chili
1 prk chilitomaattimurskaa
1/2 prk ruokakermaa
keitettyä pastaa 
(juustoraastetta)

Laita broilerinfileesuikaleet pannulle paistumaan ja pilko sillä aikaa sipulit ja vihannekset. Lisää pilkotut vihannekset ja sipulit pannulle ja freesaa hetki, tämän jälkeen lisää tomaattimurska ja ruokakerma. Anna lämmetä pannulla vielä hetki ja lisää mausteita oman maun mukaan. Tarjoile keitetyn pastan ja juustoraasteen kanssa!

Marinoidut kasvisvartaat, pippurijuustokepakot ja guacamole








Marinoidut kasvisvartaat
1 Kesäkurpitsa
2-3 eriväristä paprikaa
kirsikkatomaatteja 
herkkusieniä

Marinadi:
1dl extra neitsytoliiviöjyä
1 rkl balsamicoa
1/2 sitruunan mehu
1 rkl hunajaa 
1 yksikyntinen valkosipuli puristettuna
mustapippuria 
(ripaus sormisuolaa)

Sekoita kaikki marinadiainekset keskenään ja lisää pilkotut vihannekset. Anna marinoitua jääkaapissa,  mitä kauemmin sen parempi mutta vähintään tunti. Tämän jälkeen pujottele vihannekset kylmässä vedessä liotettuihin varrastikkuihin ja grillaa tai paista uunissa n. 15min

Pippurisulatejuustokebakot

400g jauhelihaa
2dl kermaviiliä
0,75dl korppujauhoja
1 ps välimeren valkosipulinen sipulikeitto -aineksia (blåband)
1 sipuli
1 yksikyntinen valkosipuli
6 pippurisulatejuustoviipaletta (arla ingman)
1 kananmuna

Pilko sipuli ja valkosipuli. Sekoita korppujauhot, sipulikeittoainekset ja kermaviili keskenään ja anna turvota hetki. Lisää joukkoon sipulit, valkosipulit ja jauheliha. Pilko sulatejuustoviipaleet pieneksi muruksi ja sekoita taikinan joukkoon. Lopuksi lisää kananmuna ja sekoita taikina tasaiseksi. Muotoile pötkylöiksi ja pujota vedessä liotetut varrastikut niiden sisään. Grillaa tai paista uunissa n. 20 minuuttia.

Guacamole

2 kypsää avokadoa
2dl kermaviiliä
1 punainen chili
6-10 kirsikkatomaattia
1 pieni shalottisipuli
1 yksikyntinen valkosipuli
1/2 sitruunan mehu
mustapippuria
ripaus suolaa
ripaus sokeria

Poista avokadoista siemenet ja koverra hedelmäliha kulhoon. Mössää avokadot haarukalla ja sekoita kermaviilin joukkoon. Lisää sitruunamehu. Pilko tomaatit, chilit ja sipulit niin pieneksi silpuksi kuin vain saat ja lisää mössön joukkoon. Purista valkosipuli ja lisää mausteet. Sekoita hyvin ja avot!


Pasta Carbonara


1 pkt pekonia
1 punasipuli
1 yksikyntinen valkosipuli
2dl ruokakermaa
100g juustoraastetta
1 kananmuna
ruohosipulia 
mustapippuria
täysjyväspagettia

Laita pekonit pannulle paistumaan ja pilko sillä aikaa sipulit. Pilko pekonit ja anna vielä paistua hetken sipulien seurana (itse leikkelen pekonit aina tyylikkäästi keittiösaksilla silpuksi suoraan pannulla). Sekoita ruokakerma, juustoraaste ja mustapippuri keskenään ja lisää pekoni-sipulipaistoksen joukkoon. Lisää vielä silputtua ruohosipulia antamaan väriä muuten niin harmaalle ruualle sekä riko kananmuna kastikkeen joukkoon.Tarjoile täysjyväspagetin ja parmesanin kanssa.

Kana-pekoni pastasalaatti


300g hunajamarinoituja broilerinfileesuikaleita
1 pkt pekonia
1 rasia kirsikkatomaatteja
1/2 kurkku
1 ps friseesalaattia
1 punasipuli tai banaanishalottisipuli
keitettyä pastaa (esim. pappardelle)
1/2 dl parmesania

Paista pekonit pannulla ja silppua pieneksi, lisää kanasuikaleet ja paista kypsäksi. Pilko paistamisen lomassa vihannekset, sipuli ja salaatti. Sekoita keitetty pasta, pekonit, kanat ja pilkotut vihannekset keskenään ja tarjoile salaatinkastikkeen kanssa.

Pecorino-tomaattipasta






400g naudanpaistijauhelihaa
1 punainen paprika
1/2 kesäkurpitsa
1 sipuli
1 yksikyntinen valkosipuli
1 punainen chili
50g Pecorino Romano -juustoa
1 prk paseerattua tomaattia
1 pieni pussi Cashew -pähkinöitä (ei suolattuja)
provencen yrttisekoitusta
mustapippuria
täysjyväspagettia
(rucolaa)
(suolaa)

Laita jauheliha pannulle paistumaan. Pilko sillä aikaa vihannekset, chili ja sipulit. Lisää ne pannulle, anna paistua jonkin aikaa. Raasta Pecorino -juusto pieneksi ja murskaa pähkinät pieneksi muruksi. Lisää paseerattu tomaatti, juusto ja pähkinämuru pannulle ja kuumenna viitisen minuuttia. Lisää mausteet ja tarjoile keitetyn spagetin ja rucolan kanssa.

Semmosia reseptejä! Toivottavasti tykkäsitte! Mä alan nyt siivoamaan ja sitten lähdetään Tirriskän kanssa pihalle keinumaan hetkeksi ennen kuin Otto tulee töistä kotiin. Ihanaa torstaipäivää kaikille!

89 kommenttia:

  1. moi, tuun teille syömään :D p.s. mulla ei oo mtn ruokaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah! :D Iina vääntää kyl harvinaisen kovat pöperöt, on aina jees tulla duunist himaan. \o/ Mut tule/tulkaa ihmeessä taas joskus. Puhuin miehes kaa eilen ja totesin sillekki et mul on nyt muutaman viikkoa vähän turhan kiireinen työrupeama, mut kattoo sit sen jälkeen. :D

      Poista
    2. Hahaa Kaisla tulkaa ihmees meille syömään XD<3 Ja Otto oot ihana murunen<3

      Poista
  2. Ihan hirveä nälkähän tässä tulee, eihän tää nyt ole reilua!! :D Et muuten ole harkinnut kokin uraa koskaan? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah aww :D! No ihanaa jos näytti/kuulosti hyvältä :D Ja oon mä sitä joskus miettinyt, mut mä tykkään tehdä ruokaa rauhassa ja rakkaudella ja kokeilla tuntuu olevan kauhea kiire aina :DD

      Poista
  3. Nam kuulostaapa kaikki todella hyviltä!! Täytyykin kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww kiitoksia! Kiva jos tästä oli jotain iloa :)

      Poista
  4. Mikä noissa marinoiduissa broilerin fileesuikaleissa niin kamalaa on? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mun mielestä ei mikään, mä tykkään valmisruuista ja lihapiirakoista ja nugeteista ja kalapuikoista ja kaikesta muustakin tommosesta mutta toisten mielestä niissä on kamalia lisäaineita ja esimerkiksi marinoidut lihavalmisteet on monien mielestä pahoja siksi koska sillä marinadilla pystyy peittelemään esim. valmisteen ikää ja koostumusta ja kaikkea. Valmiiksi marinoidut jutut on yleisesti ottaen huonolaatuisempia kuin marinoimattomat, vaikka ne maistuukin hyvälle. Ja mun mielestä sillä huonomalla laadulla ei ole niin paljon väliä kun mä niitä itte syön mut en mäkään niitä Tiaralle ehkä antais :D

      Poista
  5. hyviä ruokaideoita! :) Toi kanapasta on aika yksinkertasen kuulonen, ehkä mäkin jopa osaan tehä sitä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia! Ja joo se on tosi yksinkertanen, suosittelen kokeilemaan :D!

      Poista
  6. Tä sun blogin taso on laskenu tosi paljon. Ois kiva joskus lukee jotai iha niitä näitä, eikä vaan Tiarasta ja ruuasta. Ymmärrän kyl toki et nyt on Tiara ja se on iso osa teijä elämää, mut kuitenkin olis kiva et olis myös jotain meille ei-äideille täs blogissa. Tä oli ennen tosi hyvä ja oli paljon asiaa sun mielipiteistä ja muotiasiaa sun muuta, nyt tän on vaa vähän tällänen, enkä oikeen jaksa lukea edes noita tekstejä enään.. Ei pahalla, mutta usein kuitenkin bloggaajat pyytävät mielipiteitä blogista, niin tässä sitä nyt on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä arvostan sitä että sanot omalla nimelläsi mielipiteen, ja se on ihan ok jos sun mielestä mun blogin taso yleisesti on laskenut, MUTTA sen kyllä tosiaan huomaa että sä et oo tekstejä pahemmin lukenut, mä nimittäin vähän laskeskelin tämän kuukauden postauksia että kuinka moni niistä käsittelee Tiaraa/ruokaa ja kuinka moni jotain muuta ja tulin siihen tulokseen että lähes kaikki viime aikoina mun tekemät postaukset on jostain muusta pääasiassa kuin Tiarasta, esim vaatteista, kengistä, meikeistä, hiuksista ja vaikkapa mun Lontoon reissusta. Joten kysyisinkin sulta että mille perustat tuon että "ois kiva joskus lukee jotai iha niitä näitä, eikä vaan Tiarasta ja ruuasta"? Tässä on sulle vaikka ihan linkit niihin postauksiin jos on jotenkin vaikka sattunut menemään ohi koko tän kuun jutut:

      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/ostostsikko.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/toivepostaus-meidan-himppe.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/uusia-kuontaloita-ja-yllaripaketteja.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/uusia-ja-ensimmaisia.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/toivepostaus-paivani-videoina.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/toivepostaus-meitsi-maailmalla.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/toivepostaus-no-se-vaatekaappi.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/toivepostaus-mun-kengat-ja-asusteet.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/but-im-human-not-sandwich-yksi-vee.html
      http://couturecouturee.blogspot.com/2012/05/toivepostaus-tokotit-sorsselit.html

      Että jos vaikka käyt tutustumassa ensin noihin ja tuut sitten sanomaan mielipiteesi uudestaan :). Viimeaikoina mä nimenomaan oon tehnyt enemmän juttuja mun ei äiti -lukijoille joten nyt oli aika toteuttaa kovasti TOIVOTTU ruokapostaus sekä tietenkin juhlia mun rakkaan tyttäreni 8kk -päivää. Ja niin, no tietenkäänhän mä en ketään voi pakottaa mun blogia lukemaan, jos tuntuu ettei aihepiirit ja jutut enää kohtaa, se on valitettavaa jos niin on käynyt mutta mä aion jatkaa ihan samalla linjalla kuin tähänkin asti.

      Poista
    2. Voi jumalauta, mä oon lukenu sun blogias siitä lähtien ku sä oot tän perustanu ja mä kirjotin tohon ETTÄ EN TARKOITA PAHALLA, ja sä hyökkäät sieltä ku mikäki hyeena. Sä otit ton kommentin nyt täysin ittees, koska kirjotin sulle rakkaasta aiheesta, eli Tiarasta. Ja oi kyllä, mä olen joka postauksen katsonu ja silmäillyt, seuraan sua ihan bloggerin kautta kuten varmaan se jostain näätkin. Sä kirjotit paljon kivemmin aikoinaan ja sun blogis oli iha lemppari. Luin sitä mielummin ku mitään muuta :) No ei voi mitään, jos tä kommentti oli nyt susta asiaton. Sun vastaukses tuli musta asiattomaan sävyyn..

      Poista
    3. Mun mielestä mun vastauskommentti oli täysin asiallinen, ystävällinen ja perusteltu, mutta jos sä koet sen tuolla tavoin niin sille mä en voi mitään. Mä kirjoitan tätä blogia hyvin kirjavalle lukijakunnalle, ja kaikkia ei voi aina miellyttää enkä mä siihen pyrikään, tää on mun blogi ja mä postailen mulle itselleni läheisistä aihealueista ja kuten jo sanoin, jos ne ei enää kolahda niin silloin ei ole mikään pakko lukea niitä :)

      Poista
    4. Ystävällisesti et mun mielestä kirjottanut. No, aivan sama sitten :) Tuntuu vaan että edes asiallisesti kirjotetut palautteet ei oo tervetulleita.

      Poista
    5. Näin asiaa ulkopuolisen silmillä katsovana, mielestäni ilonan kysymys oli asiallisesti esitetty, mutta myös Iinan vastauskin. Vastaus oli perusteltu ja kysytty vielä tarkennukseksikin kysymys. Minkähänlaista vastausta ilona sitten odotit? Jäi vähän noista jälkimmäisistä kommenteista sellainen kuva että oikeen odotit Iinan hyökkäävän ja halusit nähdä asian niin.
      Faktahan on se että makuja on monia niinkuin lukijoitakin ja kaikkia ei voi miellyttää. Juurihan Iina teki paljon lukijoiden toivomia postauksia!
      Itse pidän nimenomaan näistä ruokaohjeista täällä, ei haittaa vaikka niitä olisi useamminkin ;) Ihan vaan vaikka yksi kerrallaankin riittää :)

      Poista
  7. Ihanan herkullisen näköisiä ruokia, etenkin toi kanapekonipasta-salaatti :)
    Mä mietin kanssa että mitä pahaa hunajabroilerisuikaleissa on? Onhan niissä toki suolaa ym. mausteita, mutta kyllähän ne naturellkanatkin pitää maustaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maustamattomassa broilerissa ei ole mitään ylimääräistä, mutta hunajamarinoiduissa pihveissä on mm. suolaa, glukoosia, maissitärkkelyssiirappia, stabilointiaineita (E450, E451), sakeuttamisaineita (ksantaanikumi, guarkumi), väriä (kurkumiini)."

      Ei kuulosta niin kovin luonnolliselta, kuin että itse maustaisi ja tietäisi tasan tarkkaan mitä niissä on. :)

      http://www.tiesydameen.fi/tuote?nimi=Kariniemen+Kananpojan+fileepihvi%2C+hunajamarinoitu&id=12319397

      Poista
    2. Mut ite maustettu ei oo koskaan nii hyvä ku kunnon valmis marinaadi. Säilyykin paremmin tosiaan ku lihassa mm. Suola valmiina, lisäksi se kypsyttää lihaa joten seon mureampaakin ku maustamaton

      Poista
    3. Niijoo ja jos makua mietitään nii ehdottimasti ostaa kana fileenä! Ite sit suikaloida.. Marinoituna tietenkin! Ei mulla haittaa jos siin marinadisaa on vähän kaikkea shittiä mukana ku se tekee siit lihasta vaa nii hyvää ;))

      Poista
    4. Niin no nämä on tietysti mielipidekysymyksiä. Mä itse tykkään enemmän maustaa itse, kun jotenkin noi valmismarinadit maistuu mun mielestä kaikki samalta, jolloin koko ruoka maistuu aina samalta vaikka mitä tekis. :)

      Poista
    5. Jos koko ruoka maistuu aina samalta vaikka mitä tekis niin on varmaan ruoan valmistajassa vika eikä siinä marinadissa. D:

      Poista
    6. Nää on just niitä mielipidekysymyksiä niinkuin Noorakin sanoi, toiset tykkää toisesta ja toiset toisesta, tärkeintä on varmaan että kukin on tyytyväinen omaan ruokavalioonsa ja tietoinen siitä mitä syö :D Marinoidussa ja marinoimattomassa lihassa on molemmissa puolensa, niin hyvät kuin huonotkin :) Ja Heyni: Kiitoksia, me tehtiin sitä pastasalaattia eilenkin kun alko tekemään niin mieli :D!

      Poista
  8. Näyttää niin nannalta! Nälkähän tässä tulee. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Sirkku! :D Kiva jos näyttää hyvältä :D!<3

      Poista
  9. Nam (: Kaikenlaisia hyviä ideoita, noistahan pitää muutamaa oikeen testata :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva jos löyty jotain kokkailtavaa! Ja kiitoksia paljon :))<3

      Poista
  10. ja sä muka väität että et osaa laittaa ruokaa!! :DD aivan ihania reseptejä!! kokeilemaan ------>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oonko mä sanonu etten osaa laittaa ruokaa :D!! No en mä mikään mestarikokki ole mut normaaliruuat kyllä onnistuu ihan ookoosti :D Kiitoksia vain paljon, ihanaa että tykkäsit! :)<3

      Poista
  11. Hyvännäköisiä safkoja, varsinkin just kun oon hirvee pastasyöppö. :D Noi lasagnetteainekset ja sipulikeittopussit yms. on tosi kätsyjä, mutta mä pyrin itse välttämään tuollaisia ja tekemään mahdollisimman paljon itse. Aluksi tuntui jotenkin ärsyttävältä tehdä kaikki alusta asti, varsinkin kun käytin tuollaisia puolivalmiita juttuja aika paljon. Nykyään en koskaan osta tuollaisia, paitsi jos tekee hirveesti mieli jotain "eineksenmakuista", kuten tuo lasagnetteaines! Mutta siis tykkään tehdä, ei siihen mene kuin pari minuuttia kauemmin ja esim. lihapullat on paaaaljon parempia tuoreella sipulilla! Ja tietää tasan tarkkaan mitä raaka-aineita safka sisältää, eikä syö vahingossa vaikka hirmumääriä natriumglutamaattia. Mun muuten pakko tehdä tuota pasta garbonaraa tuolla ohjeella joku kerta, kuulostaa herkulta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti vielä lisätä, että kananugetit on mun heikkous, vaikka tiedän mitä kaikkea ällöä ne sisältää. Noh, se sallittakoon. :D

      Poista
    2. Mäkin oon ihan heikkona kananugetteihin! Ne on vaan niin parasta ja parhaana pysyykin sillä mä en todella tiedä mistä ne on tehty, enkä halua! Mua kiusataan aina sillä, että joku yrittää kertoa miten nugetit tehdään, mutta mä liukenen paikalta nopeemmin kun kukaan kerkee kissaa sanomaan :-DD Nugetit ja nakit ♥

      Poista
    3. Joo mäkin oon ihan hullu pastasyöppö, vaikka niissä onkin ihan liikaa hiilihydraatteja :D Ja siis lihapullissa mä käytän aina sipulikeiton lisäksi myös tuoretta sipulia ja valkosipulia, mut ikinä ei lihapullista tuu yhtä hyviä ilman sipulikeittoaineksia, ainakaan mulla :D Vaikka miten maustais! Ja mun mielestä toi lasagnettehommakin on vähän silleen, et jos siihen ei lisää itse mitään niin toki se maistuu eineksiltä, mut sit jos itse lisäilee just mausteita ja tuoreita vihanneksia niin siitä saa ihan "aidon" makuista. Tosin oon pari kertaa tehnyt kyllä itse lasagnen alusta loppuunkin ja sekin on ollut hyvää! Ja koitappa ihmeessä pasta Carbonaraa, mukavaa jos se vaikutti herkulliselta!

      Kananugetit on kyllä hyviä vaikka mä ikävä kyllä tiedän myös mitä ällöä ne sisältää :D Ja Emmm, nauti kananugeteistas ihan rauhassa, mä tiedän mitä niissä on ja silti tykkään ja syön hyvällä ruokahalulla :DD!

      Poista
  12. Voi vitsi mikä masterchef sä olet! Voi kun meilläkin syötäis noin erilaisia ihania ruokia.. Meidän perheen ruokapolitiikka tuntuu toistavan samaa kaavaa: jauhelihaa ja kanaa eri muodoissa! Kiitos tästä postauksesta, mä nimittäin sain monta ruokavinkkiä, mitkä lähtee taatusti kokeiluun! :-) Kesäkurpitsa on herkkua! Ja btw, mäkin rakastan valmiiks marinoituja kanansuikaleita, mutta oon itseasiassa viime aikoina huomannut, että melkeen parempaa saa kumminkin esim. perus kanakastikkeesta kun maustaa natukanan itse haluamillaan mausteilla! :-) Mut aika usein sorrun valmiiks marinoituihin sen helppouden takia :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia! Ja ihanaa jos tässä postauksessa oli kivoja vinkkejä!<3 Kyllä mullakin on niitä kausia että jauhelihaa/kanaa eri muodoissa, mut jossain vaiheessa alkaa aina kyllästyttää ja sit tekee mieli alkaa kunnolla kokkaamaan :D Ja valmismarinadit on naminami ja mä kyllä aion syödä niitä edelleenkin vaikka kuka sanois mitä, mut voisin kyllä kokeilla maustamatontakin kanaa joskus :D! Mahtavaa kesän alkua teille :)

      Poista
  13. voi jessus miten hyvänäkösiä ruokia! just tollasia kivan värikkäitä ja täyttävän näkösii, tälläsiä postauksia ei kyllä voi laittaa pahakseen jos tulee lisää taas :) mainioita reseptejä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia, ihanaa jos tykkäsit! Ja enköhän mä taas joskus värkkäile tälläsenkin, kunhan saan keksittyä lisää reseptejä :D!

      Poista
  14. tuli kauhee nälkä :D osaat kyllä laittaa hyvin ruokaa :) harmi ku noissa kaikissa oli jotakin jota en voi syödä :( :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos<3 Ja ootko allerginen monillekin ruoka-aineille? Allergiat on kyllä tosi inhottavia, itte oon melkeen kaikille juureksille ja hedelmille allerginen :(

      Poista
    2. oho vähän myöhässä taas huomasin tämän :D ikinä ei muista mihin on kommentoinu >:
      mutta niin siis en oo pastalle allerginen mutta se ei vaan spvi mun mahalle :(

      Poista
  15. Entisen työkaverin pojan lapset ei myöskään ilmeisesti ole ikinä syöneet karkkia (puhutaan siis 4-6 -vuotiaista) vaan aina ostetaan hedelmiä, joita pidetään "karkkina" :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi olis ihanne, en tosin tiedä että toimiiko tää meillä ihan noin hyvin :D!

      Poista
  16. Eipähän tarvii pariin päivään miettiä mite tekee ruuaksi ! Kiitos tästä postauksesta, niiiin herkullisen näköistä, nams ;P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun kiva että tykkäsit, kiitoksia itsellesi vain<3

      Poista
  17. Kiitos ruokavinkeistä :) herkullisen näköistä :) taidanpa kokeilla noita itsekin :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos tykkäsit, toivottavasti maistuu :D! Kiitos :)

      Poista
  18. Voi kun kiva postaus! Tekis heti mieli päästä kokeilemaan:)

    VastaaPoista
  19. Voi vitsit et mulla tuli nälkä!!! Tässä just aikani kuluksi tulin lueskelee sun blogia ennen ku pitää Viton kaa lähtee junalle, nii tämmösii postauksii sit tääl :D KIVA! Ja ei mitkään hirveen hyvät eväätkään oo tonne junamatkalle, jotai omenaa, bananii, sipsejä, suklaata :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut hei suklaalla pärjää ja tosi pitkälle :D! Vitolla on ihana nimi, oon ihan rakastunut! Toivottavasti sun matka meni hyvin :)

      Poista
  20. Ja vois sen vielä lisätä, et oisinpa tosi ilonen, jos munkaan porukat ei ois aikoinaan "opettanu" mua syömään mitään jäätelöä, karkkia ja muita herkkuja ko eipä niitä tosiaan osais niin paljoa koko ajan kaivata, jos ei koskaan niitä ois oppinu syömään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja niin mäkin olisin kyllä onnellinen, mutta se voi olla aika haastava tehtävä että yrittää välttää niitä viimeiseen asti kun varmasti esim päiväkodissa monet lapset puhuu vaikka karkeista tai jäätelöstä :D

      Poista
  21. IINA ♥ Rakastan sun laittamia ruokia ! : )) Sit tehdään jotain tosi kivaa, kun tuun taaas sinne ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jarno oot ihkuli<3 Joo sit kokkaillaa kunnon pöperöt!<3

      Poista
  22. Sähän voisit kouluttautua kokiks!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no kiitos! Sinänsä ois kiva olla kokki, mut toisaalta kokeilla on aina kauhea kiire, mä haluun nauttia ruoanvalmistuksesta rauhassa :D

      Poista
  23. Herkullisen näköisiä ruokareseptejä! Tuli mieleen, että syödäänkö teillä ollenkaan perunaa? Näyttää aika pastapainotteiselta :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä ei syödä koskaan keitettyä perunaa tms, koska me ei tykätä. Perunamuusia on usein ja esim valkosipuliperunoita, mutta ne mä ostan pakasteesta (esim Oolannin perunamuusiaineshan on 100% pelkkää perunaa johon lisätään vaan maito, vesi, voi ja (suola). Ja siksi ei ole reseptejä perunasta koska sitä en tosiaan kokkaile itse koskaan vaan ostan valmiina :D

      Poista
  24. Oi nam! Tuli nälkä ku tätä katteli. Pakko jotain noista kyllä kokeilla! Kiitos uusista vinkeistä :)

    http://calledlov3.blogspot.com/

    VastaaPoista
  25. "Mikä noissa marinoiduissa broilerin fileesuikaleissa niin kamalaa on? :o" No valmiiksi marinoiduissa se liha on huonompaa. Nehän maksaakin tosi paljon vähemmän kuin maustamaton liha, vaikka, sinänsä ajatellen, olishan loogisempaa maksaa enemmän marinoidusta lihasta..? Se johtuu just siitä että sinne on helpompi pätkiä tehtailla sellasta huonompaa "jämälihaa". Ja se marinadi on pullollaan suolaa, rasvaa, lisäaineita, jne.. Jos itse teet marinadin, niin sehän on esim niin että oliiviöljyä, johon vaikka suolaa, pippuria, paprikajauhetta ja esmes sinappia, näin hatusta heitettynä. Eli TIEDÄT mitä siihen tulee. Ei sillä, itsekin laiskalla tuulella ollessa ostan marinoituja, mutta yleisesti ne ei kyllä edes ole kovin hyviä kun itse saa niin paljon parempaa. Joku natriumglutamaatti vaan koukuttaa ihmiset ja sitten on sellaisen "mössöruuan" orja, aidoista mauista ei voi puhuakaan. Tosin eihän esim Atrian valmismarinadikanoissa tainnut enää olla hiivauutetta/natriumglutamaattia.

    Kalapuikot, lihapiirakat, karjalanpiirakat jne maistuu täälläkin. Itse tehtyinä ne on kyllä sata kertaa herkullisempia, mutta valmistaminenkin on sitten työläämpää.. Ja kyllähän Iina sentään TIETÄÄ mitä syö eikä yritä kiistää etteikö nuo olis vähän huonompia valintoja nuo valmismarinaadit yms. Ja eihän hän ole Tiaralle noita syöttämässä, joten turha kellään kilahtaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täyttä asiaa puhuit :) Mä nimenomaan tiedän mitä kaikkea mä syön ja tiedostan kaikki ällöttävät ainesosat ja lisäaineet yms, enkä tosiaan syötä niitä Tiaralle joten silloin se on ihan vaan mun oma asia :D Lihapiirakka on parasta! Niitä voisin kyllä tehdä itsekin jos vaan osaisin :D

      Poista
  26. Mulla on edelleen nälkä... Ilkeä Iina. :D Mutta sitä piti vielä sanomani, että mun mielestä tuo siun suunnitelma Tiaran tulevan ruokailun suhteen kuulostaa erittäin hienolta! Luomua paljon ja karkkien sijalla hedelmiä ja marjoja. Itse haluan, että oma mahdollinen jälkikasvu oppii syömään samalla tavalla. Mä en ite syö mitään makeaa, joten haluaisin ehdottomasti opettaa saman tavan omille lapsille. En mä tietenkään ole kieltämässä, mutta haluan yrittää opettaa, että se hedelmien sokeri on niin paljon parempaa kuin karkeissa oleva keinotekoinen kökkö. Ja sokerisia mehuja en osta ikinä! Mielummin vaikka vettä janojuomaksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah no anteeksi kovasti :DD! Toivottavasti sait jotain hyvää ruokaa ja nälkä meni ohi :D! Ja se on ihan totta että hedelmien sokeri on paljon parempaa kuin karkkien. Ja mä oon sitä mieltä että jos herkkuja haluaa syödä niin itsetehdyt leipomukset on paras vaihtoehto (siis heti herkuttomuuden jälkeen) koska niissä saa ensinnäkin yhteistä tekemistä koko perheen kanssa kun leipoo ja toiseksi omista leipomuksista tietää tasan tarkkaan mitä ainesosia niissä on :). Ja joo en mäkään kyllä sokeroituja mehuja aio ostaa koskaan Tiaralle, enkä kyllä juo niitä itsekään :) Vesi on paras janojuoma!

      Poista
  27. Sori laitan nyt tänne tän kysymyksen mutta tiiäkkö onko Doven Summer Glow itseruskettava hyvää? XD koskaan ennen en oo käyttäny itseruskettavaa, haluaisin just jonkun asteittain päivettävän mahdollisimman luonnollisella tuloksella, ja kasvoihin haluaisin käyttää sitä samaa myös ettei tarvis ostaa erikseen. (anteeks kun kysyn tässä, tai yleensäkään että kysyn sulta mutta ajattelin että sä nyt tietäisit ees enemmän kun minä :)) ja asun aika pienellä paikkakunnalla niin kaikkea hienointa ei varmaan löydy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on hintalaatusuhteeltaan loistavaa, halpaa mutta toimivaa ja ei päivetä liikaa mutta antaa huomattavan tuloksen :) Suosittelen!

      Poista
  28. Teeks itte Tiaran sapuskat vai saako purkkiruokaa luomuna? :o Oonko mä oikeesti näin maalta?! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hipp merkin kaikki purkkiruuat on ainakin luomua ja mun mielestä Semperilläkin on luomuvaihtoehtoja! :)

      Poista
    2. Juu Hippejä meillä syödään ja sitten Semper Ecoa ja lisäksi ainakin meidän Cittarist on saatavilla jopa luomu vegaani vauvan ruokaa :D merkkiä en muista mut oisko ollut joku Natu Baby tai joku sellainen :) Ja annan mä myös Tiaralle sormiruokana luomuvihanneksia ja -hedelmiä, makaronia, riiskakkuja, maissinaksuja ja marjoja :)

      Poista
  29. Oi miten ihanan kuulosta sapuskaa! Ja näköstä :P pitää kokeilla joitain noista joskus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Kiitoksia! Kokeile ihmeessä ja raportoi sit mulle mitä tykkäsit :D!

      Poista
    2. No sitä carbonaraahan jo aiemmin kokeilin kun neuvoit mulle erikseen siinä yhessä postauksessa miten sen teet. Ja onnistu kyl tosi hyvin! Niillä ohjeilla on tullu parikin kertaa sitä tehtyä :)

      Poista
  30. ihanan näkösiä ruokia,testaukseen menee luultavasti jokainen näistä! :) oonkin pitkään miettinyt että olis ihana kokkailla jotain erilaista :) näitä postauksia lisää! syömään :D ->

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että ihana kuulla, kiva että tykkäsit! Kiitoksia paljon<3 Ja mä varmaan värkkäilen tälläisen taas parin kuukauuden kuluttua kun on tarpeeksi kivoja reseptejä!

      Poista
  31. Mistä sä repäset noita reseptejä? Ihan järjettömän hyvältä näyttää ja tekis mieli kokeilla itekkin!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä vaan aina heittelen kaikkea sekasin :D! Joskus bongailen vinkkejä ruokalehdistä, mut yleensä aina muutan niitä reseptejä itselle sopivammaksi :D

      Poista
  32. Tykkäät kokkailla nii kokeile ihmeessä marinoimattomia broilerisuikaleita tai vielä parempia suikaleita saa kun ostaa ohutleikepaketin ja suikaloi ite broileripihvit pienemmiksi suupaloiksi :) Itse söin ennen lähes aina valmismarinoituja broilerisuikaleita, mutta se koostumus on todella ällö ja kana menee ihan sellaseksi mössöksi. Marinointi on helppoa, edullista niin mikset alottaisi myös tsemppaamisen sillä puolella ;) Tunnut olevan kiinnostunut siitä miten suuhun pistetään niin en ymmärrä mikset panosta myös mm. tuon broileriasian suhteen :) Joskus voi oikaista, mutta kannattaa hyödyntää ruuanlaittotaitonsa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisinhan mä kokeillakin, mutta toisaalta en ymmärrä miksi mun pitäisi muuttaa tapaa josta pidän. Mä tykkään valmiiksimarinoidun lihan mausta ja aion sitä jatkossakin syödä itse, se ei ole tsemppauksesta kiinni vaan siitä että se on hyvää :D Mutta ei mikään tosiaan estä kokeilemasta itse marinointiakin, osaan mä marinoida vihanneksetkin niin miksen sitten kanaa osais! Ja Tiaran liittyessä meidän ruokavalioon niin luultavasti vähennän huomattavasti marinoidun lihan käyttöä :D

      Poista
  33. Ihmiset on nykyään oudon nipoja ruuan suhteen. Tottakai on hyvä miettiä mitä suuhunsa pistää ja pelkkien sipsien ja karkkien mättäminen ei tietenkään ole hyväksi.

    Mun vanhemmat on aikanaan tehnyt ruokaa marinoiduista pihveistä yms meille lapsillekin ja ei meille ole siitä koskaan mitään terveyshaittoja tullut. Ennen ei edes ollut näitä nykyajan hömpötyssuositteluja.

    Jos tottelee kaikkia suosituksia niin ei kannata syödä enää mitään.

    Iina, älä pliis ikinä lopeta sun blogia ;) tämä on ehdottomasti lemppari. Olet ihanan aito. Voit myöntää syöväsi lihapiirakkaa, sitä ei moni nainen tee :D
    Tiara on aivan huippusuloinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon niin samaa mieltä! Nykyään hössötetään ja panikoidaan ihan kaikesta, mitään ei saa kohta tosiaankaan syödä tai etenkään syöttää lapsilleen! Huihuihui!! :D

      Poista
    2. Marinoitua lihaa olen minäkin syönyt koko ikäni ja tässä vielä porskutan :D! Mä oon Tiaran ruokavaliosta siksi niin tarkka, koska en halua siirtää yhtään mun omaa epäterveellistä ruokailutapaa sille, vaikken niistä itse ole kärsinytkään. Mutta koskaan ei voi tietää oonko mä vaikka 300 -kiloinen sängyssä makaava ihrakasa kymmenen vuoden päästä jos jatkan syömistä tätä tahtia tai kuihdunko ihan pieneksi tai saanko vaikka sokeritaudin, siksi mä haluan että Tiaran ruokavalio on mahdollisimman terveellinen jottei sen koskaan tarvitsisi päästä huonoista jutuista eroon kun niitä ei koskaan oo ollutkaan :D Kiitoksia paljon ja lihapiirakka on parasta!<3 Ihanaa kesää teille :)

      Poista
  34. ihania reseptejä, taidan itsekkin rohkaistua kokkailemaan/kokeilemaan enemmän uusia reseptejä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia, ihanaa jos sait kivoja ideoita :)

      Poista
  35. luin että pippurijuustolepakko ja olin että kaikkia te kans syötte :DD:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahah :D mä oon aika kaikkiruokainen mut lepakkoo en oo viel maistanu! :D

      Poista
  36. Heeh, pakko kommentoida näin "myöhään" vielä tohon karkkijuttuun. (Satunnaisena lukijana saavun aina viimeisenä paikalle.) Mun vanhemmat syötti mulle nimittäin just xylitol-hedelmäkarkkeja, kun olin pieni. Ne oli semmoisia pieniä värikkäitä karkkeja semmoisessa pienessä keltaisessa askissa, jossa oli hedelmän kuvia. En tiedä myydäänkö niitä vielä... Voisin pitää pienen nostalgisen hetken :)
    Niillä karssuilla mua sit aina palkittiin hyvästä käytöksestä, yms.:) Ja jos en väärin muista, niin ne tais riittää mulle melki neljä-, viisvuotiaaks. :'D Olin vielä ihan tyytyväinen. :D Aika kauan joka tapauksessa pysyin pimennossa "oikeiden" karkkien ihmeellisestä maailmasta! Vähän alta kouluikäsenä tais vasta tulla vakituiset karkkipäivät...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥